אילו מכשירי ההשקעה האלטרנטיביים יש?

אם אתם מחפשים כיצד להשקיע את הכסף שלכם באופן רווחי באמת, בוודאי כבר שמעתם על האפיקים הקלאסיים, דוגמת ניירות ערך, אג"ח וכדומה.

אבל, לצד אלה חשוב להכיר גם את ההשקעות האלטרנטיביות ואת אפיקי ההשקעה הרווחים בתוך הגדרתה.

בין אם זה רלוונטי כרגע, או לעתיד הרחוק יותר, עדיין חשוב להכיר את כללי המשחק.

ידוע כי כסף שיושב בחיסכון בבנק הוא לא באמת כסף שמייצר רווח כלשהו, ומן הצד השני ההשקעות הרגילות נתונות לתנודתיות רבה וסיכונים. לכן, אם יש לכם הון עצמי בינוני לפחות, שתרצו להשקיע לטווח הרחוק, הגיע הזמן להכיר את ההשקעות האלטרנטיביות.

 

מהי השקעה אלטרנטיבית

השקעות אלטרנטיביות הן השקעות שמנוהלות מחוץ לשוק ההון לרוב, או לפחות לא באופן ישיר. משמע, מדובר בהשקעות בתוך אפיקים עליהם נדבר בהמשך, שהם נתונים פחות לתנודות של שוק ההון ולכן נחשבים בטוחים יותר. כמו כן, מדובר בהשקעה שהיא לטווח ארוך ועל כן אינה נזילה באופן מידי או מהיר. השקעות אלו מיועדות לרוב עבור אלו בעלי הון בינוני לפחות ומעלה ועבור אלו שאינם נדרשים לכסף נזיל באופן מהיר. נמצא בהתאם כי התשואות מהשקעות אלו הן גבוהות יותר לטווח הרחוק.

 

אילו מכשירי השקעה יש

  1. טכנולוגיות

המדינה שלנו נחשבת לאחת מהחזקות ביותר בתחום הסטרטאפ והטכנולוגיה ולכן רבים מחפשים להשקיע בחברות יזמות צעירות שכאלו. ניתן להשקיע בחברה ישירות, במידה ויש לנו הבנה רחבה בתחום. אבל, אם יש לנו פחות ידע בתחום ההשקעה בטכנולוגיות, נוכל להשקיע דרך קרנות הון שמשקיעות בחברות בעלות הבטחה בתחומן.

 

  1. קרנות נדל"ן

חשוב להבין שאנחנו לא מבצעים השקעה בדירה פרטית למגורים, אלא בקרנות נדל"ן שרוכשות מיקומים בעלי פוטנציאל לרווח שלא מומשו עדיין. משמע, הקרנות מחפשות אזורים לבניית נדל"ן – כמו חניונים, משרדים עסקיים ועוד – על מנת להשקיע בהם, היות וישנו רווח רב שיכול להיצבר, עקב קרבה לאזור עם מוקדי משיכה, אזורים מתפתחים ועוד.

 

  1. קרן גידור

קרן גידור היא הקרן בה נשקיע אם כן נרצה לבצע השקעות בשוק ההון, אך באופן הרבה יותר בטוח בהתאם לחוות דעתם של מקצוענים המנהלים את הקרן. משמע, היא מאין שילוב בין השקעה רגילה לבין השקעה אלטרנטיבית, עם כל תנאיה של השקעה אלטרנטיבית.

 

  1. קרנות PE

השקעה אלטרנטיבית היא הקיצון השני לקודמת. היא לא נסחרת כלל בשוק ההון וההשקעה מתבצעת עבור עסקים שהם לפני מכירה, עסקים לפני סגירה שזקוקים להצלה וכדומה. השקעה זו היא השקעה לטווח מוגדר מרוב של מספר שנים.

 

לסיכום

אם נחפש להשקיע באפיקים שונים מההשקעה הרגילה, נוכל ללכת על מכשירי השקעה אלטרנטיביים אשר מציעים לנו מעט יותר ביטחון ורווחים גבוהים יותר לטווח הארוך, דוגמת קרנות גידור, נדל"ן, סטרטאפים, PE, ועוד.

מסך עם נתונים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שולחן מסודר לעבודה מהבית
מידע בבלוג
הוצאות משרד בעבודה מהבית

בשנים האחרונות עבודה מהבית הפכה להיות יותר ויותר פופולרית. תופעה זו צברה תאוצה אף יותר לאחר התפרצות וירוס הקורונה, ובצדק. כל מי שעבודתו מסתכמת במחשב יכול להרשות לעצמו לעבוד בנוחות

אנחנו חייבים את חישוב המשכנתא
משכנתאות
כמה אנחנו חייבים? הכל על חישוב המשכנתא

המשכנתא היא כנראה ההלוואה הגדולה ביותר שאותה אנחנו לוקחים במהלך החיים. לאור העובדה שזמן ההחזר של המשכנתא ארוך במיוחד, לא תמיד קל לחשב ולהבין מה בדיוק הסכום שאותו אנחנו מחזירים

מטבעות ושק כסף
מיסים
החזר מס שבח

אנשים רבים לא מנצלים את זכותם לבדוק האם מגיעים להם החזרי מס. החזרי מס יכולים להתרחש במגוון רחב של מקרים כמו החזר מס לחיילים משוחררים, החזר מס לבוגרי תואר ראשון,