שוק ההון או נדל"ן?

ישנם כל כך הרבה אפיקי השקעה שאנחנו כבר מבולבלים ולא בטוחים במה כדאי לבחור והיכן כדאי להכניס את הכסף. למי מתאימה השקעה בשוק ההון ולמי דווקא עדיף לפנות לנדל"ן?

 

השקעה בשוק ההון או בנדל"ן היא שאלה שפוקדת כל משקיע מתחיל ומנוסה כאשר מתלבט מה לעשות עם הכסף שלו והיכן יקבל את התשואה הטובה ביותר. תחילה חשוב להניח על שולחן – אף אחד לא יכול לנבא את מצב השוק (קחו לדוגמא את הקורונה שהפתיעה וטרפה את הקלפים) ויתרה מכך, כדאי פשוט להחליט מה הפרמטר הכי חשוב לכם ועל פיו גם לבחור את אפיק ההשקעה שהכי מתאים לכם.

 

זקוקים לכסף נזיל

אמנם השקעה בהכרח מצביעה על כך "שתנעלו" את הכסף שלכם באפיק השקעה כלשהוא והוא לא יהיה נזיל עבורכם, אך עדיין השקעה בשוק ההון נחשבת ליותר מאפשרת לקבל את הכסף בחזרה בכל עת. בנדל"ן לעומת זאת, באם פתאום תצטרכו את הכסף בחזרה, תצטרכו למצוא קונה ולחתום על כמה מסמכים בעוד בשוק ההון רק תצטרכו ללחוץ על כפתור באפליקציה שלכם או לעשות שיחה קצרה עם יועץ ההשקעות שלכם.

 

השקעה סולידית או מסוכנת

גם בתוך שוק ההון וגם בתוך שוק הנדל"ן ישנו מנעד רחב בין השקעות סולידיות לאלו המסכנות את הכסף מאוד, אך היציבות של שוק הנדל"ן באופן יחסי והעובדה שמדובר בתהליכים שלוקחים שנים הופכת אותו ליחסית שוק מאוד סולידי אל מול שוק ההון. (משתנה בין השקעה אחת לאחרת אך בגדול).

 

גובה הסכום להשקעה

מאפיין חשוב של שוק ההון אל מול שוק הנדל"ן הוא היכולת להשקיע סכומים מאוד קטנים בעוד בעולם הנדל"ן יש הכרח לקנות נכסים בסכומים גבוהים יחסית או לקחת משכנתא על מנת להשלים את הנכס. באם יש לכם סכומים קטנים מאוד, לא בטוח שעולם הנדל"ן בכלל יהיה מוכן לקבל אתכם שכן נכס יכול לעלות גם כמה מילוני שקלים.

 

מה מעניין אתכם?

השאלה הזאת אמנם נראית קצת לא רלוונטית כאשר מדובר בכסף, ובהרבה ממנו, אך היא חשובה לא פחות מאשר כל פרמטר אחר שיש במשוואה הזאת. אנשים אשר מעניין אותם מאוד השקעות נדל"ן בארצות הברית לדוגמא, מוזמנים לחקור על כך וגם להשקיע באפיק זה למרות כל כאבי הראש שיש בנדל"ן שעבורם דווקא יראו כאבי הראש הללו כתהליכים מעניינים.

 

לבחירה בין שוק ההון לבין השקעות נדל"ן חייבת להתלוות חשיבה מעמיקה אשר מקיפה את כל הפרמטרים שמבדילים בין שני סוגי ההשקעות תוך התמקדות במה מאוד חשוב לכם. לא פחות מעניין מכך הוא כמה בכלל יש לכם להשקיע ברגע זה (בחישוב הכסף שצריך להישאר נזיל וההון העצמי שלכם) שכן לא כל השקעת נדל"ן תקבל אתכם עם סכום קטן מאוד לעומת קניית מניות בשוק ההון.

גרף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מבנה הרוס
ביטוחים
תוספות בביטוח דירה ששווה להכיר

ביטוח דירה שומר עליכם מפני נזק כלכלי של ממש, עקב ירידה בערך הדירה. כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בנוגע לכיסוי המתאים לכם, כדאי מאוד להכיר את כלל התוספות

משכנתאות
משכנתאות
מה ההבדל בין המשכנתאות השונות?

בעת רכישת דירה, אנחנו נאלצים לקחת משכנתא. אבל משכנתא היא רק מושג כללי לעשרות סוגי משכנתאות שונות שניתן לבחור בהן. כל גוף בנקאי גדול מציע שלל משכנתאות עם ריביות והחזרים

כפל ביטוח
ביטוחים
מה קורה במצב של כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי מייקר את עלויות הביטוח באופן משמעותי, למרות שהוא לא מעלה את גובה התשלום שהמבוטח יקבל מהביטוח. מצבים של כפל ביטוחי עלולים להתרחש אצל כל אחד שלא עורך סדר