פינוי שוכר מהנכס – כל מה שצריך לדעת

בעלי דירה רבים נתקלו לפחות פעם בחייהם בדייר שמסרב לפנות את הדירה, אם זה בגלל סכסוך או בגלל בעיה כלכלית.

המאמר הבא יסביר לכם על התהליך של פינוי שוכר מנכס בבעלותכם, ויעזור להם בהתמודדות עם דייר סרבן שלא מוכן לעזוב.

 

פינוי זה עניין עסקי

זה שאתה בעל דירה טוב, שדואג לדיירים שלו, לא אומר שאתה חסין בפני שוכרים מעצבנים. נכון שביצוע סינון לדיירים לפני הכניסה לנכס זה דבר חשוב, אבל אפילו תחת הנסיבות הטובות ביותר ייתכן שהדייר שלכם יתקשה בתשלום שכר הדירה מפעם לפעם.

אז גם אם יש לכם קשר טוב עם הדייר, לפעמים הוא פשוט לא יהיה מסוגל לשלם לכם. בסיטואציה כזו לא תוכלו פחות לתת לא להתחמק מתשלום, במיוחד כאשר ישנם אנשים אחרים שיוכלו לשכור את הדירה ולשלם לכם בלי בעיה.

פינוי אולי נשמע מהלך אגרסיבי, אבל זה מה שקורה בעסקי הדירות. אם שוכר לא יכול לשלם – הוא צריך להתפנות מהנכס. לפעמים זה קל, אתם מבקשים מהשוכר לעזוב והוא מסכים, אך לעיתים צריך לעבור את תהליך הפינוי הרשמי.

 

אל תקחו את העניינים לידיים שלכם

נקיטת דין עצמי אינה חוקית בשום אופן. אפילו אם דייר משקר לכם או גורם נזק פיזי ממשי לדירה, אסור לכם לנקוט אף אחד מהצעדים הבאים:

  1. פינוי החפצים של השוכר.
  2. פינוי פיזי של השוכר מהדירה.
  3. החלפת המפתחות לדירה.
  4. השבתת הגז, חשמל או מים.

 

בכדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם בהליך המשפטי, עליכם לשמור על החוק במדינה. כך לא תהיה לשופט אף סיבה לפקפק בכך שעל השוכר להיות מפונה מהדירה בהקדם.

 

סיבה מוצדקת לפינוי

אל תתחילו תהליך של פינוי שוכר אם אין לכם סיבה טובה ומוצדקת לפי החוק לדרוש את הפינוי. אלו הסיבות הנפוצות בגין בעלי דירה מפנים שוכרים:

  1. חוסר יכולת לשלם את שכר הדירה.
  2. הפרת החוזה (לדוגמה הבאת בעלי חיים או ביצוע סאבלט בניגוד לחוזה).
  3. גרימת נזק משמעותי לנכס.
  4. בעיות בריאותיות או בטיחותיות בנכס שנגרמו על ידי השוכר.

 

זכרו כי עלייך להביא הוכחה מתועדת לכל טענה שלכם כנגד השוכר כיוון שהוא חף מפשע עד שתוכח אשמתו.

 

פנייה לבית המשפט

הדרך הנכונה להוביל לפינוי השוכר היא להגיש תביעה בבית המשפט. תביעות מסוג זה מטופלות בזמן קצר יותר, תוך 30 יום מהגשתן. אתם תשתתפו בדיון בבית המשפט כנגד השוכר ותצטרכו להוכיח באמצעות המסמכים שלכם כי הוא הפר את החוזה, וכי עליו להיות מפונה מהדירה בהקדם האפשרי. זכרו שאם שמרתם על קשר טוב עם הדייר במשך תקופת השכירות, ייתכן שהליכי התביעה יפגעו בקשר. לכן, מומלץ לנסות לפתור את הבעיות ביניכם לפני הפנייה לדרך המשפטית.

 

Scales

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רלוונטי שכירים ראשית
כללי
החזרי מס – האם זה רלוונטי גם לשכירים?

עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור להחזרי מס צריך לעניין רק אנשים שעובדים בצורה עצמאית ומנהלים עסקים פרטי? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. אומנם זה נכון ששכירים

למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו
עסקים
למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו?

כל עסק צריך רואה חשבון. לא משנה למה העסק שלכם, אתם ככל הנראה לא מבינים בחוקי המיסוי וביטוח לאומי. אל תהיו שאננים. ראה חשבון הוא גורם מפתח עבור כל עסק

שולחן מסודר לעבודה מהבית
מידע בבלוג
הוצאות משרד בעבודה מהבית

בשנים האחרונות עבודה מהבית הפכה להיות יותר ויותר פופולרית. תופעה זו צברה תאוצה אף יותר לאחר התפרצות וירוס הקורונה, ובצדק. כל מי שעבודתו מסתכמת במחשב יכול להרשות לעצמו לעבוד בנוחות

משלם כפול
ביטוחים
הר הביטוח – ככה תעשו סדר בביטוחים!

עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה בדקתם את הביטוחים שלכם? האם אתם באמת מתעמקים ב"דוח רבעוני לעמית" שכל אחת מהחברות שולחת אליכם בדואר? האם אי פעם וידאתם שהביטוחים שלכם