זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים

סקרנים לדעת האם אתם זכאים למשכנתא מטעם המדינה? במאמר זה נסביר מהי זכאות למשכנתא, מהם היתרונות שלה ולמי היא מיועדת.

מהי זכאות למשכנתא?

מדינת ישראל מעוניינת לסייע לאזרחי המדינה לרכוש בה דירות ולכן מסייעת בעזרת משרד הבינוי והשיכון לאוכלוסיות מסוימות ברכישה על ידי הצעת סבסוד המשכנתא ותנאי החזר מעודפים. כיום, רק חסרי דירה זכאים לקבל משכנתא בסבסוד המדינה למעט מקרים מסוימים כגון משפחה שמוגדרת על פי הקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון כמשפחה שמתגוררת בתנאי מצוקה.

אם אתם מעוניינים לקבל משכנתא בתנאי זכאות, עליכם לפנות לבנק למשכנתאות וכך להוציא תעודת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון. תנאי הזכאות משתנים לעיתים תכופות על פי העדפות של פוליטיקאים והמצביעים שלהם.

 

מהם היתרונות של משכנתא בתנאי זכאות?

להלן מספר יתרונות מרכזיים של הלוואת זכאות למשכנתא שבגללם מומלץ להשתמש בה:

  • אחד מהיתרונות המשמעותיים של הלוואת זכאות משכנתא הוא העובדה שאין עמלת פירעון מוקדם כאשר מחזירים את חוב המשכנתא.
  • יתרון נוסף של הזכאות הוא גובה הריבית של ההלוואה. כיום, ריבית בזכאות נמוכה בחצי אחוז מהריבית הממוצעת בשוק למסלול זה ולא עולה על 3%.
  • הלוואת הזכאות תוזיל את קנסות היציאה במשכנתא במסלולים האחרים.
  • בעזרת תעודת הזכאות שתקבלו ממשרד הבינוי והשיכון, עלות השמאות יורדת ל269 שקלים בלבד. זהו סכום שמתאים לכל כיס ונמוך בצורה משמעותית מעלות שמאות רגילה שנעה בין 450 ל- 1200 שקלים.
  • כאשר אתם לוקחים הלוואת זכאות משכנתא, אם אתם לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, לבנק המשכנתאות יהיה מורכב יותר לממש את הנכס שלכם.

כיצד מקבלים זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים?

על מנת לקבל זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים, עליכם לקבל תעודת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון. על מנת לקבל תעודה זו עליכם להיות חסרי דירה ולעמוד באחד מהתנאים הבאים:

  • זוגות נשואים עם או בלי ילדים
  • עולים חדשים
  • משפחות חד הוריות
  • זוג ידוע בציבור
  • זוג צעיר שנרשם לנישואים
  • יחיד מעל גיל שלושים או לחלופין יחד מעל גיל 21 שמעוניין להתיישב ביישובי עדיפות לאומית.

כאשר אתם מגישים בקשה לתעודת זכאות עליכם להגיש מסמכים בהתאם לסיבת הזכאות שלכם לרבות: תעודת זהות, תעודת נישואין, אישור על שירות חובה בצה"ל או על שירות לאומי, פרטי הילדים בספח הזהות ותעודת עולה חדש.

סכום הזכאות ייקבע ע ידי המדינה על פי שיטת הניקוד במסלול הלוואת הזכאות. במסלול זה הקריטריונים המרכזיים הם: מספר הילדים, מספר האחים והאחיות ועוד.

מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא המשכנתאות בכלל ובנושא הזכאות למשכנתא בפרט? היכנסו ל- mashcantainfo.com וקבלו מידע נוסף בתחום המשכנתאות. בעזרת יועצי המשכנתאות המנוסים של משכנתא אינפו תקבלו ייעוץ משכנתאות מקצועי וליווי במידת הצורך שיסייעו לכם לבחור במסלול המומלץ והיעיל ביותר עברוכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים
מיסים
האם אפשר לקבל החזרי מס מהפסדים?

ישנם מקורות רבים שהם מומסים על ידי חברת מס הכנסה. למעשה כל אדם משלם מס על עבודה כעצמאי, קבלת שכר, רווחים מניירות ערך, ריבית על פיקדונות, רווחים מהשקעות בחו״ל, מס

טיפים ראשית
טיפים פיננסים
3 טיפים חשובים לפני הגשת בקשה להחזרי מס

רשות המיסים פועלת לגביית מס מתוך הכנסותיהם השוטפות של העובדים במדינת ישראל, אולם באופן אירוני למדי, היא נוטה שלא לבדוק באופן יזום האם גובה המס שנגבה הוא תקין. לאור העובדה

לקנות בית מתחת לגיל 30 - חלום או מציאות
נדל"ן
לקנות בית מתחת לגיל 30 – חלום או מציאות?

אם אתם מתחת לגיל שלושים ומצאתם את עצמכם חשובים על העתיד הכלכלי שלכם אתם במקום טוב. אין גיל צעיר מדי להתחיל להבין בכסף. בכל גיל תוכלו ללמוד, להשכיל ולהקנות לעצמכם