פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, המתרחש לצערנו בתדירות די גבוהה בכבישי ישראל. בין אם היא נגרמה באשמתכם ובין אם באשמתו של גורם אחר, הרי שקיימת לכם הזכות לקבל פיצוי נזקי גוף עקב תאונת הדרכים, מחברת הביטוח שלכם או של הרכב המעורב בתאונה, או מביטוח לאומי

 

הגדרתה של תאונת דרכים

תאונות הדרכים הפכו לצערנו להיות חלק ממציאות החיים שלנו בנסיעה בכבישים, כשהנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שבמסגרת תאונות הדרכים נהרגו יותר אנשים מאשר כלל הנופלים במלחמות ישראל.

החוק בישראל מגדיר תאונת דרכים כאירוע בו נפגע אדם או רכוש על ידי רכב ממונע החייב בביטוח חובה (אופנוע, מכונית פרטית, משאית, אוטובוס ועוד). במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים ונגרמו לכם נזקי גוף, הרי שתוכלו לתבוע פיצויים בהתאם.

 

תביעת פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים

נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונת דרכים, יכולים להיות נקודתיים ולהסתכם בכמה ימי מנוחה ובמקרים אחרים, להגיע לפגיעות משמעותיות, אובדן כושר עבודה ואף מוות. לכן, בכל מקרה של מעורבות בתאונת דרכים, מומלץ לפנות לעזרתו של עורך דין תאונות דרכים שיבחן את המקרה לעומק, היתכנות התביעה וגובה הפיצויים המשוער.

תביעת פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים תתרחש בדרך כלל מול חברת הביטוח, שלכם או של הנהג הפוגע וזאת במסגרת ביטוח החובה, בו כל בעל רכב מחויב להחזיק על פי חוק. חשוב לזכור, כי פוליסת ביטוח חובה אינה ערובה בטוחה לכך שתקבלו פיצויים, כאשר ברוב המקרים, חברות הביטוח יפעלו לדחיית התביעה או לתשלום פיצויים מופחת.

 

פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים – באילו סכומים מדובר?

כאשר מגישים תביעת פיצויי נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים, יש לפרט את סכום הפיצוי אותו אנחנו דורשים וזאת בהסתמך על הפגיעה שנגרמה, גילו של הנפגע, ההשפעה על עתידו הכלכלי ונתונים נוספים, כאשר גובה סכום הפיצוי מתחלק לנזק כללי, המתייחס לנזקים עתידיים ולנזק מיוחד, תחתיו ייכנסו הוצאות הטיפולים הרפואיים, הפסד ימי עבודה ועוד.

גובה הפיצויים הוא מאוד דינאמי ומשתנה בין המקרים, כאשר ישנן תביעות נזקי גוף בעקבות תאונות דרכים שיכולות להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים ותביעות שיכולות להגיע אף למאות אלפי שקלים.

 

הפעולות המומלצות לאחר פגיעת תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, המותיר את מרבית הנפגעים מבולבלים לגבי הפעולות שעליהם לבצע. ככלל, אחת הפעולות הראשונות והמידיות שיש לבצע היא קבלת טיפול רפואי ודיווח למשטרה. במקביל, חשוב לאסוף ראיות ועדויות רלוונטיות לאירוע, באופן שיסייע לנו לבסס את עילת התביעה.

כמו כן, חשוב לפנות בהקדם לעורך דין מומחה בתאונות דרכים, אשר מעבר לליווי המשפטי, וביסוס הראיות שיביאו לביסוס עילת התביעה, יעניק לכם הדרכה והכוונה בהתנהלות מול ביטוח לאומי והבדיקות הרפואיות הנדרשות.

 

לסיכום

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונת דרכים יכולה להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים וכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלנו, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה, שיעניק לכם ליווי משפטי וכן הדרכה לגבי שאר הפעולות המומלצות.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין לענייני צוואות
עריכת דין
מה חשוב שנבין לפני כתיבת צוואה?

כתיבת צוואה היא משימה חשובה המבטיחה שהנכסים והחפצים שלנו יחולקו על פי רצוננו לאחר שנפטרנו. למרות שזה עשוי להיראות כמו תהליך פשוט, ישנם מספר היבטים מרכזיים שאנשים צריכים לשקול לפני

נכס
נדל"ן
כסף עושה כסף יעדים חמים להשקעה :

החיפוש אחר אופציות חלופיות להשקעה בסביבה שכולה רווח והצלחה עם ריבית נמוכה מאד מוציאה אותנו לחיפוש אחר השקעות אלטרנטיביות מחוץ לגבולותיה של ישראל. בארצות הברית המוני ישראלים שואפים להגיע, מי

צריכים לדעת ראשית
כללי
מה כולנו צריכים לדעת על החזרי מס?

החזרי מס זה נשמע לכם כמו תחום ששמור רק לעצמאים? אתם שכירים ולכן נדמה לכם שיש מי שדואג תמיד לאינטרסים שלכם כי אתם הרי מקבלים את תשלום המשכורת אחרי שהכול