מהי פסילת ספרים ואיך להתמודד איתה?

כל עסק בישראל מחויב לנהל ספרי חשבונות, במטרה לספק לרשויות המס תמונה מדויקת ומהימנה על ההכנסות וההוצאות של העסק. ליקויים מהותיים ורישום כוזב, עלולים להוביל למצב של פסילת ספרים ולעונשים שונים הקבועים בחוק, היכולים להשפיע גם על פעילות העסק עצמו. הנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא וכיצד ניתן להתמודד עם מצב כזה

 

ניהול ספרי חשבונות

כל בעל עסק מחויב לנהל ספרי חשבונות באופן מדויק ובהתאם להוראות הספציפיות שנקבעו עבורו במסגרת חוקי המס. ניהול ספרי החשבונות נועד לתיעוד מפורט של ההכנסות וההוצאות של העסק ולצורך הגשת דו"חות מתאימים לרשויות המס – מס הכנסה ומע"מ.

האחראיות של ניהול ספרי החשבונות של העסק מוטלת על בעל העסק, כאשר הקלות והפשטות בה ניתן לשכתב את ההכנסות וההוצאות של העסק, באופן היכול לגרום להעלמת הכנסות והתחמקות מחובת תשלום המס, הביאו את רשויות המס להגביר את האכיפה בתחום ניהול ספרי החשבונות.

 

מהי פסילת ספרים?

ככל וניהול ספרי החשבונות התבצע שלא על פי דיני המיסוי והוראות המס הייחודיות לכל עסק, הרי שלפקיד השומה קיימת הסמכות לפסול את ספרי החשבונות ולהטיל סנקציות כלכליות על בעל העסק. היות ופסילת ספרים נחשבת בסופו של דבר לעבירה פלילית, עם פסילת הספרים יש לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בפסילת ספרים – היכנסו לפרטים נוספים.

 

המשמעות של פסילת ספרים

לפסילת ספרים קיימות שתי משמעויות עיקריות:

 

משמעות כלכלית

פסילת ספרים בגין אי ניהול ספרים כדין, יכולה לגרור קנסות כבדים לעסק, היכולים להגיע עד לכדי 1% מגובה מחזור ההכנסות של העסק. בנוסף, פקיד השומה יוכל לקבוע שומה מעודכנת לפי מיטב שפיטתו.

 

הבעת אי אמון

המשמעות הנוספת של פסילת ספרים היא הבעת אי אמון בעסק מצד רשויות המס, אשר יעמידו את העסק תחת עין בוחנת, לאורך זמן.

 

כיצד ניתן להתמודד עם פסילת ספרים?

עם גילוי אי התאמה בספרים, יש לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בדיני המיסוי בכלל ובתחום פסילת ספרים בפרט, בכדי לבחון היטב את פרטי המקרה ולגבש אסטרטגיית פעולה מומלצת, אשר תתחיל עם התכוננות הנישום לתהליך השימוע.

בתהליך השימוע ייקבע האם אי ניהול מדויק של הספרים יגרור אזהרה בלבד או סנקציות ועונשים שונים ולפיכך, חשוב להגיע מוכנים היטב לתהליך השימוע. באמצעות ליווי של עורך דין מקצועי בתחום המיסים, ניתן יהיה להתמודד בצורה אופטימלית עם פסילת הספרים ולמקסם את הסיכויים לביטול הפסילה.

 

לסיכום

במידה ובעל העסק לא ניהל את ספרי החשבונות שלו כנדרש, הרי שהוא צפוי לעמוד בפני סנקציות כלכליות מהותיות ותחת עיניהן הבוחנות של רשויות המס, במסגרת תהליך פסילת ספרים. היות ומדובר בעבירה פלילית, מיד עם גילוי אי התאמות בספרי החשבונות, מומלץ יהיה לפנות לעו"ד מקצועי בתחום, אשר יסייע לכם להתמודד היטב עם המצב והשלכותיו.

דחיית ספרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משפחות חד הוריות ראשית
כללי
החזרי מס למשפחות חד הוריות

להיות הורה יחיד במשפחה זו לא משימה קלה. אנחנו נדרשים לדאוג לילדים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כאשר כל האחריות רובצת עלינו ואין לנו עם מי לחלוק אותה. לכן

ייעוץ עסקי
מה זה רישיון עסק ומי חייב אותו?

רישיון עסק, הוא היתר או הרשאה רשמיים שניתנו על ידי רשויות שונות המאפשרים לאנשים או לחברות להפעיל עסק כחוק. זוהי דרישה מכרעת להתחלה ולניהול של כל פעילות עסקית בתחומי שיפוט

ספר ופטיש
עריכת דין
מה קורה במצב של אי עמידה בפירעון הלוואה?

 לעיתים נוטלי הלוואות נקלעים לקשיים כלכליים שלא מאפשרים להם להחזיר אותה במועדי ההחזר שסוכמו מול הגוף שהעניק את ההלוואה. אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול להוביל להליכים לא פשוטים בצורת גרירת