מה קורה במצב של אי עמידה בפירעון הלוואה?

 לעיתים נוטלי הלוואות נקלעים לקשיים כלכליים שלא מאפשרים להם להחזיר אותה במועדי ההחזר שסוכמו מול הגוף שהעניק את ההלוואה.

אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול להוביל להליכים לא פשוטים בצורת גרירת חיוב בריבית פיגורים והוצאה לפועל.

במדריך הבא כל השאלות שחובה לשאול עבור מי שלקחו או מתלבטים האם לקחת הלוואה.

 

הלוואות

בין אם מדובר בהלוואה מהבנק או הלוואות למוגבלים – מדובר בפעולה פיננסית שחשוב לקבל תוך הבנה מעמיקה של מצבכם הכלכלי הנוכחי והשלכות אפשריות בעתיד. לכן, טרם לקיחת ההלוואה חשוב מאד לברר מידע על הגוף המלווה, תנאי השירות, גובה הריבית ואת יכולתכם להחזיר את ההלוואה.

 

תנאי ההלוואות

ניתן לבחון את גמישות ההלוואות לפי מספר משתנים, כאשר שיטת פריסת ההחזרים הוא המשמעותי מכולם – האם נדרש מכם להחזיר כסף מידי חודש? במידה וכן, מה מקסימום התשלומים המוצע לכם? קיימות אפשרויות נוספות להחזרת הכסף, כמו למשל תחילת ההחזר מספר חודשים לאחר קבלת ההלוואה, תשלומי ריבית בלבד עבור פרק זמן ההלוואה וסכום ההלוואה (הקרן) בסיום. הכל תלוי בצרכיכם ויכולתכם להחזיר את הכסף.

 

הסדר חוב

אם וכאשר תעמדו בפני קרשיים כלכליים, עומדת בפניכם האפשרות להסדר חוב מול הבנק או הגוף המלווה, אשר משמעותו פריסה מחודשת של החוב לפרק זמן ארוך יותר, ובמקרים מסוימים מאד אף הפחתה מסוימת של גובה החוב. ארגון החוב מחדש עשוי לסייע להחזרו.

 

מה קורה אם לא מצליחים לעמוד בהסדר מול הבנק?

במידה שאין ביכולתכם להגיע להחזר חוב מול הגורם המלווה, אתם עלולים למצוא את עצמכם במהרה נתונים תחת מגבלות שונות כמו עיקול נכסים או רכוש כמו דירה, רכב ועוד, לצעד תיק הוצאה לפועל וצו עיכוב יציאה מהארץ. מדובר בפגיעה אמיתית באיכות החיים.

 

פתיחת תיק בהוצאה לפועל

יש לציין שפתיחת תיק בהוצאה לפועל גוררת עלויות שונות על בעלי החוב, שמתווספות לחוב הקיים זה מכבר. כמו כן, אם נפתח על שמכם תיק בהוצאה לפועל, סביר להניח שהבנקים לא יסכימו להעניק לכם הלוואות נוספות בעתיד הקרוב (והרחוק). על נכסים שיש להם עיקול לא ניתן לבצע העברות בעלות. למעשה, במטרה לפרוע את החוב או לפחות חלק ממנו, להוצאה לפועל הזכות לקחת את הרכוש ולמכור אותו.

 

הגבירו מודעות לסיכונים ואל תתפשרו

לסיום, חשוב מאד לברר עוד לפני לקיחת ההלוואה מה קורה במקרים של פיגור או אי עמידה בהחזרי ההלוואה. מדובר במצבים מסוכנים שעלולים להתדרדר, לגרור חיובים בריבית והליכי הוצאה לפועל. את תיק ההוצאה לפועל, במידה ונפתח, חשוב לסגור בהקדם האפשרי כדי שהחוב לא יטפח עוד יותר ועל מנת שלא לפגוע בדירוג האשראי עוד יותר משכבר נפגע.

כמו כן, טרם לקיחת ההלוואה ובעת הסדר החוב מול הגורם המלווה, כדאי לשאול כמה שיותר שאלות, להשוות בין הצעות שונות ולנהל משא ומתן. חשוב שמערכת היחסים שלכם עם הגוף המלווה תשקף באופן הולם את מידותיכם ויכולותיכם.

זכוכית מגדלת

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שעון ומטבעות
משכנתאות
3 סוגי משכנתא שחובה להכיר

עולם המשכנתאות הוא עולם גדול ורחב מאוד, שמכיל בתוכו לא מעט פרטי מידע שעלולים להציף אצלכם סימני שאלה גדולים ומעורפלים. כאשר אדם צעיר או מבוגר מחליט שהוא מעוניין לקחת משכנתא,

רחוב ראשי
ביטוחים
ביטוח בניין משותף חובה לכל הוועדים

מי שממלא את תפקיד וועד הבית בבניין משותף יודע היטב שיש לו אחריות לא קטנה. הדברים לא באמת מסתכמים רק בבחירת חברת הניקיון שתהיה אחראית על הברקת הלובי, שכן יש

איש מקצוע
מדדים וכלכלה
5 כללים פשוטים להצלחה עיסקית

אין ספק שעסק מצליח הוא דבר שלא פשוט להשיג לאור כמות העסקים הלא מבוטלת שנסגרים כל שנה, או שלא מדובר בטיפים שעל הנייר יובילו אתכם לעסק משגשג ומצליח, אך ראוי