כיצד משתמשים במחשבון מס הכנסה נכון?

אנחנו לא צריכים לספר לכם שלהיות עצמאי במדינת ישראל זה לא עניין פשוט. שכן, עצמאי לא יכול לדעת בביטחון מה תהיה ההכנסה שלו בחודש העוקב. עובדה זו מובילה לא פעם לתחושת אי וודאות קשה. אם לא די בכך, גם ההוצאות של המיסים עשויות להביא לקושי.

שכן, צריך לשלם כ – 17% על המע"מ וזאת בנוסף למס הכנסה, ביטוח לאומי והפרשות לפנסיה. כדי לעשות לכם סדר בכל הנושאים הללו, יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק. הפעם נתמקד בבירור אודות זכאות להחזר מס, כדי שתוכלו לדעת אם מדובר בעניין שנוגע לכם או לא.

 

תכירו קודם כל את הרקע המעמיק לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את הפרטים שיגרמו לכם להבין אחת ולתמיד אם אתם זכאים להחזר מס, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי הוא ה – 1 בסדרת מדריכים שמותאמת במיוחד עבורכם  – עצמאיים. בעקבות מספר רב של פניות בנושאי עצמאיים שקיבלנו מצד קוראים קבועים של המדריכים שלנו, החלטנו לעצור את הכול ולכתוב סדרת מדריכים מקיפה שתענה על כל השאלות החשובות בנושא.

בחרנו להתחיל דווקא בבירור אודות זכאות להחזר מס, פשוט בגלל שזו הייתה הפנייה הנפוצה ביותר. אז אם פניתם אלינו בנושאים אלו או אחרים, תדעו שהמדריך הזה ואלו שיעלו אחריו, מוקדשים לכם.

 

עצמאיים – אתם כנראה זכאיים להחזר מס

עצמאיים יקרים, הגיע הזמן שתדעו שיש לכם הגנה פיננסית – החזר מס הוא עניין אפשרי גם עבורכם, לא רק עבור שכירים. חשוב לציין כי כל אחד מכם צריך לבדוק באופן מעמיק האם הוא זכאי לקבל החזר שכזה. שכן, ההחזר נקבע בהתאם לקריטריונים שונים.

 

הקריטריונים שיקבעו אם אתם זכאים להחזר מס

אם אתם רוצים לדעת אם יש לכם זכאות לקבלת החזר מס, כדאי שתבדקו אם הדברים הבאים נוגעים לכם:

  1. אם נוצר שינוי בגובה של ההכנסות שלכם במהלך השנה הנוכחית
  2. אם יש אי דיווח או שדיווחתם באיחור על שינוי במצב המשפחתי שלכם
  3. אי יש אי ניכוי מס מסכום ההפרשות אל הפנסיה ועוד

 

איך תוכלו לדעת אם אתם זכאים?

אנו לא נשאיר אתכם תלויים באוויר ונציין בפניכם כי ישנה אפשרות נוחה ביותר לבדוק אם אתם זכאים לקבלת החזרי מס. כדי לבדוק זאת, אתם צריכים להיכנס אל מחשבון ייעודי שנמצא ברחבי הרשת. מחשבון זה מאפשר לכם למלא את הפרטים האישיים שלכם בכדי לבדוק האם מגיע לכם כסף ממס הכנסה. אם אתם חווים קושי בתפעול המחשבון, תמיד ניתן לפנות אל אנשי מקצוע שמכירים את התחום באופן מעמיק ולברר זאת מולם.

 

לסיום

עד כאן המידע המקיף שאפשר לכם, העצמאיים, לדעת כי גם אתם עשויים לקבל החזרי מס מהמדינה. כעת, נותר לכם רק לצאת ולבדוק האם אתם זכאים ואם כן – לצאת ולדרוש את המגיע לכם.

מחשבון מס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לדייר
נדל"ן
שיקולים לקחת בחשבון לפני קניית דירה

רכישת דירה היא אבן דרך משמעותית בחייו של האדם, במיוחד במדינה כמו ישראל בה נדל"ן מחזיק בערך רב. עם זאת, תהליך רכישת הנכס יכול להיות מכריע, ויש מספר גורמים חשובים

חתימה על חוזה
עריכת דין
פינוי שוכר מהנכס – כל מה שצריך לדעת

בעלי דירה רבים נתקלו לפחות פעם בחייהם בדייר שמסרב לפנות את הדירה, אם זה בגלל סכסוך או בגלל בעיה כלכלית. המאמר הבא יסביר לכם על התהליך של פינוי שוכר מנכס

ביטוח
ביטוחים
הכל על ביטוח ועד הבית

ביטוח ועד בית הוא ביטוח שיש מי שיטען שלא צריך אותו ואם אתם מאלו שטוענים כך, כדאי שתכירו את החוק. מבחינה חוקית, כאשר אדם נפגע במהלך שהותו בבניין מגורים משותף,

עֵסֶק
עסקים
מה ניתן להרוויח מתהליך של תיווך עסקי

תיווך עסקי הוא תהליך שבו צד שלישי ניטרלי מקל על משא ומתן בין שני צדדים או יותר לפתרון סכסוך. תיווך יכול להוות כלי רב ערך לעסקים, שכן הוא יכול לסייע