טיפים חשובים לפני שעושים ביטוח מבנה

בין אם עשיתם את ביטוח הדירה שלכם בעקבות דרישת הבנק ובין אם החלטתם לקחת אחריות ולישון בדירה שלכם בראש שקט, אין ספק כי ביטוח מבנה הוא אחד הביטוחים החשובים הקיימים בשוק הביטוח. בעוד שרבים מאיתנו נוטים להסתכל בעיקר על הפרמיה החודשית, ישנן מספר נקודות חשובות שעלינו לשים לב אליהם לפני שעושים ביטוח מבנה.

 

לישון בראש שקט

עולם הביטוח מורכב ממספר תחומים ואפשרויות ביטוח שונות ומגוונות, אשר חלקן רלוונטיות אלינו וחלקן קצת פחות. יחד עם זאת, ישנם מספר ביטוחים חשובים בהחלט, אשר ניתן להגיד בפה מלא כי לא ניתן לוותר עליהם. בין הביטוחים הללו נמצא גם ביטוח המבנה לדירה שלנו.

החשיבות של ביטוח המבנה מתחילה בהבנה כי כפי שאת הרכב שלנו, ששוויו מגיע לכל היותר לכמה מאות אלפי שקלים, אנחנו מבטחים בכמה אלפי שקלים, כך עלינו גם להשקיע בביטוח המבנה, ששוויו פי כמה וכמה יותר מהרכב ולהבטיח לעצמנו ראש שקט בכל הקשור לשלמות וביטחון המבנה שלנו.

 

אילו כיסויים קיימים בביטוח המבנה?

לאחר הבנת החשיבות של ביטוח המבנה, ניתן לעבור לכיסויים הביטוחיים המרכיבים את פוליסת המבנה. לכיסויים הביטוחיים הללו יש משמעות רבה הן מבחינת ערכה של הפוליסה – כאשר ככל והכיסויים מקיפים יותר, הרי שמדובר בפוליסה רחבה ואיכותית יותר והן מבחינת השפעתם על הפרמיה, היות וככל והכיסויים רחבים יותר הרי שמדובר בסיכון גבוה יותר עבור חברת הביטוח, אשר תתמחר את הפוליסה בהתאם.

ככלל, ביטוח המבנה נועד להגן עלינו מפני מקרים פתאומיים ובלתי צפויים של נזקים שונים למבנה עצמו על צמודותיו, כגון רעידת אדמה, שריפה, נזקי צנרת ומקרים נוספים. מלבד כיסויים בסיסיים אלו, ניתן להוסיף לביטוח המבנה גם הרחבות נוספות וחשובות לא פחות, כמו כיסוי חבות מעבידים וכיסוי לנזקי צד ג'.

 

על מה כדאי להקפיד לפני שעושים ביטוח מבנה?

בבואנו לרכוש ביטוח מבנה, כדאי שנקפיד על הפרטים הבאים, שיסייעו לנו להבטיח כי מדובר בפוליסה טובה ואיכותית:

  • השוואת מחירים – כיום ישנה תחרות בריאה בין חברות הביטוח השונות וכפי שאנחנו מסתייעים ביועצי משכנתאות מומחים לפני לקיחת המשכנתא (כפי שתוכלו למצוא באתר https://www.vider.co.il), בכדי להגיע לתנאים המעולים ביותר , גם לפני רכישת ביטוח המבנה חשוב לבצע את ההשוואות הנדרשות בכדי להבטיח תנאים אופטימליים.

 

  • בדקו את סכום הביטוח – מלבד ההשפעה של סכום הביטוח על הפרמיה החודשית, רצוי גם שתהיו מבוטחים גם בצורה נכונה. את סכום הביטוח המדויק ניתן לקבוע על פי שמאי מקרקעין (מטעמכם, או מטעם חברת הביטוח), או באופן כללי יותר באמצעות חישוב של 5,000 ₪ – 6,000 ₪ למטר בדירה סטנדרטית.

 

  • השתתפות עצמית – וודאו כי מדובר בסכומי השתתפות עצמית סבירים, כשאצל חלק מחברות הביטוח ניתן לרכוש ביטול השתתפות עצמית.

 

  • אמצעים להקלת סיכון – במידה וקיימים בנכס אמצעי הגנה, דוגמת סורגים, אזעקה וכדומה, מומלץ לבדוק עם חברת הביטוח האם תיתכן הוזלה במחיר.

בית קטן מעץ

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דופק לב
ביטוחים
אופק המרכז לזכויות בע"מ -אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא רכיב משמעותי בקרן הפנסיה, ואשר נועד להבטיח קבלת תשלום במידה והמבוטח אינו יכול לכלכל את עצמו. במאמר הבא נסביר כיצד רוכשים ביטוח אובדן כושר עבודה, כיצד

תכנית פרישה
טיפים פיננסים
צעד אחר צעד: כך תפרשו לפנסיה בראש שקט

פרישה היא אבן דרך משמעותית בחיים שעם תכנון ושיקול דעת מדוקדק יכולה להיות תקופה של שמחה והגשמה. כדי לפרוש עם שקט נפשי, חשוב לבנות גישה אסטרטגית, שלב אחר שלב. חשוב

אוטובוס ראשית
מדדים וכלכלה
חוזה העסקה – מושגים שחייב להכיר

מזל טוב, התקבלתם לעבודה. כעת עליכם לחתום על חוזה העסקה המפרט את תנאי העבודה שלכם והזכויות להם אתם זכאים. חוזי עבודה מנוסחים לרוב על ידי עורכי הדין של המעסיק בנוסח