מה גובה אחוזי הנכות עליו ניתן פטור ממס הכנסה

אדם הסובל מנכות נדרש להוצאות הקשורות בנכותו אשר עשויות להצטבר לסכומים גבוהים.

מגוון ההזדמנויות התעסוקתיות העומדות לרשותו עשויות להיות מצומצמות ביחס למי שאינו סובל מנכות.

בשל כך, החבות במס הכנסה אשר חלה על הכנסתו של כל אדם, כוללת מספר הוראות פטור הנוגעות למי שסובל מנכות.

בשל העובדה שמס הכנסה הוא מס יחסי, קבלת הפטור עשויה להגדיל את ההכנסה באופן משמעותי.

 

מס הכנסה – על קצה המזלג 

החבות של כל תושב במס הכנסה חלה על כלל הכנסותיו. המס עשוי לחול על הכנסה מעבודה כשכיר, ממשלח יד כעצמאי ועל רווחים הנובעים מריביות וסוגי הכנסה נוספים. המס יכול לחול באופן פרוגרסיבי, כמו במקרה של הכנסה מעבודה או משלח יד ויכול שיהיה קבוע, כמו במקרה של רווח מריביות על חיסכון.

 

האפשרות לקבלת פטור ממס הכנסה

מס הכנסה חל על כל חלקי ההכנסה כאשר הכנסה מעבודה היא לרוב מקור ההכנסה היחידי עבור משקי בית רבים. לכן, לצד העובדה שמס ההכנסה על הכנסה מעבודה הוא מס פרוגרסיבי, מחילה רשות המיסים פטור ממס ביחס למי שסובל מנכות. הטבה נוספת שהיא מעין פטור היא במתן נקודות זיכוי.

לצד הפטורים וההטבות הנוגעות לאופי הנישומים, קיימים פטורים ביחס להכנסות בעלות מאפיינים ייחודיים. בין אותן הכנסות ניתן למנות הכנסות שמקורן בקצבאות מסוימות או סכומים שמקורם בקופת גמל או בקרן השתלמות לאחר מספר שנות צבירה.

 

פטור ממס הכנסה לאדם המוכר כנכה בהתאם לאחוזי הנכות

בדומה לנקודות זיכוי החלות עד לסכום הכנסה מסוים, גם במקרה של פטור בגין אחוזי נכות ניתן הפטור עד לסכום מסוים שאחריו חל המס בדומה לכלל ההכנסות. ראוי לציין את קיומו של פטור ממס הכנסה עקב מחלה שכן ייתכן כי בגין אותה מחלה ייקבעו לנישום אחוזי נכות זמנית אשר  עשויים לזכות את הנישום בפטור, בהתאם לתקופת הנכות שנקבעה לו.

 

כיצד ניתן לקבל פטור בגין אחוזי נכות?

אדם אשר מעוניין לקבל פטור בגין נכותו נדרש כי וועדה של הביטוח הלאומי תקבע את אחוזי נכותו ומידת נכותו על ציר הזמן. כך, עשויה לקבוע הוועדה הרפואית כי מדובר בנכות זמנית או שמדובר בנכות צמיתה.

נכות צמיתה או נכות שמשכה הוא 365 יום לפחות, מזכה את הנישום בפטור עד לשכר של למעלה מ- 600,000 ₪ לשנה. לעומת זאת, מי שנכותו חלה על תקופה שנעה בין 185 יום ל- 364 יום זכאי לפטור נמוך בהרבה החל על הכנסה שנתית של כ- 73,000 ₪ בקירוב. יצוין כי מי שוועדה רפואית קבעה כי נכותו הזמנית חלה על תקופה הקטנה מ- 185 יום, אינו זכאי לפטור.

 

קבלת פטור בהתאם לאחוזי הנכות – זכאות שחשוב לנצל

אדם שהוכר כנכה בשיעור של 90% לפחות ועל פי התנאים הנקובים בחוקים המגדירים סוגי נכויות, זכאי לפטור משמעותי ביותר. העובדה שהפטור חל על הכנסה שנתית של למעלה מ- 600,000 ₪, דהיינו הכנסה חודשית שנעה בסביבות 50,000 ₪ בחודש, פירושה היקף פטור אשר שווה הרבה מאוד כסף עבור אלו שעומדים בתנאי החוק.

 

איש נכה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוחים
ביטוחים
אילו ביטוחים נדרשים לדירה?

בישראל ישנם מספר סוגי ביטוחים הנדרשים לבעלי דירות ולשוכרים. ביטוחים אלו יכולים לסייע בהגנה על אנשים ומשפחות מפני אובדן כספי במקרה של גניבה, שריפה או נזק אחר לדירה ולרכוש האישי.

לדייר
נדל"ן
שיקולים לקחת בחשבון לפני קניית דירה

רכישת דירה היא אבן דרך משמעותית בחייו של האדם, במיוחד במדינה כמו ישראל בה נדל"ן מחזיק בערך רב. עם זאת, תהליך רכישת הנכס יכול להיות מכריע, ויש מספר גורמים חשובים