במה כרוכה הלוואה לשכירים?

הלוואה לשכירים היא הלוואה הניתנת עד תקרה של 150,000 ₪. יוקר המחיה המאמיר מיום ליום, ללא העלאת השכר במשק, מוביל להתמודדות יום יומית בקרב שכירים רבים.

לא כל אחד מצליח לסגור את החודש בכבוד, יש כאלו שלוקחים הלוואה ועוד הלוואה, חודש לאחר חודש, ולאחר תקופה בה הם מרגישים שהם טובעים בים הלוואות, הם מחפשים הלוואה גדולה יותר לאיחוד הלוואות וליציאה מהמצב הלא נעים אליו נקלעו. בדיוק לכן נועדה הלוואה לשכירים.

 

מה מאפיין הלוואות לשכירים?

מתוך מגוון ההלוואות שניתן לקבל, הלוואות לשכירים נחשבות למשתלמות בגל המאפיינים הבטוחים שלהן. בנטילת הלוואה רגילה, יהיה צורך בחתימת ערבים ובטחונות. לעומת זאת, בנטילת הלוואה לשכירים, לא יהיה צורך לעבור את כל הבירוקרטיה נלווית להבאת בטחונות להלוואה. הלוואות לשכירים מוצעות על ידי גופים חוץ בנקאיים ולכן הן גם לא מפחיתות את מסגרת האשראי בחשבון הבנק.

כאשר אתם לוקחים הלוואה כזו, חשוב שתוודאו שאתם לוקחים אותה מגוף חוץ בנקאי אמין המאושר מטעם משרד האוצר. גובה הריבית הממוצעת על הלוואה לשכירים נעה בין 5 ל- 8 אחוז. חשוב לזכור שהריביות נקבעות בהתאם לנתוני ההלוואה כך שלא ניתן להגדיר אותה מראש ללא בחינת נתוני ההלוואה הכוללים.

 

מה בודקים לפני נתינת הלוואה לשכירים?

אם פניתם לחברת אשראי בבקשה לקבלת הלוואה לשכירים, תצטרכו להציג תלוש שכר אחרון, פרטים מזהים וכמובן, דו"ח חבות אשראי. דו"ח זה מציין את נתוני האשראי שלכם על פי חוק נתוני האשראי בישראל. משרד האוצר מנהל מאגר מידע על כל התנהלות כלכלית בנקאית של כל אזרח בישראל. בצורה כזו חברות אשראי יכולות להזמין את הדו"ח (רק לאחר אישור שלכם) ולהתעדכן במצב הפיננסי שלכם.

אדם שיש לו חריגות בחשבון והתנהלות פיננסית לא תקינה, יהיה בעל דירוג אשראי נמוך. לעומת זאת, דירוג אשראי גבוה ינתן למי שמתנהל כלכלית בצורה נכונה, ללא חריגות ומינוסים. כאשר תינתן הלוואה, דירוג האשראי יבחן, ככל שהוא יהיה גבוה יותר, הלווה יוכל לקבל ריבית זולה יותר.

 

האם ניתן למחוק דירוג אשראי?

קיימות חברות רבות הטוענות כי הן יכולות מחוק את דירוג האשראי הנמוך שלכם, אך חשוב לדעת שפעולה זו היא פעולה אותה כל אחד יכול לעשות על ידי כניסה לאתר משרד האוצר. אך, שימו לב, לא מומלץ למחוק את היסטוריית דירוג האשראי כיוון שכך הגוף המלווה לא מקבל היסטוריה פיננסית עליכם, מה שמעורר חשד.

בצורה כזו קשה לקבל ריבית זולה ומרבית הפעמים עדיף נוכחות של דו"ח דירוג אשראי נמוך מאשר דו"ח שנמחק ולא מביע נתונים משקפים.

 

לסיכום

הלוואות לשכירים הן הלוואות הניתנות לשכירים לכל מטרה עד לתקרת סכום של 150 אלף ₪. כפי שסיכמנו, מדובר בהלוואה נוחה בה אין צורך בביטחונות, ערבים ובירוקרטיה מיותרת.

הלוואה לעובדים כרוכה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משפחות חד הוריות ראשית
כללי
החזרי מס למשפחות חד הוריות

להיות הורה יחיד במשפחה זו לא משימה קלה. אנחנו נדרשים לדאוג לילדים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כאשר כל האחריות רובצת עלינו ואין לנו עם מי לחלוק אותה. לכן

לדווח למס הכנסה
מיסים
על מי חלה חובת דיווח ל- IRS?

הבנת דרישות הדיווח המוטלות על ידי מס הכנסה חיונית עבור יחידים, עסקים וארגונים ללא מטרות רווח כאחד. במדריך מקיף זה נעמיק בקטגוריות השונות של אנשים וגופים הנדרשים לדווח למס הכנסה.

מיסים
מיסים
האם אפשר לקבל החזרי מס מהפסדים?

ישנם מקורות רבים שהם מומסים על ידי חברת מס הכנסה. למעשה כל אדם משלם מס על עבודה כעצמאי, קבלת שכר, רווחים מניירות ערך, ריבית על פיקדונות, רווחים מהשקעות בחו״ל, מס