מס מתנה בארצות הברית

במדינת ישראל, לא נדרש לשלם מיסוי על העברת מתנה בין אנשים, קרי מס מתנה. בארצות הברית לעומת זאת, ישנם מצבים בהם העברת מתנות יידרשו בתשלום מיסוי לרשות המיסים, ה-IRS, לרוב כתלות בשווי המתנה. ככלל, האדם שמעניק את המתנה הוא זה שנדרש בתשלום המס, אך ישנן נסיבות ייחודיות בהם התשלום יועבר למקבל המתנה. המיסוי על מתנה, באם זה נדרש ואין פטור, עומד על סכומים גבוהים שכן מדובר בהפרשה של 40% משווי המתנה.

 

מהי מתנה?

רשות המס האמריקאית מגדירה את המונח "מתנה" כהעברה של נכס ליחיד, בין אם באופן עקיף ובין אם ישיר, זאת כאשר מעניק המתנה אינו מקבל תמורה מלאה עבור המתנה שהעביר. מכך אנו מבינים, כי למתנות צורות רבות – החל מכסף מזומן, נכסים ורכוש שווה ערך אחר. שימו לב, ההגדרה מבהירה כי ניתן לראות בהעברת נכס כמתנה, גם אם ניתנה תמורה מסוימת עבורה, ככל שמדובר בתמורה שאיננה משקפת את ערך המתנה הריאלי בשוק. כך, לא ניתן "לחמוק" ממיסוי על ידי גביית תשלום סמלי עבור מתנה.

מעניק המתנה, יכול להעניק בכל שנה קלנדרית מתנות בשווי של עד כ-15,000 דולרים מבלי להיות חייב במס (מדובר בסכום דינמי). עם זאת, ישנן נסיבות ייחודיות בהן ניתן יהיה להעניק סכומים גבוהים יותר. כך למשל, הורה מורשה להעביר לכל אחד מילדיו, בכל שנה, עד כ- 15,000 דולרים מבלי להיות חייב במס. כך, הסכום המקסימלי שאדם יוכל להעניק לילדיו בכל שנה תלוי במספר הילדים.

 

Lifetime Gift Tax Exemption

בנוסף לחוק זה, המתייחס להענקת מתנות בראייה שנתית, הרי שקיימת גם הסתכלות רחבה יותר הנוגעת למתנות שהוענקו בכל תקופת חייו של אדם. שמו של הפטור Lifetime Gift Tax Exemption והוא עומד על כ-6,000,000 דולרים. מעבר לכך, יידרש אדם במיסוי.

שני מצבים בהם אזרח אמריקאי שקיבל מתנה יידרש לדיווח עליה (באמצעות טופס 3520): כאשר אותו אדם קיבל מאדם שאינו אזרח ארצות הברית יותר מ-100,000 דולר במתנה (או בירושה), או כאשר קיבל משותפות או חברה זרה סך כולל של יותר מכ-16,000 דולרים.

יצוין, כי הרבה מן החוקים שהוצגו לעיל, חלים הן על אזרחי אמריקאי והן על מי שהוא רק תושב אמריקאי, על כן מומלץ להתייעץ על מנת להבין את תחולת החוקים בהתאם לסטטוס.

 

אילו מקרים עיקריים פטורים ממס מתנה?

ישנם מספר מצבים עיקריים בהם החוק מכיר, אשר מעניקים פטור למעניק המתנה, גם אם השווי גבוה מזה הפטור בחוק. ביניהם, מתנות שהועברו בין בני זוג; תשלום הוצאותיו הרפואיות של אדם אחר; מתנות שהוענקו לאגרון הפוליטי שישמשו אותו לצרכיו שלו; תשלום שכר לימוד לאדם אחר. כך, מעודדת רשות המיסים את אזרחיה להעניק מתנות מסוג זה (או ליתר דיוק, לא מרתיעה אותם מהענקת מתנות אלו).

https://www.masamerica.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעשנות בשרים
כללי
הפנטזיה של כל קרניבור

בשביל קרניבורים אמיתיים, בישול בשר הוא לא רק לצורך הארוחה עצמה, אלא שמדובר בחוויה שלמה בפני עצמה. מדובר בצורת אומנות שדורשת דיוק, סבלנות וכלים נכונים. במהלך השנים הומצאו שלל מכשירים

בניין מגורים
טיפים פיננסים
מה הוא סוכך מסך?

יש מגוון רחב של סוככים שניתן להשתמש בהם לחלונות שונים ברחבי הבית. כחלק מסדרת מדריכים שאנו כותבים בנושא, החלטנו לכתוב גם על סוכך המסך שנחשב לאחד הנפוצים בתחום. אם אתם

למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו
עסקים
למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו?

כל עסק צריך רואה חשבון. לא משנה למה העסק שלכם, אתם ככל הנראה לא מבינים בחוקי המיסוי וביטוח לאומי. אל תהיו שאננים. ראה חשבון הוא גורם מפתח עבור כל עסק