3 טיפים חשובים לפני הגשת בקשה להחזרי מס

רשות המיסים פועלת לגביית מס מתוך הכנסותיהם השוטפות של העובדים במדינת ישראל, אולם באופן אירוני למדי, היא נוטה שלא לבדוק באופן יזום האם גובה המס שנגבה הוא תקין. לאור העובדה שאין בקרה מלאה על הנושא, עובדים רבים מגישים מדי שנה בקשה להחזרי מס. הבקשה מוגשת לרשות המיסים בצירוף של מסמכים רלוונטיים, המצביעים על כך שמהכנסתו של העובד נוכה סכום גבוה יותר משאמור היה מלכתחילה. ישנן מספר דרכים להגשת הבקשה להחזר- המסובכת מבניהן היא הגשה עצמאית, במסגרתה תצטרכו לאגד לבדכם את כל המסמכים ולהבין את תורת המיסוי. הדרכים הידידותיות והנוחות יותר למשתמש, הן בחירה באנשי מקצוע שינהלו עבורכם את הבקשה, כאלו שיאפשרו לכם להתבונן מהצד ולנשום לרווחה. ריכזנו עבורכם 3 טיפים שיסייעו לכם טרם הגשת הבקשה להחזרי מס. 

 

טיפ מס' 1- התייחסו לקריטריונים הבאים בבחירת הסמכות שתייצג אתכם

טרם הגשת הבקשה להחזרי מס, תצטרכו לבחור בגורם המוסמך שינהל אותה עבורכם, וייצג אתכם מול רשויות המיסים. ישנם מספר גורמים שאפשר להיעזר בהם: יועץ מס, חברות ייעודיות ורואי חשבון. במהלך סקר השוק שלכם מומלץ לשאול שאלות שישפכו אור על נושאים שעל הפרק- מהו שכר הטרחה שתצטרכו לשלם בסיום התהליך, מה הוותק של הגורם המטפל ומהם סיכויי ההצלחה בקבלת החזרי המס. בחברת אינדיגו למשל, ישנה מדיניות הוגנת וישרה למדי. הצטרפות של הלקוח מותנית בקביעה של נציג מומחה, כי ישנו סיכוי של שמונים אחוזים ומעלה שיקבל את החזרי המס.

 

טיפ מס 2- שמרו את תלושי השכר שלכם במקום נגיש

תלושי השכר שלכם יהוו חלק קריטי מהמסמכים שתתבקשו לצרף בעת הגשת הבקשה להחזרי מס, מאחר ויש בהם פירוט של ניכויי המס. כיום יש אפשרות לבחור בין קבלת תלוש מודפס לבין תלוש מקוון. ההמלצה היא לבחור בתלוש המקוון, מאחר ובדרך הזו הוא יהיה לכם נגיש יותר, יחסוך לכם ניירת ובלגן, ולא תסתכנו בכך שייאבד לכם. כמו כן, אם חל שינוי שאמור היה להשפיע על גובה המס שאתם משלמים ויש מסמך שמאושש את זה, שמרו אותו בתיקייה יחד עם כל התלושי השכר. כך ברגע האמת זה יחסוך לכם חיפושים ובירוקרטיות נוספות.

 

טיפ מס' 3- היאזרו בסבלנות!

התהליך לקבלת החזרי מס עשוי להיות תהליך ארוך, אשר ידרוש מכם זמן ועיסוק בירוקרטי. חשוב להכין את עצמם לכך נפשית, ולהבין שלפעמים לוקח יותר מיום או יומיים עד שמתקבלת תשובה רשמית מרשות המיסים. כמובן שאם אתם רוצים לזרז את התהליך, מוטב שתעזרו בגורם מוסמך שיסייע לכם בנושא, ויחסוך לכם את הפנאי שצריך להקדיש לטובת הגשת המסמכים ושאר ההתעסקות. בסופו של דבר, כשמתקבל אישור מרשות המיסים והחזרי המס נכנסים לחשבון הבנק שלכם, זמן ההמתנה נשכח.

 

טיפים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלוואה לעובדים כרוכה
הלוואות
במה כרוכה הלוואה לשכירים?

הלוואה לשכירים היא הלוואה הניתנת עד תקרה של 150,000 ₪. יוקר המחיה המאמיר מיום ליום, ללא העלאת השכר במשק, מוביל להתמודדות יום יומית בקרב שכירים רבים. לא כל אחד מצליח

מיסים
החזרי מס – איך עושים את זה נכון?

 כל מי שנכנס לשוק העבודה בישראל, בין אם הוא עושה את זה בגיל מאוד צעיר ובין אם הוא דוחה את העניין כמה שנים, צריך לשלם מיסים. אנחנו מודעים לעניין הזה