מיסוי בחקירת רשלנות רפואית

מקרה של רשלנות רפואית כרוך במצב בו איש מקצוע רפואי, כמו רופא, לא הצליח לפעול על פי הסטנדרט הראוי של הטיפול כלפי המטופל בעת מתן טיפול או טיפול רפואי, ובכך נפגע המטופל. מקרים אלו כוללים רשלנות רפואית באבחון טרם לידה, ביצוע ניתוח כירורגי, הקצאת טיפול ועוד. באופן כללי, כדי לנצח במקרה של רשלנות רפואית, על התובע להוכיח את כל הדברים הבאים: קיום יחסי רופא-חולה, תקן הטיפול הרפואי שהרופא חייב לתובע בנסיבות הספציפיות, הרופא הפר את הסטנדרט הזה של הטיפול הרפואי, התובע נפגע, מכיוון שרשלנותו של הרופא גרמה או תרמה לפגיעות התובע.

 

מהם השלבים בחקירת רשלנות רפואית?

התייעצות עם עורך הדין – פעמים רבות אדם לא יכול לחשוב שיש לו מקרה, או שהוא או היא נבוכים לחשוב שהרופא עשה משהו לא בסדר. עם זאת, שיחה עם עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית היא חשובה מכיוון שלעיתים קרובות האינסטינקטים של האדם נכונים והרופא אכן התנהג ברשלנות ובכך גרם לפציעות קשות.

חקירה – ההכנה היא קריטית. בשלב החקירה, עורך הדין יסקור את כל הרשומות הרפואיות הרלוונטיות, כולל רישומי בתי חולים, רישומי רופאים, רישומי אחיות מבקרים וכל דבר אחר שיכול לעזור לעורך הדין להבין מה השתבש. ייצוג על ידי עורך דין בעל רקע רפואי יכול להוות יתרון משמעותי מכיוון שהוא או היא יכולים להבין בקלות את הרישומים הרפואיים. לאחר איסוף המידע, עורך הדין יצור קשר בדרך כלל עם מומחה רפואי אחד או יותר, שנמצא בראש תחומם

חוות דעת רפואית – תביעה משפטית העוסקת ברשלנות רפואית מיוחדת בנוף המשפטי מכיוון שעוסקת במקצוע השונה מתחום עריכת הדין. לעורכי הדין אין את הידע הדרוש על מנת להוכיח את המקרה ויש לערב מומחה בעניין. חוות דעת של רופא באותה המומחיות של הנאשם תעיר אור על טענותיו של הנפגע במקרה הרשלנות ותאפשר החלטה בעניין אם להמשיך בתביעה או לא.

הגשת תביעת רשלנות רפואית – לאחר כל השלבים האלו שתומכים בטענות הנפגע בדבר קיומה של רשלנות רפואית, ניתן לכתוב כתב תביעה בו יתואר המקרה, עובדות, ראיות, חוות דעת ועוד.

משפט – לאחר הגשת התביעה יוגש גם כתב הגנה מטעם הנתבע בתיק. במשפט מציגים הצדדים טענות ומציגים ראיות התומכות בעמדותיהם. בנוסף, מעידים המומחים שנשכרו על ידי כל צד והחבר המושבעים יחליט אם הרופא פעל ברשלנות ואם רשלנות זו גרמה לפציעות התובע. אם חבר השופטים יחליט לטובת התובע, סביר להניח כי לתובע יוענקו פיצויים כספיים.

 

 

רופא קורא מסמך

 

 

האם קיים מיסוי על חקירת רשלנות רפואית?

בסיום התהליך, בין אם התביעה הסתיימה בתשלום פיצויים או בלא כלום, קיים תשלום עבור עבודתו של עורך הדין בחקירת מקרה הרשלנות הרפואית. עבור מידע בנוגע למיסוי בחקירת רשלנות רפואית מומלץ להתייעץ עם יועץ מס או עורך דין המומחה בתחום זה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נכס
נדל"ן
כסף עושה כסף יעדים חמים להשקעה :

החיפוש אחר אופציות חלופיות להשקעה בסביבה שכולה רווח והצלחה עם ריבית נמוכה מאד מוציאה אותנו לחיפוש אחר השקעות אלטרנטיביות מחוץ לגבולותיה של ישראל. בארצות הברית המוני ישראלים שואפים להגיע, מי

איש יעוץ
מדדים וכלכלה
מה ההבדל בין יועץ עסקי ליועץ פיננסי?

כיום, ניתן למצוא בישראל ענפים רבים הקשורים לייעוץ, ביניהם תוכלו למצוא ייעוץ בענייני השקעות, ייעוץ כלכלי וכמובן גם ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי. בין סוגי העסקים הרבים שיש בארץ, אלו השולטים

מאה אחוז
מיסים
מה גובה אחוזי הנכות עליו ניתן פטור ממס הכנסה

אדם הסובל מנכות נדרש להוצאות הקשורות בנכותו אשר עשויות להצטבר לסכומים גבוהים. מגוון ההזדמנויות התעסוקתיות העומדות לרשותו עשויות להיות מצומצמות ביחס למי שאינו סובל מנכות. בשל כך, החבות במס הכנסה