סליקת אשראי לעסקים קטנים – מדריך מקוצר

סליקת אשראי היא התהליך/האמצעי בו הלקוח משלם למוכר. בין אם מדובר על העברה בנקאית ובין אם על צ'ק או תשלום בכרטיס אשראי, הסליקה תתבצע באופן המתאים ללקוח בתוספת עמלה מינימלית. קבלו את המדריך המקוצר על סליקת אשראי לעסקים קטנים.

 

הפתרון האופטימלי לעסק והתאמה לצרכי הלקוחות

סליקת אשראי היא פתרון נהדר על מנת לקבל תשלום נוח ללקוחות בתוספת תשלום קטנה. למשל, ישנם עסקים קטנים המציעים לשלם באשראי או בצ'ק ב-3 תשלומים ללא ריבית.

במידה ורוצים לשלם בין 4-6 תשלומים ישנה תוספת של עמלת סליקה על 2.5% שאינה פוגעת בכיסו של הלקוח ומתאימה לצרכיו. מעבר לכך, הסליקה משדרגת את העסק כיוון שהיא מסייעת להניע את הלקוחות לרכישה. למידע נוסף בקרו באתר של יניב נשר רו"ח.

 

הגופים המעורבים בתהליך הסליקה

ישנם 4 גופים המעורבים בתהליך הסליקה.

  • שירותי בנק אוטומטיים (שב"א) – מדובר על שירות שהעסק פותח על מנת שיוכל לבצע סליקת אשראי. השירות הוא למעשה חשבון בו חברת האשראי מאשרת או לא מאשרת את פרטי העסקה.
  • מאגדים – הטבות של חברות האשראי לעסקים ללא דמי הקמה של שב"א בהם ניתן לקבל שירותי סליקה עד 50 אלף ₪ בשנה.
  • חברת שירות הסליקה – חברה מתווכת בין חברת כרטיסי האשראי לבין העסק בצורה מאובטחת. החברה גם מפיקה חשבוניות, זיכויים והעמלות שלה נמוכות.
  • חברת כרטיסי האשראי – מדובר על חברת אשראי הנמצאת תחת מטריית הבנק בין אם מדובר בישראכרט של בנק הפועלים או בויזה של הבינלאומי ודיסקונט וכד'. החברה מחייבת את הלקוח ומעבירה את התשלום לבעל העסק.

 

איך מתבצעת סליקת האשראי?

סליקת האשראי יכולה להתבצע טלפונית, בצורה מקוונת, באמצעות מסוף נייד, מכונה הקוראת את כרטיס האשראי ונמצאת ליד הקופה, באמצעות אפליקציה או תוכנה. ישנם עסקים שמבצעים בעצמם את הסכרנון בתוכנה של הנהלת חשבונות עליה מופקד מנהל החשבונות המשלבת מערכת סליקה והפקת חשבוניות דיגיטליות.

 

מסוף סליקה נייח או סליקה במכשיר הנייד?

ניתן לרכוש לעסק מכשיר מסוף נייד על מנת לבצע סליקות אשראי במהירות, בקלות ובצורה אוטומטית. היתרון הוא התניידות בחנות או בית העסק, העברת המכשיר ממשרד למשרד או מעובד לעובד אחר. את המסוף הנייד ניתן לראות בבתי עסק כמו חברה להשכרת או מכירת מכוניות או חניונים. לחילופין מכשיר המסוף הנייח ניצב במקום אחד, בדרך כלל ליד הקופה. אנו פוגשים מכשירים כאלו בחנויות הבגדים, הסופר מרקט ועוד.

 

למה עסקים קטנים צריכים מערכת סליקה?

לסיכום, מערכת סליקה מאפשרת לעסקים לייצר אמון עם הלקוחות שלהם בשל אבטחת המידע והימנעות מדליפת פרטי האשראי להונאה פוטנציאלית. לפיכך, בצורה קלה ופשוטה יש תיאום בין מערכות האשראי כשהמטרה היא לבצע עסקאות עם או ללא עמלות לצרכי הלקוחות מבלי לגרור חובות מיותרים.

סליקת אשראי עסקית

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חו"ל
כללי
השלבים במיקור חוץ בחו"ל

בימינו, חברות ישראליות רבות מעוניינות להרחיב את שירותיהן אל מעבר גבולותיה של מדינת ישראל הקטנה, ובצע עסקים עם מדינות אחרות ברחבי העולם – כאשר אחת המדינות המובילות בעניין זה היא

כסף
ביטוחים
איך לממש זכויות בביטוח נסיעות לחו"ל

נסעתם לחו"ל ולפני זה עשיתם ביטוח? קרה לכם משהו תוך כדי השהייה בחו"ל ואתם רוצים לנסות לממש את הזכויות שלכם? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים איך עושים זאת, האם

עבודה בקנדה
כללי
מה כרוך בקבלת אשרת עבודה בקנדה לישראלים?

קנדה היא יעד פופולרי עבור ישראלים המעוניינים לעבוד בחו"ל. עם כלכלה חזקה, תרבות מגוונת ורמת חיים גבוהה, קנדה מציעה הזדמנויות רבות לאנשי מקצוע מיומנים. עם זאת, לפני שישראלים יוכלו לעבוד