כמה הון עצמי צריך כדי לרכוש דירה בישראל?

דירה בישראל היא לא משהו שקל לרכוש. מחירי הדיור רק מאמירים בתקופה האחרונה. אמנם יש מקומות בהם חלה האטה קלה בעלייה. אך המחירים לא ירדו ומחיר דירה בישראל נותר כשהיה, קשה להשגה. איך ממנים דירה בישראל ומה צריך לדעת לפני לקיחת משכנתא לדירה ראשונה? ריכזנו לכם כאן מידע בנושא. מקווים שהוא יהיה לכם לתועלת. 

 

אי אפשר לקחת משכנתא בלי הון עצמי מספק

על פי נהלי בנק ישראל, כדי שבנק יאשר משכנתא, הוא חייב לבדוק כי ללווה יש מספיק הון עצמי לרכישת הדירה. הון עצמי הוא ההון שהלווה מגייס עוד לפני המשכנתא, כדי לרכוש את הנכס. הרי הבנק לא רוצה להסתכן ולאשר מימון מלא ולכן, יש רף אותו על הלווה לגיס כהון עצמי, על פי נהלי בנק ישראל.

צוות יועצי המשכנתאות של משכנתא אינפו מסייעים ללווים רבים להגדיל את ההון העצמי הקיים ברשותם באמצעות מציאת פתרונות מימון נוספים. אבל רגע, בואו נתעמק באחוזי המימון הנדרשים.

 

כמה הון עצמי צריך כדי לרכוש דירה?

על פי נהלי בנק ישראל יש אחוזי מימון אותם הלווה נדרש לגייס בהתאם לאופי העסקה:

  • עבור רכישת דירה ראשונה יהיה על מבקש ההלוואה לגייס 25% מימון כהון עצמי. את 75% הנותרים, הבנק יתן כמשכנתא. ההון העצמי הנדרש עבור משכנתא לדירה שעולה מיליון שקל עומד על מאתים חמישים אלף שקל לפחות.
  • עבור דירה לשיפור דיור הבנק יתן מימון של עד 70%. כך שגובה ההון העצמי הנדרש הוא 30% מערך הנכס (שלוש מאות שלושים ושלוש אלף שקל על דירה שעולה מיליון).
  • עבור דירה נוספת הנרכשת להשקעה, ידרש הון עצמי העומד על חצי ממחיר הנכס (חצי מיליון שקל).
  • עבור דירה במחיר למשתכן גובה אחוז המימון הניתן על ידי הבנקים הוא גבוה וניתן להגיע אף לתשעים אחוז מימון. ההון העצמי המינימלי במסגרת תוכנית זו הוא מאה אלף שקל (כן, קראתם נכון).

 

מה עושים כדי לגייס הון עצמי?

הדרכים לגיוס הון עצמי הן מגוונות. לפני שאתם מתחילים לחפש דירה לרכישה, חשוב לבדוק את יכולות המימון העומדות לרשותכם. לא כדאי להיכנס להתחייבויות גבוהות כשאין את האפשרות לעמוד בהן בכבוד. ההמלצה היא לפנות בשלב הראשוני הזה אל יועץ משכנתאות מומחה שיבדוק את הנתונים הקיימים. ויש איך לגייס הון עצמי. רק שהנתונים משתנים מאחד לשני.

אם יש לכם חיסכון או השקעה שצברה לכם הון נחמד שאתם יכולים למשוך ולהנות ממנו ללא עלות גבוהה, העדיפו אופציה זו (גם כאן חשוב לבדוק אם לא עדיף לקחת הלוואה על חשבון החסכון הקיים ובכך להנות ממינוף זול. יועץ משכנתאות ידע לבחון עבורכם את הנתונים). הלוואה מגופי מימון או קרובי משפחה היא גם אופציה נוספת אך גם כאן חשוב להכיר את עולם ההלוואות והתייעצות עם איש מקצוע היא חשובה במיוחד.

לרכוש דירה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אשראי מסולק
זכויות וחובות
סליקת אשראי לעסקים קטנים – מדריך מקוצר

סליקת אשראי היא התהליך/האמצעי בו הלקוח משלם למוכר. בין אם מדובר על העברה בנקאית ובין אם על צ'ק או תשלום בכרטיס אשראי, הסליקה תתבצע באופן המתאים ללקוח בתוספת עמלה מינימלית.

צריכים לדעת ראשית
כללי
מה כולנו צריכים לדעת על החזרי מס?

החזרי מס זה נשמע לכם כמו תחום ששמור רק לעצמאים? אתם שכירים ולכן נדמה לכם שיש מי שדואג תמיד לאינטרסים שלכם כי אתם הרי מקבלים את תשלום המשכורת אחרי שהכול

מסמך חתום
עריכת דין
כמה זמן לוקח להוציא ויזה לסרי לנקה ומהן העלויות?

אז… סגרתם טיסה לסרי לנקה? איזה כיף! סרי לנקה היא אכן אחת היעדים המבוקשים ביותר בזמן האחרון, תיירים החלו לקלוט את הפוטנציאל האדיר שבנופים המרהיבים, באיים השקטים, בקולינריה המתפתחת, הגלים