החזרי מס – איך עושים את זה נכון?

 כל מי שנכנס לשוק העבודה בישראל, בין אם הוא עושה את זה בגיל מאוד צעיר ובין אם הוא דוחה את העניין כמה שנים, צריך לשלם מיסים. אנחנו מודעים לעניין הזה מגיל צעיר כי תמיד יוצא לנו לשמוע את "הגדולים" מדברים על כך שבמדינה שלנו משלמים הרבה מיסים. עם זאת, עד שאנחנו לא לוקחים חלק בעניין הזה באופן אישי רבים מאיתנו מתקשים להבין עד כמה הסכומים יכולים להיות גבוהים. אומנם זה נכון שהשיטה עובדת בצורה כזאת שכל אחד משלמים בהתאם להכנסות שלו, אך יחד עם זאת, יש גם מקרים שבהם אזרחים רבים משלמים יותר מידי.

לא חסרות דוגמאות למצבים כאלה, כמו לדוגמא, נשים שילדו וביקשו להאריך את חופשת הלידה שלהן ללא תשלום. מה שקורה בפועל הוא שהן נשארות בבית עוד כשלושה חודשים, שומרים להן על מקום העבודה שלהן אך הן לא מקבלות משכורת. מבחינת רשות המיסים הנשים הללו כן מרוויחות אחרי שנגמרת חופשת הלידה, מה שמסביר מדוע הרשות דורשת מהן לשלם מיסים כאילו הן כן מקבלות משכרות רגילה. זה נשמע לכם מוכר? גם אצלם זה המצב? בטוחים ששילמתם השנה יותר מידי מיסים ושמגיעים לכם החזרי מס בגלל סיבה כזו או אחרת? אם כך, בהחלט יכול להיות שאתם צודקים. לכן אנחנו ממליצים לכם לעשות עוד היום כמה בירור בנושא, כי איזו סיבה יש לכם לתרום לרשות המיסים עוד ועוד כספים מיותרים?

 איך תבררו מה מגיע לכם?

 יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי החזרי מס, והראשון שבהם, זה שהיום הרבה יותר פשוט לברר מאשר בעבר מה מגיע לנו ומה לא. רשות המיסים מפרסמת הנחיות ברורות וזה אומר שכל אזרח יוכל לבדוק האם באמת מגיעים לו החזרי מס או לא. בנוסף לכך, תמיד ניתן יהיה לקרוא אינספור מדריכים ווירטואליים בנושא ואם כל זה לא מספיק – אפשר יהיה גם לפנות אל המומחים בתחום. המומחים יכולים להיות רואי חשבון, יועצי מס וגם חברות פרטיות שעוסקות בענף הזה ומציעות סיוע לאזרחים. עוד נקודה חשובה ביותר שבוודאי תשמחו לדעת לגבי החזרי מס, זה שאפילו אם אתם טוענים להחזרי שמגיעים לכם מלפני שנים, בהחלט יכול להיות שתימצאו זכאים. החזרי מס בארץ אפשר להגיע, כמעט תמיד, עד כשש שנים אחורה, אז למה שלא תעשו זאת, אפילו אם חלפו חמש שנים מהמקרה שעליו אתם מדברים?

  כסף

האם מדובר על אינספור טפסים ומסמכים שצריך להגיש?

 התשובה היא לא, כי היום הדברים פשוטים יותר. זה לא משנה מה הסיבה שבגללה מגיעים לכם החזרי מס, כי בכל מקרה יהיה עליכם למלא בקשה ולצרף לה כמה מסמכים פשוטים. יש מקרים שבהם תלוש המשכורת שלכם יהיה רלוונטי ואילו במקרים אחרים הצהרות רופא זה מה שצריך. מה שבטוח זה שכדאי לכם לעשות מראש את כל הבירורים כי כך תוכלו להגיש את הבקשה בצורה מסודרת. אחרי שהבקשה תגיע אל שולחנה של רשות המיסים היא תעבור עליה, תבדוק כל מה שצריך ובסופו של דבר תחליט האם אתם זכאים להחזרי מס או לא. במידה וכן תימצאו זכאים תקבלו את הסכום ישירות לחשבון שלכם וזה אפילו לא ייקח יותר מידי זמן כך ששווה להתעמק בעניין ולהגיש את הבקשה עוד היום.

 

להגשת בקשה לחצו כאן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית
נדל"ן
שוק ההון או נדל"ן?

ישנם כל כך הרבה אפיקי השקעה שאנחנו כבר מבולבלים ולא בטוחים במה כדאי לבחור והיכן כדאי להכניס את הכסף. למי מתאימה השקעה בשוק ההון ולמי דווקא עדיף לפנות לנדל"ן?  

אוטובוס ראשית
מדדים וכלכלה
חוזה העסקה – מושגים שחייב להכיר

מזל טוב, התקבלתם לעבודה. כעת עליכם לחתום על חוזה העסקה המפרט את תנאי העבודה שלכם והזכויות להם אתם זכאים. חוזי עבודה מנוסחים לרוב על ידי עורכי הדין של המעסיק בנוסח