מכירת רכב לאדם פרטי או כעסקת טרייד-אין: מה עדיף?

על מה עומדים ההבדלים בין רכישת רכב מאדם פרטי ובין רכישת רכב כחלק מעסקת טרייד-אין? כל היתרונות והחסרונות לשתי גישות מכירה שונות, הנה הן לפניכם.

שלב קניית רכב מצריך לעיתים כוחות נפש שלא כל אחד מעוניין לעמוד בהם. בעשור האחרון החלה לפרוח תעשיית רכבי הליסינג ומכירת רכבים בעסקאות טרייד-אין, אלו באו לפשט עבור מוכרי וקוני רכבים את כל תהליך המכירה והקניה, אך עדיין עומדת השאלה האם רכישת רכב מאדם פרטי משתלמת יותר עבור הקונה או לא? או שהאפשרות לרכישת רכב דרך סוכנות רכב בעסקת טרייד-אין עדיפה יותר?

במקרים רבים נוצר פער זמן גדול למדי בין מכירת הרכב המשומש שברשותם ובין רכישת הרכב החדש. רבים מבין מוכרי הרכבים יעדיפו לבצע עסקת טרייד-אין שפוטרת אותם מפער הזמנים הזה, אך יאלצו בתמורה לרכוש את הרכב החדש שלהם מסוכנות הרכבים בעלות מחיר מחירון מלא.

אז על מה עומדים ההבדלים המהותיים ביותר בכל הקשור לרכישת רכב מאדם פרטי ובין רכישת רכב כחלק מעסקת טרייד-אין? הנה היתרונות והחסרונות:

רכב ואחוזים

 

מכירת רכב בעסקת טרייד-אין

אין ספק שעסקת טרייד-אין מביאה עמה יתרונות רבים עבור לקוחות שמעוניינים למכור את רכבם. טרייד-אין היא עסקה שמבוצעת בין הלקוח ובין סוכנות הרכבים או חברת הליסינג. אותו לקוח מוכר את הרכב הישן שלו לאותה חברה תמורת האפשרות לרכישת רכב חדש לחלוטין או רכב חדש יותר (יד שנייה) מרכבו הישן.

על אותו לקוח יהיה להשלים את פער המחיר בין הרכב הישן שברשותו ובין הרכב החדש אם בתשלום על ידי העברה בנקאית או בתשלומים. בכל מקרה, על פניו נראה שזו עסקה כדאית עבור בעלי רכב – הם נכנסים אל סוכנות הרכבים עם רכב ישן מצד אחד ויוצאים עם רכב חדש מהעבר השני.

אולם חשוב להבין את כל השלבים השונים בעסקה מעין זו, מדוע היא בכלל נוצרה וכיצד למעשה מתבצע כל תהליך הרכישה? כאמור, לא כל עסקאות הטרייד-אין מחייבות רכישת רכב חדש מהניילונים, קיימת האפשרות לרכישת רכב חדש יחסית שמצוי כשנתיים או שלוש על הכביש וההבדלים ביניהם תלויים אך ורק בפער המחיר שניתן בין הרכב הישן לחדש (רכב חדש מהניילונים או רכב חדש יחסית יד שנייה).

ההבדלים בין הגופים השונים בעסקת טרייד-אין: עסקאות טרייד-אין רבות מוצעות על ידי כל הגורמים השונים שעוסקים במכירת רכב, החל ממגרשי מכוניות וחברות ליסינג ועד יבואני הרכב עצמם. אולם קיים הבדל מסוים בין הגופים השונים בעסקת טרייד-אין: גופים גדולים כמו יבואני רכב או חברות ליסינג גדולות יכולים להציע ללקוח עסקה טובה שכוללת בתוכה גם את האחריות על הרכב החדש.

אולם בכל הקשור לסוחרי רכבים קטנים, רבים מהם ככל הנראה לא יספקו לכם אחריות על הרכב החדש, מצד שני הם כן יוכלו לספק לכם מחיר נמוך יותר עבור הרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש, כך שההחלטה שלכם לגבי הגורם מולו אתם מתנהלים צריכה להיעשות מתוך חישובי עלות תועלת שלכם.

האם מחיר הרכב הישן באמת נמכר לפי מחיר מחירון? כאמור, בעת קבלת הצעת טרייד-אין מול הגורם מולו אתם מתנהלים ניתן לקבל פעמים רבות הצעת מחיר על הרכב הישן במחיר מחירון, כמובן שמחר מחירון רכב חדש יהיה תקף גם לגבי הרכב החדש שאותו אתם מעוניינים לרכוש.

אך חשוב להבהיר שלא בכל מקרה המחיר שתקבלו על הרכב יהיה מחיר מחירון, הגוף שמולו אתם מבצעים את העסקה ינסה להוריד את עלות הרכב עד כמה שניתן. איך הוא יעשה זאת? פשוט מאוד, מה המצב המכאני של הרכב? האם הרכב עבר תאונה בעבר? האם קיימות בו מכות? האם הקילומטראז' שעבר הרכב חורג מטווח המרחק הממוצע לרכב בשנתון שלו? ועוד ועוד פרמטרים שעלולים להוזיל את מחיר הרכב שלכם ממחיר המחירון המלא בעוד שעל הרכב החדש שתרכשו תהיו מחויבים לשלם מחיר מחירון מלא.

היתרונות בעסקת טרייד-אין: אל חשש, אמנם בדיקה זו עלולה להוריד את מחיר הרכב שלכם אך חשוב להבין שקיימים גם יתרונות ברכישה זו לא פחות מחסרונות. ללקוחות שאין בידיהם זמן פנוי להתעסק בכל תהליך מכירת הרכב, עסקה זו מצוינת עבורם, גם אנשים שזקוקים לרכב באופן שוטף לצורך פעילותם העסקית יכולים ליהנות מיתרונות הזמינות והמהירות שבעסקת טרייד-אין.

בנוסף לכך, הטרחה שכרוכה במכירת הרכב כמו פרסום הרכב, התמקחות עם קונים פוטנציאליים, פגישות שלא הניבו דבר וכו', כל אלו לא קיימים בעסקת טרייד-אין שגם פוטרת אתכם מהעברת הבעלות על הרכב.

כל תהליך הרכישה מבוצע בצורה מהירה ויעילה יותר ממכירת רכב או רכישת רכב מאדם פרטי וטובה במיוחד עבור אלו שדגם הרכב שברשותם אינו סחיר בדומה לדגמי רכבים אחרים, במקרה זה הם יוכלו "להפטר" ממנו ביתר קלות בדרך לרכישת רכב חדש יותר. לא רק זאת אלא שחברות רכב רבות גם מציעות לרוכשים דרכם הצעת מימון לרכישת הרכב החדש, מה שאינו קיים בעת רכישת רכב חדש מאדם פרטי.

מכירת רכב לאדם פרטי

על פניו נראה כי ביצוע עסקת טרייד-אין מחברות הרכב משתלמת יותר מאשר רכישת רכב מאדם פרטי, אך חשוב לזכור שעם האינפלציה שקיימת כיום בשוק הרכבים בארץ, רכבים רבים המוצעים באתרים המקוונים ועל ידי מוכרי רכב פרטיים, נמכרים מתחת למחיר מחירון, לעיתים בהוזלה של עד 20% או 30%.

דבר זה יכול להוות יתרון עבורכם בעת רכישת רכב כיוון שברוב המקרים לא ניתן יהיה לקבל מחיר שכזה מסוכנות רכב או חברות ליסינג בעסקאות טרייד-אין, אלו ידרשו עבור רכב בעל אותו שנתון ודגם מחיר גבוה יותר, היינו מחיר מחירון.

דבר נוסף, פעמים רבות אלו שמבקשים לרכוש רכב חדש מאדם פרטי נתקלים בעסקאות בטוחות יותר, אם בשל היכרות עם המוכר או מכר נוסף שמשמש כמתווך. אנו נתקלים לא מעט במכירות רכב שמוגדרות כ- "רכב מרופא" או "רכב מאדם מבוגר" שאמורות לספק לכם ביטחון לגבי מצבו המכאני של הרכב ועדיין להימכר במחיר הנמוך ממחיר מחירון. כל זאת כמובן לאחר בדיקה כי אכן מדובר באדם שנהג ברכב בזהירות, ללא תאונות וללא בעיות מכאניות.

באופן כללי ניתן לומר כי אנשים פרטיים ישמרו על רכבם בצורה טובה יותר מאשר רכב שהיה בשימוש חברת ליסינג. לא רק זאת אלא שערך רכב פרטי שווה יותר במחירון הרכב מאשר רכב שהוגדר כרכב ליסינג "השכרה-החכרה".

עם מעט עבודת מחקר קטנה מצידכם למציאת רכב יחד עם הורדת מחירי הרכב בשוק רכבי יד שנייה ניתן יהיה למצוא רכבים טובים לא פחות מאשר ביצוע עסקת טרייד-אין מחברת ליסינג או יבואן הרכב עצמו. אך הנקודה כאן היא החישוב שלכם, זמן שלכם והרצון שלכם לביצוע עסקה מוצלחת.

בכל אופן, לכאן או לכאן, שני סוגי הרכישות מגיעים עם יתרונות וחסרונות שהדרך להחליט מהי הרכישה המתאימה לכם ביותר צריכה להיעשות לפי הפרמטרים שהעלנו במאמר זה. תתחדשו!

למידע על שליחויות משפטיות: https://dealdelivery.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
עריכת דין
רשלנות עריכת דין שהובילה להפסד כספי גדול

תביעה ומשפט הם תהליכים מאתגרים גם כשלצידכם עורך דין מקצועי ומיומן – אך מה קורה כאשר עורך הדין שטיפל בתיק שלכם התרשל ופעל שלא במקצועיות? במקרה זה, על אף החשש,