איך להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר

המונח "עסקת טיעון" פוגש אותנו במדורי החדשות ובתכניות המתח והדרמה בטלוויזיה. על מנת להבין איך להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר, ריכזנו עבורכם במאמר הבא כמה דברים שחשוב לדעת, וביניהם מה היא עסקת טיעון, למה חשוב להיוועץ בעורך דין ועל ההליך המשפטי בכלל.

משרד עריכת דין

מה היא עסקת טיעון?

ברגע שניגשם להליך המשפט הפלילי, עשויה לעלות האפשרות של עסקת טיעון. עסקת הטיעון היא למעשה סוג של משא ומתן שמתנהל בין הנאשם לבין התביעה.

אחרי שכתב האישום מוגש כאשר מפורטות בו כל העבירות שבוצעו על ידי הנאשם, הוא יוכל לנסות ולבקש הפחתה של העונש אותו הוא צפוי לקבל. איך? ובכן, הנאשם יכול לבקש תיקון של העובדות או של סעיפי העבירות המפורטים בכתב האישום, ובתמורה – יודה באשמה.

למה ולמי עסקת טיעון היא דיל טוב?

מצד התביעה – עסקת הטיעון עשויה לחסוך למערכת המשפטית זמן ומשאבים רבים. מצד ההגנה – הנאשם יכול להפחית את העונש הצפוי לו בעזרת העסקה. במסגרת הרכבת עסקת הטיעון, יוגש כתב אישום מחודש ומתוקן עם הודאת הנאשם. בהתאם לכך, השופט יקבל החלטה בשיקול דעת מושכל בנוגע לעונש שיוטל על הנאשם.

אופציה נוספת לעסקת טיעון היא הגדרה מראש של טווח הענישה המוסכם, ואז העונש שיחליט השופט לתת לנאשם חייב יהיה להיות בטווח שהוגדר מראש.

איך להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר?

היות והמערכת המשפטית היא זו שתקבע את העונש, בהתאם לרמת שיתוף הפעולה של הנאשם, האפשרות להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר היא באמצעות היוועצות בעורך דין. עורך דין מוסמך יוכל לסייע לכם בכל שלבי ההליך המשפטי, מרגע המעצר, דרך הדיונים בעניינכם, ועד ניסוח עסקת הטיעון וקבלת ההחלטה על העונש שאותו תצטרכו לרצות.

איך בוחרים עורך דין?

על מנת להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר, יש לבצע בחירת עורך דין מושכלת וחכמה. איך עושים את זה? פשוט מאוד. קבלו המלצות על עורכי דין וערכו סקר מקיף אודותיהם. בחירת עורך הדין שלכם יכולה להכריע על גורלכם ולעשות את ההבדל בין עסקת טיעון טובה לבין עסקת טיעון מעולה (ניתן למצוא כאן: https://www.martindale.co.il/פלילי/)

הקפידו לבדוק את עורך הדין שלכם בכל התחומים החשובים – בדקו את המחיר שהוא לוקח עבור פגישת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי. בדקו את תחומי ההתמחות שלו וודאו שהם רלוונטים לצרכים שלכם. בדקו המלצות עליו ברחבי הרשת. היפגשו עם עורך הדין לפגישה ראשונית להתרשמות וודאו שהכימיה ביניכם מאפשרת יציאה לתהליך המשפטי בצורה משותפת שתועיל לכם באופן המיטבי ביותר.

אז איך להגיע לעסקת טיעון בדרך הקצרה והנכונה ביותר? הסוד טמון בעיקר בשיתוף הפעולה שלכם מול מערכת המשפט, וכן בבחירת עורך דין נכונה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים
החזרי מס – איך עושים את זה נכון?

 כל מי שנכנס לשוק העבודה בישראל, בין אם הוא עושה את זה בגיל מאוד צעיר ובין אם הוא דוחה את העניין כמה שנים, צריך לשלם מיסים. אנחנו מודעים לעניין הזה

מידע בבלוג
How much are the lottery winnings taxed?

If you won the lot you're … lucky! But you must also pay attention to the tax aspects . In fact, starting from 1 January 2012, lottery winnings and lotteries will be taxed if they exceed 500

קופת חזיר זהב
טיפים פיננסים
קרן השתלמות לעצמאים – בדקתי כמה זה מומלץ

קרן השלמות היא אחת ההטבות המשמעותיות שמעניקים מעסיקים לשכירים. לא מדובר בזכות אליה זכאי כל עובד, אלא הטבה משמעותית ביותר השווה לכמות מכובדת ביותר של כסף ולכן מומלץ לשכירים לשאוף