מס הכנסה לא פוסח על אף אחד – הכל על מס הכנסה על ביטקוין

מאז שהביטקוין הגיח לעולם שלנו הוא שימש לא פעם לעסקאות שבהן לא היה רצון לערב רשויות מדיניות שונות, בכללן את רשויות המס. עם זאת, ולאור העלייה המשמעותית בערכו של המטבע בשנים האחרונות, רשויות המס בישראל הגדירו את הביטקוין כנכס שמחויב במס רווחי הון. לדבר הזה יש גם יתרונות עבורכם, ואנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע הנדרש.

 

מס הכנסה על ביטקוין

מס הכנסה על ביטקוין מציב בפני רשויות המס שאלה מעניינת: מצד אחד הביטקוין הוא מטבע, גם אם לא מטבע כמו שאנחנו מכירים. מצד שני, צורת הסחר בו מזכירה במידת מה סחר בניירות ערך, כך שבשלב הראשוני של הופעתו לא כל כך היה ברור כיצד להתייחס אליו מבחינת מיסוי. בשנים האחרונות בית המשפט הכריע שהביטקוין הוא נכס וחל עליו חיוב של מס רווחי הון.

 

מס רווחי הון

מס רווחי הון הוא מס שאותו המדינה מטילה על הרווחים שאדם פרטי הרוויח בשוק ההון. המס מוטל רק על שיעור הרווח ביחס להשקעה הראשונית והוא כולל 25 אחוז מהרווח עצמו. לאור זאת, ברגע שתמכרו מטבעות ביטקוין שנמצאים ברשותכם במצב הנוכחי יהיה עליכם לשלם עליהם מס של 25 אחוז ביחס לכסף שאותו השקעתם בקנייה של המטבעות.

 

דיווח לרשויות המס

על אף שלמדינה אין דרך לדעת האם וכמה ביטקוין אתם מחזיקים, חובת הדיווח מוטלת עליכם, וכל מקרה של עבירת מס יגרום לכם לקבל עונש גם אם לא הייתם מודעים לחובת הדיווח הזו. כמובן שברגע שתכניסו לחשבון הבנק שלכם סכום כסף כתוצאה ממכירה של ביטקוין, סביר להניח שרשויות המס יעלו על עקבותיכם.

 

ניצול ביטקוין לטובת קיזוז הפסדים

לאור העובדה שמס רווחי הון מחושב על כלל הרווחים, במקרה שבו הפסדתם בחלק מניירות הערך שלכם תוכלו להציג את הסך הכולל של ההכנסות שיהיה נמוך יותר וכך לשלם הרבה פחות מס. כיון שהביטקוין נחשב גם הוא בתור נכס לעניין הזה תוכלו להכליל את ההפסדים שלכם על ביטקוין במידה והם התרחשו וכך להוריד את כמות המס שאותה אתם נאלצים לשלם.

 

הגדרה של עסק

בחוקי המס ישנן הגדרות שונות מה הופך סחר בשוק ההון לסחר עסקי ולא פרטי. במידה והסחר שלכם מוגדר בתור עסק מדרגת המס שלכם תהיה גבוה יותר מאשר 25%.

 

לסיכום

חיוב מס הכנסה על ביטקוין הוא כמו כל מס רווחי הון, כלומר מס בשיעור של 25 אחוז על הרווחים שלכם, כאשר את המס אתם משלמים בזמן של מכירת הביטקוין וקבלת הרווחים עליו. במידה והפסדתם כסף על הביטקוין תוכלו להציג את ההפסדים בדו"ח מס שנתי על מנת לקזז מחיובי מס רווחי ההון שלכם על עסקאות אחרות. הקפידו לשמור את התיעוד של כל עסקאות הביטקוין.

דולרים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מהיר ועצבני איך בוחרים קסדת שטח
כללי
מהיר ועצבני: איך בוחרים קסדת שטח?

רוכבי שטח? המאמר הזה בול בשבילכם. קבלו טיפים מדהימים לבחירת קסדת השטח המושלמת בשבילכם, כזאת שגם תהיה נוחה, גם מאווררת והכי חשוב, תגן עליכם.   הייחוד של קסדת שטח קסדות

אירוע חברה
אירועים ומופעים
כמה יעלה לכם השכרת ציוד לאירוע?

כל אירוע באשר הוא מביא עימו התרגשות והכנות רבות. כחלק מההכנות הרבות שיש על מנת להוציא את האירוע בצורה מושלמת וראויה, תצטרכו בין היתר לסגור את מקום האירוע, להחליט אילו

בית ומטבעות
נדל"ן
סיבות להשתמש במתווך לסגירת עסקת נדל"ן

תהליך רכישת דירה הוא ארוך ומסובך. עוד לפני הרכישה, ניתקל בשאלות והתלבטויות רבות. בכל שלב אנו דואגים לעשות את הדבר הנכון, לטעות כמה שפחות ולמזער ככל האפשר הוצאות מיותרות. דרך