מה זה מס רכישה?

אם החלטתם שעכשיו זה הזמן הנכון עבורכם לקנות דירה, אתם בוודאי מתרגשים ורוצים לעשות את הדברים בדיוק בהתאם לנהלים.

מדובר כאן על אחריות גדולה וברור מדוע גם אתם, כמו רוב הזוגות בישראל, תצטרכו לקחת משכנתא.

יחד עם זאת, האם ידעתם שקיים כזה דבר מס רכישה ושגם אותו אתם צריכים לקחת בחשבון? מחפשים מידע בנושא? הגעתם למקום הנכון.

 

מס שכולנו חייבים לשלם

כאשר מדברים על מס רכישה מדברים על מס שקבוע בחוק במדינת ישראל והוא כולל את כולנו. למעשה, כל מי שקונה דירה או כל נכס נדל"ן אחר צריך לשלם את מס הרכישה המדובר. בפועל אנחנו רואים שהמס הזה נגבה עבור נדל"ן מסוגים שונים, כמו למשל:

  1. דירות מגורים פרטיות
  2. בתים פרטיים
  3. מגרשים עם ייעודים מגוונים כמו: חקלאי, מסחרי, משרדים ועוד

 

חשוב לדעת: האדם שקונה את הנכס הוא זה שנושא בתשלום מס הרכישה. מס הרכישה בישראל הינו מס שמשתנה מידי שנה והוא גם תלוי בצורה ישירה בגובה העסקה כולה ואף בסוג הנכס. לכן ברור מדוע בעסקה מסוימת שבה הנכס עולה פחות, גם מס הרכישה יהיה יותר קטן לעומת עסקה גדולה שבה ערך הנדל"ן יותר גבוה. עוד נתון מעניין שצריך לדעת על מס הכנסה, הוא שעבור הדירה השנייה המס יהיה שונה, כך שזה נתון שבהחלט משתנה בין אדם לאדם בעת רכישת הנכס.

 

האם יש דרכים להוזיל את מס הרכישה?

למרות מה שקובע החוק ולמרות שכולנו חייבים שלם מס רכישה, כפי שקורה בהרבה מאוד הזדמנויות אחרות, אנחנו רואים שגם במקרה הזה ניתן לקבל הקלות והנחות. למשל, אנשים שהם עולים חדשים לרוב ישלמו פחות מס רכישה, ממש כפי שאנשים שמוגדרים כנכים. בנוסף, כאשר דירה מועברת במשפחה כמתנה מאדם אחר לאחר, הרי שמס הרכישה ישתנה. לכן חשוב מאוד לבדוק את הדברים לפני שהולכים ומשלמים, כי אם ניתן לחסוך את העלות הזאת בעת רכישת הדירה בדרך כזו או אחרת, כמובן שזה משתלם וכדאי.

 

עם מי אפשר וכדאי להתייעץ בנושא?

בין אם מה שאתם מוטרדים ממנו היום זה מס הרכישה ובין אם אתם מוטרדים מכל נושא אחר שקשור למשכנתא שאתם חושבים לקחת, כדאי שתדעו: אתם לא באמת צריכים לעשות את זה לבד. יש היום לא מעט יועצים שיוכלו לעזור לכם לבחור את מסלול המשכנתא הנכון לכם, ויש גם יועצים שיעזרו לכם להבין האם יש לכם סיכוי להוזיל את מס הרכישה. לכן, אם תוכלו לפנות אל אנשי מקצוע מובילים כמו אלה שמחכים לכם בלינק: https://mashkanta-til.co.il, למה שלא תעשו זאת? למרות שתשלמו כסף על שירותי הייעוץ האלה, אתם תראו שייעוץ כזה יוכל לשנות עבורכם את התהליך כולו. כך תדעו יותר על עולם המשכנתאות ועל המיסים השונים שתצטרכו לשלם וכך תדעו שאתם בוחרים במסלול הכי טוב עבורכם.

 

מטבעות ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין לענייני צוואות
עריכת דין
מה חשוב שנבין לפני כתיבת צוואה?

כתיבת צוואה היא משימה חשובה המבטיחה שהנכסים והחפצים שלנו יחולקו על פי רצוננו לאחר שנפטרנו. למרות שזה עשוי להיראות כמו תהליך פשוט, ישנם מספר היבטים מרכזיים שאנשים צריכים לשקול לפני

ביטוח נסיעות
ביטוחים
מה מכסה ביטוח נסיעות לאוקראינה

נסיעה לאוקראינה הפכה להיות שם דבר בקרב הישראלים. לא רק נסיעות לאומן הן גולת הכותרת, אלא גם הנופים המרהיבים, התרבות העתיקה, האוכל הטוב ובעיקר המחירים הזולים. ביטוח נסיעות לאוקראינה מעניק