קרן השתלמות לעצמאים – בדקתי כמה זה מומלץ

קרן השלמות היא אחת ההטבות המשמעותיות שמעניקים מעסיקים לשכירים. לא מדובר בזכות אליה זכאי כל עובד, אלא הטבה משמעותית ביותר השווה לכמות מכובדת ביותר של כסף ולכן מומלץ לשכירים לשאוף לקבל הטבה זו.

בדומה להטבות וזכויות רבות המגיעות לשכירים, עצמאים לא נהנים מכך באופן אוטומטי שכן עצמאי הוא המעסיק של עצמו. במדריך זה נרחיב על קרנות השתלמות לעצמאים, האם זה משתלם וגם – כיצד ניתן להבטיח פירעון של הלוואה שנתתם מכספי ההפקדה?

 

קרן השתלמות – מה זה?

קרן השתלמות הינה תכנית חיסכון לטווח בינוני, כאשר את הכספים המופקדים בקופה ניתן למשוך שש שנים מיום ההפקדה ללא תשלום מס.

ההפקדות לקרן ההשתלמות נעשות באמצעות הפרשות מהשכר, כאשר מדובר ב-2.5 אחוז משכר הברוטו של השכיר והמעסיק משלים 7.5 אחוזים נוספים. ניתן לחסוך עד גיל הפרישה אך חשוב לדעת כי קרן השתלמות אינה תחליף לקרן פנסיה.

 

קרן השתלמות לעצמאים

מההסבר שניתן למעלה ניתן להבין שמדובר בהטבה של שכירים – הרי בסופו של דבר ההפרשות לקרן נעשות על ידי עובד שכיר והמעסיק שלו. עם זאת, גם לעצמאים קיימת האפשרות להפריש לקרן השתלמות.

עצמאי יכול להפריש כספים לקרן ההשתלמות באופן חודשי או לחילופין לקראת סוף שנת המס. סכום ההפקדה נקבע על ידי העובד העצמאי, ורצוי להתייעץ עם רואה חשבון לגבי גובה ההפקדה.

 

מסלולים שונים עבור קרן ההשתלמות

בישראל קיימים לא מעט גופים המאפשרים פתיחת קרן השתלמות לעצמאים. רוב הקרנות שייכות לאחד משני מסלולים עיקריים:

  • מסלול מחקה מדד: מסלול בו הכספים המופקדים מפוזרים בין מדדים שונים בהתאם לרמת הסיכון של המפקיד ללא ניהול אקטיבי של מנהלי השקעות, תוך התאמה של ההפקדות לסיכונים בהם יכול לעמוד המפקיד ומעקב אחרי המדד.
  • קרן השתלמות בניהול עצמי: קרן השתלמות בה המפקיד מחליט היכן להשקיע את הכספים. דמי הניהול בקרן זו יהיו נמוכים יותר שכן המפקיד מנהל לעצמו את הכספים.

 

קרן השתלמות לעצמאים – האם זה משתלם?

היתרון המרכזי של קרן השתלמות היא שהכספים הנצברים בה פטורים ממס, דבר שהופך אותה למשתלמת. עם זאת, במקרה של עצמאים הם אלה המחליטים על גובה ההפקדות ולכן רצוי להתייעץ עם רואה חשבון על מנת לא להפקיד סכומים גבוהים מדי שיחנקו את העסק.

 

כך תוודאו פירעון הלוואה מכספים של קרן השתלמות

הפקדה בקרן השתלמות היא אפיק השקעה משמעותי העשוי ליצור חיסכון מכובד. אם אתם מלווים מהכסף שצברתם ומעוניינים להבטיח את פירעון ההלוואה, אחד מהפתרונות הקיימים בשוק הוא ערבות בנקאית אוטונומית.

ערבות בנקאית ניתנת על ידי הבנק המתחייב לפירעון הלוואה במידה ומקבל הערבות לא מסוגל להחזירה. זהו אחד המנגנונים הבטוחים כיום בעולם ההלוואות בשל יציבותם ומהימנותם של הבנקים, דבר היוצר חוסן פיננסי גבוה להליך וממצב אותו כמועדף על ידי נושים.

אחד היתרונות של ערבות בנקאית הוא שהליך מהיר במיוחד, שכן על הבנק לפרוע באופן מיידי את הערבות מבלי להטיל חובה על הנושה לנמק וללא בדיקה אם החייב הפר את תנאי ההלוואה.

 

עובד עצמאי במחשב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון, עט וטפסים
מיסים
מי בודק את הפרטים במחשבון החזרי מס

אם אתם עובדים כשכירים אתם וודאי מודעים לכך שמדי חודש מיסים והפרשות מנוכים משכרכם באופן אוטומטי על ידי המעסיק בתלוש המשכורת שלכם. דרך מיסוי זו שונה מדרך המיסוי במדינות אחרות,

4  טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק
עסקים
4 טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק

כל עסק צריך שיהיה לו רואה חשבון. בכל גודל לרואה החשבון יש חשיבות לעסק שלכם. ההתנהלות הנכונה, ההכוונה, היעוץ והטיפול עבורכם בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס ועוד, לא יכולים