כל מה שחשוב לדעת על הלוואת גישור

מכירים את זה שרואים משהו שממש, אבל ממש רוצים וחייבים אותו עכשיו כי אחר כך כבר אין מצב שנוכל, כי זו הזדמנות חד פעמית שלא תחזור… אבל פשוט אין לנו כסף זמין כרגע, ולמרות זאת אנחנו לא מוכנים לוותר! אז בדיוק בשביל מצבים כאלה, שהם נפוצים יותר משנהוג לחשוב, הומצאה הלוואת הגישור. במאמר הזה נציג בפניכם כל מה שחשוב לדעת על הלוואת גישור.

 

מהי הלוואת גישור?

הלוואת גישור היא מוצר רגיל ושגרתי בשוק, בעיקר בתחום הנדל"ן, אבל לא רק. גם לצורך רכישות גדולות אחרות נהוג להשתמש בהלוואות גישור. מדובר בהלוואה שבה ההחזר, כולו או חלקו, נדחה לפרק זמן מסוים וקצר יחסית, על מנת לאפשר ללווה לגשר על פערי תזרים.

לְהַלווֹת

למה נחוצה הלוואת גישור, בעצם?

הלוואת גישור נחוצה בדיוק למצב שבו נקרית בדרכנו הזדמנות אטרקטיבית לרכישה מוצלחת, רק שהכסף הנדרש עבורה לא נזיל לנו מיידית אלא ישתחרר בעוד פרק זמן. זה יכול להיות כסף שנמצא בקרן השתלמות שמועד פירעונה חל בעתיד, או זכייה בהליך משפטי, או ירושה. בכל מקרה שבו כסף אינו הבעיה אלא רק הזמן הוא פקטור, נכנסת לתמונה הלוואת הגישור.

 

אז למה בעצם לא לקחת הלוואה?

פשוט כיוון שהתנאים טובים יותר: בהלוואת גישור (שנקראת גם בוליט או בלון) אין החזר של הקרן אלא של הריבית בלבד במהלך תקופת הגישור, וכך אין עומס הוצאות גבוה על הלווים.

 

למה דווקא הלוואת גישור ולא משנתא?

זו בהחלט שאלה במקומה. למה שלא נלווה את הכסף בצורת משכנתא? ובכן, לכך ישנם מספר גורמים: ראשית, היתרון שבאפשרות שמקנה לנו הלוואת הגישור להחזיר את ההלוואה במלואה, כלומר גם את הקרן, גם את הפרשי ההצמדה וגם את הריבית ביחד כשמשתחרר לנו הסכום שכנגדו הועמדה לנו ההלוואה, רק בסוף התקופה. זאת למרות שאפשר גם לחלק את התשלומים הנוספים (הריבית והפרשי ההצמדה) לאורך תקופת ההחזר ובסופה להחזיר רק את הקרן.

הבדל חשוב נוסף נעוץ בהליכי אישור ההלוואה, שבמשכנתא הם ממושכים יותר, סבוכים יותר וגם יקרים יותר כפועל יוצא מכך. גם הריבית שבמשכנתא יכולה להשתנות לאורך התקופה בעוד שבהלוואת גישור היא קבועה ואין הפתעות סמויות.

גם אחוזי המימון שונים משמעותית, כשבמשכנתא מדובר על עד 70% לעומת עד 50% בלבד בהלוואת גישור. כמו כן, הלוואת גישור ניתנת לתקופה קצרה יחסית של שנים ספורות, בעוד שמשכנתא מלווה את הלווה לאורך עשרות שנים.

 

סיכום

ראינו שכשיש לנו סכום כסף, על אף שהוא אינו נזיל, יש לנו דרך להשתמש בו על ידי לקיחת הלוואת גישור כנגדו למשך התקופה שבין העמדת ההלוואה לבין הזמן שבו ישתחרר הכסף ויהפוך לנזיל. הלוואת הגישור נוחה יחסית ללקיחה, עם תנאים גמישים למדי ואינה טומנת בחובה הפתעות בדמות הוצאות לא צפויות נוספות.

לְהַלווֹת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון
טיפים פיננסים
האם שכיר יכול להוציא חשבונית? ואם כן איך?

שוק העבודה מלא בעובדים שמחלקים את זמנם בין עבודה אחת לאחרת. רבים לא מסתפקים במשכורת שמצליחים להרוויח במקום עבודה אחד, ועל כן בוחרים להשתכר מעבודה במקומות נוספים שיאפשרו הגדלה של

4  טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק
עסקים
4 טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק

כל עסק צריך שיהיה לו רואה חשבון. בכל גודל לרואה החשבון יש חשיבות לעסק שלכם. ההתנהלות הנכונה, ההכוונה, היעוץ והטיפול עבורכם בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס ועוד, לא יכולים

עסקאות עסקיות
טיפים פיננסים
מהי סליקה בנקאית וכיצד היא פועלת בעסקאות עסקיות?

סליקה בנקאית היא היבט חשוב בעסקאות עסקיות, במיוחד בענף הבנקאות. זה מתייחס לתהליך של הסדרת עסקאות פיננסיות בין בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. במילים פשוטות, סליקה בנקאית היא התהליך שבו בנק