מה ההבדל בין המשכנתאות השונות?

בעת רכישת דירה, אנחנו נאלצים לקחת משכנתא. אבל משכנתא היא רק מושג כללי לעשרות סוגי משכנתאות שונות שניתן לבחור בהן. כל גוף בנקאי גדול מציע שלל משכנתאות עם ריביות והחזרים שונים. אך איך נוכל לדעת מה מאותן האופציות מתאים לנו ויעשה איתנו חסד בהחזרת הכספים בטווח הארוך? במאמר זה נסביר ונפרט לכם מה ההבדל בין המשכנתאות השונות. 

 

מהם סוגי המשכנתאות הקיימות כיום בשוק?

קיימות כיום לא מעט סוגי משכנתאות בשוק.  במידה והינכם מעוניינים לקחת משכנתא לקראת רכישת דירה, היכנסו לאתר https://www.ohadweiss.co.il על מנת לקבל את כל הפרטים והמידע שאתם זקוקים להם.

 

ועכשיו נפרט על סוגי המשכנתאות העיקריים:

  • משכנתא במסלול עם ריבית קבועה – למעשה ריבית קבועה אומרת שהריבית היא אינה צמודת מדד. ריבית קבועה לא ניתנת לשינוי לעולם ולא תלויה במדדי האינפלציה במשק הישראל. למעשה, שום אסון כלכלי לא ישפיע על הריבית ויעלה או ינמיך אותה בהתאם. מאחר וזו ריבית קבועה, היא לרוב גם תעלה קצת יותר מהרגיל מאחר ואין שום השלכות על המספר. לכן חשוב מאוד לשלב אותה במינון הנכון וההגיוני עבורכם במשכנתא. למעשה, כל משכנתא בישראל מחוייבת לכלול בתוכה גם ריבית קובעה בתוספת לריביות לא קבועות.
  • משכנתא במסלול ריבית קבועה צמודה למדד – שני מושגים שונים שהפכו להיות אחד. מסלול משכנתא זה למשה מכיל ריבית קבועה על המשכנתא, ולצד הריבית הקבועה, ההלוואה הינה צמודה גם למדד המחירים לצרכן ובאינפלציה בשוק הישראלי, ועלולה להשתנות בהתאם לעליות וירידות המדד. מסלול זה הוא הרבה פחות יקר, למה? כי הריבית אינה קבועה ויכולה לעלות בהתאם. כך שתוכלו להתחיל את המשכנתא בריבית נמוכה שתעלה אט אט בהתאם למדד.
  • משכנתא במסלול פריים – ריבית פריים היא ריבית שמכילה בתוכה שתי ריביות. מה זאת אומרת? מדובר בריבית של בנק ישראל וריבית עוגן הבנקים. ריבית עוגן הבנקים היא ריבית לא משתנה שעומדת על 1.5%. ריבית בנק ישראל היא ריבית משתנה בהתאם למדד הכלכלה בישראל. ריבית הפריים היא לא יציבה ועלולה להעלות ולהשתנות כל חודש בהתאם לבנק ישראל. כמו כן, מסלול הפריים הוא הכי זול, אך גם אחד מהמסלולים הניתנים לשינוי במהירות. שימו לב כי במידה ותחזירו את המשכנתא שלקחתם במהירות יותר גדולה ממה שנקבע, לא תקבלו קנס כפי שניתן לקבל במסלולי משכנתא שונים.
  • משכנתא במסלול זכאות – למעשה זו משכנתא הניתנת לאנשים בעלי "זכאות", איזה זכאות? לרוב מדובר בעובדי מדינה חיוניים כמו אחים ואחיות, רופאים, משרתי קבע בצבא, אנשים הנשואים מספר רב של שנים וכן הלאה. כל אחד מההגדרות הללו מזכים בנקודות משכנתא המאפשרים שימוש במסלול זכאות וקבלת ריביות המתאימות יותר למצב הכלכלי של אותם אנשים.

במידה ואתם מתלבטים על לקיחת משכנתא, התייעצו עם יועץ משכנתאות שיוכל לעזור לכם בכל שאלה.

משכנתאות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עריכת דין
רשלנות עריכת דין שהובילה להפסד כספי גדול

תביעה ומשפט הם תהליכים מאתגרים גם כשלצידכם עורך דין מקצועי ומיומן – אך מה קורה כאשר עורך הדין שטיפל בתיק שלכם התרשל ופעל שלא במקצועיות? במקרה זה, על אף החשש,

חייל
מדדים וכלכלה
מדרגות מס לחיילים משוחררים

אחרי שנות שירות הצבאי, מעטות או רבות ככל שיהיו, צבא ההגנה לישראל והמדינה מנסים להעניק לחיילים המשוחררים שלה, שהעניקו להם ממיטב זמנם, מגוון הטבות וזכויות. זאת על מנת להפוך את