ל-4 מתוך 5 שכירים בישראל מגיע החזר מס – בדקו אם מגיע לכם

שכירים רבים בישראל יכולים לקבל כסף מרשויות המס, אבל הם לא עושים כלום בנדון. על רקע הנתונים המדהימים המעידים על שכיחות גבוהה מאוד של התופעה הזו, כדאי להכיר את אפשרויות הפעולה שעל הפרקשכירים שמחליפים מקומות עבודה ולא מצהירים על כך בצורה מסודרת עלולים לשלם מס כפול.

חוץ מזה, המון שכירים לא מדווחים למעסיק על שינוי בתא המשפחתי או על כל שינוי אחר בחיים האישיים שלהם. במקרים כאלה, המשמעות היא שאותם שכירים לא מקבלים נקודות זיכוי במס הכנסה שמגיעות להם כחוק. המקרים הללו שכיחים מכפי שנהוג לחשוב ולראייה – ל-4 מתוך 5 שכירים מגיע החזר שהם בכלל לא מודעים אליו.

 

איך מקבלים את ההחזר?

הדרך לקבל החזר מס מתחילה בבדיקת זכאות. בדיקת זכאות אפשר לבצע בצורה עצמאית או עם בעלי מקצוע. ההבדל הוא שבשביל בדיקה עצמאית צריך להכיר את מאפייני החוק ואת התקנות, בעוד פניה אל בעלי מקצוע מעבירה את האחריות לידיים של גורמים שזו בדיוק ההתמחות שלהם. חוץ מזה, כדאי להשוות בין פעולות שונות שאותן ניתן לבצע כדי להבטיח קבלה מהירה של ההחזר.

 

מי צריך לחתום על הטפסים?

השלב הטכני של מילוי פרטים אישיים, פרטי הכנסות ונתונים אישיים הוא רק חלק מתוך מערכת שיקולים ותהליך ארוכים יותר. כך למשל בשביל לבדוק אם מגיע החזרים לא מספיק להגיש בקשה, אלא צריך להעלות טפסים רלוונטיים שתומכים בה ואף לעדכן החזרי תרומות. חוץ מזה, יש צורך לפנות אל רואה חשבון מנוסה שיעבור על החומר וימלא טופס 135. רק אחרי השלב הזה, מעבירים את הטופס לחתימה אלקטרונית ואז שולחים אותו לרשויות המס.

 

תוך כמה זמן רואים את הכסף בחשבון הבנק?

הבדיקה לגבי החזרים חשובה לכל שכיר כי היא שווה הרבה מאוד כסף. מהרגע שבו שולחים את הטופס לרשויות המס, ניתן לקבל זיכוי לחשבון הבנק תוך 90 יום בלבד. בנוסף, ההחזרים כוללים גם את הסכום שאותו השכיר שילם לשווא – אבל גם ריביות והצמדה. כאשר מצרפים יחד את כל הסכומים הללו, מגיעים להחזרים משמעותיים מאוד.

 

מה לגבי עצמאיים?

השכירים בישראל הם כמובן לא היחידים שמשלמים יותר מדי מס הכנסה ולכן זכאים לקבל החזר. מלבד השכירים יש עצמאיים בכל התחומים, שאולי זכאים להחזר כי הם לא מודעים לתקנות או שהם לא הגישו כהלכה את הדוחות שלהם. במקרים כאלה, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון.

 

החשיבות של החזרים מרשות המיסים

האפשרות לפנות אל רשות המיסים כדי לקבל החזר חשובה מבחינה דמוקרטית ומוסרית. במדינה מסודרת, האזרחים צריכים לדעת שיש להם גיבוי. אם המדינה גובה יותר מדי מיסים, עלינו כאזרחים לפעול אקטיבית בשביל לתאם את קבלת ההחזר הכספי.

החזר מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תוכן מאובטח
טיפים פיננסים
כיצד מתבצעת אבטחת מידע?

בכל ארגון או חברה שמחזיקים בכמות מידע גדולה, יש צורך לוודא שאין סכנה שהמידע הזה יגיע לידיים לא רצויות. ככל שכמות המידע גדולה יותר, האתגר הזה הולך ונעשה קשה. כמובן,

קופת חזיר זהב
טיפים פיננסים
קרן השתלמות לעצמאים – בדקתי כמה זה מומלץ

קרן השלמות היא אחת ההטבות המשמעותיות שמעניקים מעסיקים לשכירים. לא מדובר בזכות אליה זכאי כל עובד, אלא הטבה משמעותית ביותר השווה לכמות מכובדת ביותר של כסף ולכן מומלץ לשכירים לשאוף

כסף
טיפים פיננסים
איך לשלוט על ההוצאות בעסק ללא כל בעיה

 העסק שלכם הוא הנכס שלכם. עסק רווחי הוא היעד האידיאלי עבור כולם, והנוסחה, על פניו, פשוטה. כל עוד ההכנסות גדולות מההוצאות, העסק יצליח. אך איך ניתן לשלוט בהוצאות? מהן הוצאות