מה קורה במצב של כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי מייקר את עלויות הביטוח באופן משמעותי, למרות שהוא לא מעלה את גובה התשלום שהמבוטח יקבל מהביטוח. מצבים של כפל ביטוחי עלולים להתרחש אצל כל אחד שלא עורך סדר בתיק הביטוחי שלו אחת לתקופה. כאן ריכזנו עבורכם מידע על מה שקורה כשיש כפל ביטוחי ואיך ניתן להימנע ממנו. בואו נמשיך.

 

מה זה כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי הוא מצב המבוטח משלם על מספר ביטוחים למרות שהוא לא יכול לתבוע את כל חברות הביטוח בהן הוא מבוטח ולקבל מכל אחת מהן תשלום מלא. התשלום שהוא צריך לקבל יתחלק בין כל החברות המבטחות וכך יוצא שלמרות שהוא שילם מחיר יקר יותר על הביטוח, חברות הביטוח משלמות לו סכום נמוך יותר כיוון שהוא מתחלק ביניהן…

 

פיצוי ושיפוי – נעים להכיר

ברכישת ביטוח חשוב לבדוק מהי צורך התשלום במקרה מימוש הביטוח. צורות התשלום הן שיפוי ופיצוי. פיצוי הוא פיצוי שהמבוטח מקבל מחברת הביטוח בסכום שנקבע בתקנון החברה המבטחת מראש, ללא תלות בעוד חברות ביטוח.

לעומת זאת, שיפוי הוא החזר על ההוצאות. שיפוי ינתן למבוטח לאחר שהוא יוכיח שהוא שילם, באמצעות קבלה. כאשר מספר חברות מבטחות מקרה ביטוחי אחד, וצורת התשלום היא שיפוי, הם רואות שיש מי שמממן את ההוצאות ולכן הן לא מחייבות את עצמן לשלם מה שהן לא צריכות.

 

איך נמנעים מכפל ביטוחי?

כדי למנוע מצב בו יש כפל ביטוח כדאי לבדוק את התיק הביטוחי אחת לתקופה. בכלל, כדי להימנע ממצב של כפל ביטוחי כדאי להכיר את הגורמים העיקריים המובילים אליו.

 

לומדים על המושג

כשחסר ידע מקצועי בנושא, העניין נפוץ יותר. אם תתחילו לקרוא מידע על כפל ביטוחי ותלמדו איך לזהות אותו, כבר לא תמהרו לרכוש כל ביטוח מוצע ותדעו איך לערוך השוואת ביטוחים אופטימלית למניעת תשלום יקר מידי.

 

החלפת מקום עבודה

אם החלפתם עבודה בתקופה האחרונה, ייתכן ובעבודה החדשה המעסיק ביטח אתכם בביטוחים שרכשתם בעבר וכך נוצר כפל ביטוחי. כדי למנוע מצב כזה, בכל פעם בה מחליפים מקום עבודה כדאי לבדוק את התיק הביטוחי או להתייעץ התייעצות קצרה עם סוכן ביטוח מומחה.

 

בודקים את רכיבי ביטוח הבריאות

ביטוח בריאות הוא ביטוח בו עניין הכפל הביטוחי הוא הנפוץ ביותר מהסיבה שכל אזרח בישראל מבוטח גם בקופת החולים אם לא גם בשב"ן. קופות החולים מציעות ביטוח משלים הנותן כיסויים ביטוחיים חלקיים למקרים שאותם גם חברות ביטוח פרטיות מכסות במחיר גבוה יותר. פעמים רבות נוצר מצב של כפל ביטוחי בהם המבוטח צריך לבחור איזה ביטוח הוא מעוניין לפעול כי הוא לא יכול להפעיל את שניהם.

 

איך מאתרים כפל ביטוח?

איתור כפל ביטוח יכול להתבצע באופן עצמאי באמצעות בדיקה עצמית מהירה באתר הר הביטוח, או באמצעות בדיקה מקצועית ומקיפה באמצעות סוכן ביטוח מומחה.

כפל ביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שעון ומטבעות
משכנתאות
3 סוגי משכנתא שחובה להכיר

עולם המשכנתאות הוא עולם גדול ורחב מאוד, שמכיל בתוכו לא מעט פרטי מידע שעלולים להציף אצלכם סימני שאלה גדולים ומעורפלים. כאשר אדם צעיר או מבוגר מחליט שהוא מעוניין לקחת משכנתא,

מטבעות ובית
השקעות
אילו מכשירי ההשקעה האלטרנטיביים יש?

אם אתם מחפשים כיצד להשקיע את הכסף שלכם באופן רווחי באמת, בוודאי כבר שמעתם על האפיקים הקלאסיים, דוגמת ניירות ערך, אג"ח וכדומה. אבל, לצד אלה חשוב להכיר גם את ההשקעות