פותחים עסק? הנה כמה דברים שאסור לשכוח!

קודם כל, מזל טוב! לפתוח עסק לראשנה זה תהליך מאוד מרגש, הדורש השקעה רבה. אבל האם באמת סגרתם את כל הפינות? אספנו במאמר אחד כל מה שאסור לכוח כאשר פותחים עסק.

 

סידרתם כבר קופה?

אז אין ספק שתוכלו למצוא חברות רבות המציעות קופות רושמות ממוחשבות מהיבואן אבל לפני שאתם חותמים ומביאים קופה לבית העסק שלכם, חשוב מאוד לוודא שהיא מתאימה לצרכים. מה הכוונה?

אם מדובר על חנות פיזית, חשוב מאוד לוודא כי המחשב שמציעים לכם מתאים להיות מותאם לשירותי קופה. אנשים רבים חושבים שעל כל מחשב ניתן להתקין את שירותי הקופה אבל זה לא נכון. קופות רושמות צריכות להגיע עם סליקה פיזית ("שפתיים") ולאפשר סליקה במקום.

בנוסף לכך, הקופה צריכה להיות עם מסופון אשראי, כלומר, לכלול מדפסת המאפשרת הדפסת קבלות או שוברים. בנוסף לכך, נדרש לחבר לקופה מוצרים נלווים נוספים, כמו מכשיר לסריקת ברקודים, או משקל במידת הצורך. היתרון הגדול של קופות רושמות ממוחשבות זה ההתאמה הייחודית שלהם לעסקים והענקת חווית משתמש מעולה, לדוגמא מסך מגע לשימוש נוח ויעיל.

פותחים עסק? הנה כמה דברים שאסור לשכוח!

סליקה

היום, כבר אין צורך "לגהץ" את האשראי ובעלי עסקים מחוייבים לעבור למסופונים ללא גיהוץ אלא בהנחת הכרטיס בלבד, אלא אם מדובר על עסקאות מעל 300 ש"ח ואז נדרש להזין את קוד הכרטיס על מנת לבצע תשלום. השיטה הזאת מוכרת לנו מאירופה והיא סוף סוף הגיע לישראל.

לכן, כבר בשלב הכנת החנות, יש לקחת את זה בחשבון ואם אתם משכירים ציוד נלווה לקופה, חשוב מאוד שהוא יהיה מדויק. וודאו כי המסופון המוצע לכם עומד בתקן החדש (EMW). לצד זאת, יש לוודא כי פתחתם חשבון עסקי באחת מבחרות האשראי השונות דרכן תוכלו לקבל תשלום בעצם.

 

חיבורים ותשתיות

החנות מוכנה, הריהוט הגיע ואתם ממש מרגישים שעוד רגע אפשר לפתוח את העסק לקבלת קהל. אבל רגע לפני כן, יש לוודא כי לעסק שלכם את התשתיות הנדרשות. בראש ובראשונה, אינטרנט. שום אלמנט מיחשובי לא יוכל לעבוד בעסק שלכם, עד שלא יהיה אינטרנט. בשלב הבא, יש לוודא כי הקופה מצליחה לסרוק את הברקודים ולהעביר את המוצר לתשלום במחיר הנכון ולפי הגודל והצבע הנכונים שנקבעו לפריט.

בנוסף לכך, מומלץ לוודא מבעוד מועד כי ניתן לעשות הנחות בקופה עצמה, אם תחליט לתת הנחה כלשהי, זה חייב להיות אפשרי גם ברמה הטכנית. והשלב האחרון, שימו לב להקים עמדה נגישה. היום על פי חוק גם חנויות אינטרנטיות וגם חנויות פיזיות מחוייבות לחוקי הנגישות.

 

לסיכום

במאמר העלינו נקודות חשובות בפתיחתו של כל עסק, לרבות, בחירת הקופות איתן תעבדו, דאגה לסליקה ולא פחות חשוב (אולי אפילו יותר) דאגה לשתיות מבעוד מועד ולוודא שהכל מחובר ועובד תקין. בהצלחה!

פותחים עסק? הנה כמה דברים שאסור לשכוח!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש בחליפה נותן כסף מתנה
מיסים
מס מתנה בארצות הברית

במדינת ישראל, לא נדרש לשלם מיסוי על העברת מתנה בין אנשים, קרי מס מתנה. בארצות הברית לעומת זאת, ישנם מצבים בהם העברת מתנות יידרשו בתשלום מיסוי לרשות המיסים, ה-IRS, לרוב

כסף
טיפים פיננסים
3 מחשבונים שכל אחד צריך

  אחרי שעזבנו את מערכת החינוך, אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמחשבונים הם כלי שלא רלוונטי עבורנו. התפיסה הזו שגויה, וחשוב להבין שיש הרבה מאוד דברים שאותם אנחנו צריכים לבצע בעזרת

לדייר
נדל"ן
שיקולים לקחת בחשבון לפני קניית דירה

רכישת דירה היא אבן דרך משמעותית בחייו של האדם, במיוחד במדינה כמו ישראל בה נדל"ן מחזיק בערך רב. עם זאת, תהליך רכישת הנכס יכול להיות מכריע, ויש מספר גורמים חשובים