האם אפשר לקבל משכנתא אחרי הליך חדלות פירעון? עו"ד אורי גילת עושה סדר

משכנתא היא ברוב המקרים ההלוואה הגדולה ביותר שייקח אדם במהלך חייו. לכן כאשר אדם נכנס או מסיים הליך של חדלות פירעון הגופים השונים ובעיקר הבנקים מבקשים להימנע מסיכונים ולהעניק הלוואת משכנתא ? אם כך, האם אפשר לקבל משכנתא אחרי הליך חדלות פירעון? עו"ד אורי גילת עושה סדר.

 

איך הליך חדלות פירעון משפיע על משכנתא עתידית?

החוק החדש באופן יחסי לחדלות פירעון שנכנס לתוקפו בשנת 2019 יוצא מתוך נקודת מוצא שיש לעזור לחייב לשקם את עצמו. הליכים שלמעשה מחריבים את היכולת הכלכלית של החייב הם מנוגדים לאינטרס של המדינה. אם זאת אל לנו לשכוח שאדם שהגיע למצב של חדלות פירעון התנהל באופן לא אחראי שגרם לכך שהוא הגיע למצב הכלכלי המורכב הזה. לכן בעת רצון לקבל משכנתא לאחר הליך חדלות פירעון, יש משמעות לא פשוטה.

עו"ד אורי גילת – מייצג בעלי חוב בהליכי חדלות פירעון עושה סדר ומסביר את הסיטואציה. במקרה ואדם מן הישוב הופך להיות בסטטוס חייב ומתחיל הליך של חדלות פירעון, באופן מידי כל הנתונים והפרטים הקשורים אליו מדווחים לכלל המערכות הכלכליות באמצעות מערכת הBDI כי אותו אדם נמצא בהליך שלחדלות פירעון.

באופן טבעי משכנתא אשר היא הלוואה שצריך להחזיר לא יכולה להתקיים בעת הליך חדלות פירעון באופן הגיוני. החייב במקרה הזה יצטרך לשכנע את נותני המשכנתא כי יש ביכולתו לעמוד בהסדר. איך בכל זאת הדבר מתאפשר? המשיכו לקרא.

 

 חשיבות המשך התשלום במהלך הליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון איננה מצב זמני שחולף סתם כך. לכן כאשר נקלעים אליו חשוב לבצע מספר מהלכים שיכולים לסייע, עו"ד אורי גילת – מייצג בעלי חוב בהליכי חדלות פירעון מבהיר את הדברים :

  • ראשית פנו לעורך דין המתמחה בתחום שילווה אתכם ויעניק לכם יעוץ מתאים. רוב ההליכים הם משפטיים באופיים למרות שמדובר בהחזרים כספיים.
  • פנייה לבנק שבו מתנהלת הלוואת המשכנתא. אף מוסד לא אוהב שההתחייבויות כלפיו לא מתקיימות, אולם פניה מסודרת להבהרת המצב עדיף באמצעות עורך הדין להשרות אווירה אמינה יותר.
  • לא בהכרח שהבנק יסכים להסדר חדש, אך אולי הוא ימנע מנקיטת פעולות נוספות כנגד החייב.
  • במידה והתשלומים לא ימשיכו בזמן הבקשה, לא רק שלא תתאפשר פעולה עתידית בחשבון, אלא יש חשש ממשי לכך שהבנק יממש את זכותו וידרוש את הבית.

 

 לקיחת משכנתא לאחר קבלת צו הפטר

במידה ואדם מסויים הגיע להסדר חדלות פירעון ועמד בתנאים שהיו כנגדו, הוא מקבל צו הפטר מההוצאה לפועל המוכיח שהחובות כנגדו שולמו והוא רשאי לפתוח דף חדש ללא חובות. עמדה זאת קיבלה חיזוק בחוק חדלות פירעון משנת 2018. יחד עם זאת הליכים של חדלות פירעון לא הולכים בקנה אחד עם משכנתא. לכן כאן עומדת לחייב שתי אפשרויות, שתיהן מאד מסוכנות והן לרוב יהיו יקרות יותר ממשכנתא רגילה שגם כך אינה זולה.

משכנתא לחדלי פירעון – זהו מסלול של משכנתא הניתן על ידי הבנק אך יש בה הגבלות לא פשוטות על מקבל המשכנתא. משכנתא חוץ בנקאית – זוהי משכנתא הניתנת על ידי גופים שונים המורשים להעניק הלוואות שאינם בנקים. גם כאן רמות ההחזר הן לרוב גבוהות מאד. בכל פעולה שתעשו חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום. הכל אפשר לעשות ולהכול יש מחיר, חשוב שתדעו את המשמעויות ואת הסכנות בכל פעולה שכזאת.

הליכי חדלות פירעון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסף
טיפים פיננסים
3 מחשבונים שכל אחד צריך

  אחרי שעזבנו את מערכת החינוך, אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמחשבונים הם כלי שלא רלוונטי עבורנו. התפיסה הזו שגויה, וחשוב להבין שיש הרבה מאוד דברים שאותם אנחנו צריכים לבצע בעזרת

עֵסֶק
עסקים
מה ניתן להרוויח מתהליך של תיווך עסקי

תיווך עסקי הוא תהליך שבו צד שלישי ניטרלי מקל על משא ומתן בין שני צדדים או יותר לפתרון סכסוך. תיווך יכול להוות כלי רב ערך לעסקים, שכן הוא יכול לסייע

המספר המנצח כיצד דיווח מס נכון יכול לעזור לך לשמור על יותר זכיות ברולטה
מיסים
המספר המנצח: כיצד דיווח מס נכון יכול לעזור לך לשמור על יותר זכיות ברולטה

דיווח מס נכון ממלא תפקיד מכריע במיקסום שמירת הזכיות ממשחקי רולטה מקוונים, במיוחד בהתחשב בהקשר של ישראל, שבה הימורים בקזינו אינם חוקיים, ואזרחים רבים פונים לפלטפורמות מקוונות כדי לעסוק בפעילויות