כמה אנחנו חייבים? הכל על חישוב המשכנתא

המשכנתא היא כנראה ההלוואה הגדולה ביותר שאותה אנחנו לוקחים במהלך החיים. לאור העובדה שזמן ההחזר של המשכנתא ארוך במיוחד, לא תמיד קל לחשב ולהבין מה בדיוק הסכום שאותו אנחנו מחזירים עבורה. כדי להתגבר על הבעיה הזו קיים מחשבון משכנתא, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם איך בדיוק לבצע את החישוב הזה בצורה מדויקת.

 

חישוב משכנתא

חישוב המשכנתא הוא חישוב לא קל, כיון שהוא מכיל לא מעט רכיבים. אם אתם מעוניינים להבין כמה בדיוק אתם הולכים להחזיר עבור המשכנתא שלכם, אתם יכולים פשוט לעשות שימוש בכלי שנקרא מחשבון משכנתא, הכלי הזה מאפשר לכם להכניס מספר נתונים והוא ייתן לכם מיד את התשובה. בינתיים, אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך בדיוק החישוב הזה מתבצע.

כמה אנחנו חייבים? הכל על חישוב המשכנתא

ריבית וזמן ההחזר

שני הנתונים החשובים ביותר בכל משכנתא הם הריבית וזמן ההחזר. הריבית היא למעשה מה שמאפשר לבנק לתת הלוואות, כיון שהרווח שלו על ההלוואה הוא על ידי הריבית שאותה הלווים משלמים. ריבית קיימת כמובן בכל ההלוואה, אולם במשכנתא זמן הפירעון הארוך מוביל לכך שהריבית מגיעה לכדי סכום גבוה במיוחד.

בכל משכנתא הבנק והלווה קובעים יחד את זמן הפירעון. הזמן הזה הוא זמן שבו אנחנו מחויבים לתת לבנק תשלום חודשי, עד שנחזיר את העלות של המשכנתא. כמובן, ההחזר הוא יחד עם הריבית כך שבסופו של דבר אנחנו הולכים להחזיר סכום גבוה יותר.

לזמן הפירעון יש השפעה מכרעת על הסכום שאותו נחזיר, מה שכמובן אומר שכדאי לכם לקחת משכנתא לזמן קצר עד כמה שניתן. כדאי שהזמן של הפירעון יהיה כזה שמאפשר לכם להחזיר את המשכנתא בלי להיות בלחץ כלכלי מתמיד בגללה.

 

איך המחשבון עובד

המחשבון מקבל את הסכום של ההלוואה, יחד עם זמן הפירעון והריבית. בעזרת חישוב מסוים המחשבון בודק כמה אנחנו הולכים להחזיר בכל חודש לאור הריבית שמוטלת עלינו ומבצע הכפלה של המספר הזה בזמן הפירעון, כלומר במספר החודשים. הסכום שאותו אנחנו מקבלים הוא זה שאותו אנחנו צריכים להחזיר לבנק בסופו של דבר.

כמה אנחנו חייבים? הכל על חישוב המשכנתא

החזר גדול בבת אחת

חשוב לזכור שיש כמה דברים שמאפשרים לנו לקצר את זמן הפירעון וכך גם להוריד את הסכום הסופי שאותו נשלם עבור ההלוואה. אם במקרה במהלך תקופת הפירעון הצטבר אצלנו סכום כסף משמעותי, ניתן להחזיר אותו לבנק וכך לחתוך בבת אחת תקופת הפירעון. ההחזר הזה יעיל במיוחד כיון שהוא מאפשר לנו  להוריד חודשים רבים, מה שכמובן מוריד את הסכום הכללי שאנחנו מחזירים.

 

לסיכום

חישוב של משכנתא הוא חישוב מורכב לאור העובדה שהוא משלב מספר נתונים. בעזרת מחשבון משכנתא ניתן לבצע את החישוב בלחיצת כפתור, לאחר שמכניסים את הנתונים שמהם מורכבת המשכנתא. כאן קיבלתם סקירה מפורטת איך בדיוק המחשבון הזה עובד, וכיצד תוכלו להוריד את עלות המשכנתא.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח נסיעות
ביטוחים
מה מכסה ביטוח נסיעות לאוקראינה

נסיעה לאוקראינה הפכה להיות שם דבר בקרב הישראלים. לא רק נסיעות לאומן הן גולת הכותרת, אלא גם הנופים המרהיבים, התרבות העתיקה, האוכל הטוב ובעיקר המחירים הזולים. ביטוח נסיעות לאוקראינה מעניק

בניין מגורים
טיפים פיננסים
מה הוא סוכך מסך?

יש מגוון רחב של סוככים שניתן להשתמש בהם לחלונות שונים ברחבי הבית. כחלק מסדרת מדריכים שאנו כותבים בנושא, החלטנו לכתוב גם על סוכך המסך שנחשב לאחד הנפוצים בתחום. אם אתם

מטבעות
טיפים פיננסים
הגדלת הכנסות בגיל השלישי

הגיל השלישי מכונה גם הגיל המבוגר ולפעמים גם גיל הזהב. בגיל זה הכוחות כבר לא כשהיו ומבוגרים רבים עומדים בפני שוקת שבורה: הם לא יכולים לעבוד ולפרנס את עצמם, אך