מהי החשיבות של תכנון פרישה ולמי זה רלוונטי?

החלום של כולם הוא לצאת סוף סוף לפנסיה אחרי עשרות שנים שוחקות ומתישות בשוק העבודה בישראל. אבל לא רבים יודעים שכדי לחיות בצורה מכובדת ונוחה בעשרות השנים שאחרי הפנסיה בהן הם נשענים על החסכונות שצברו במהלך שנות העבודה שלהם הם חייבים לתכנן היטב את הפרישה כבר מגיל צעיר. הכנו כאן עבורכם הסבר קצר וקל להבנה מדוע תכנון הפרישה כבר מגיל צעיר שנראה לכם רחוק מאוד מהפרישה הוא חשוב ואסור לדחות אותו.

 

חשוב לחשוב על השנים שאחרי הפנסיה

הדבר הראשון שחשוב מאוד לזכור הוא: פרישה היא לא סוף החיים, יהיו שיגידו שהפרישה היא רק התחלת החיים האמיתיים. תוחלת החיים הממוצעת בישראל הולכת ועולה באופן יציב. כיום הצפי הוא שמי שיצא לפנסיה יחיה בין 20 ל- 30 שנה אחרי היציאה לפנסיה לעומת ממוצע של עשור או פחות בעבר. מדובר על טווח שנים ארוך ומשמעותי, וכדי לא להגיע למצב קשה מבחינה כלכלית בו אתם זקוקים לסיוע כדאי מאוד להיערך מראש ולתכנן היטב את הפרישה. בנוסף, כיום אנשים בגילאי 70-60 לא נחשבים לזקנים, רבים מהם מטיילים בארץ ובחוץ לארץ, מבלים, ועושים דברים רבים שאנשים בגילם לא עשו בעבר. חשוב לזכור שכל הפעילויות וההנאות הללו יכולות לעלות כסף רב. אם אתם מעוניינים למלא את שנות הפרישה שלכם בתוכן ולצבור בהן חוויות מהנות אתם צריכים כבר מעכשיו לבנות תכנון כלכלי מקיף ומפורט שיאפשר לכם להגשים את כל החלומות.

 

למה לבצע תכנון פרישה כבר בגיל צעיר?

אין ספק שהשאלה מדוע אדם בגיל 40 שנמצא במרחק של כמה עשרות שנים מהפרישה צריך להתחיל לתכנן אותה היא שאלה טובה מאוד. כדי לענות עליה חשוב שתבינו שכספי הפנסיה שלכם מושקעים בשוק ההון. ככל שתקדימו לבנות תכנית השקעות מפורטת וממוקדת יותר שמתאימה לצרכים שלכם ולמרחק שלכם מגיל הפרישה, התשואה שתיק ההשקעות יניב תהיה גדולה יותר, מה שאומר שפנסיה שלכם תגדל. בנוסף, העלייה בתוחלת החיים עוד לא מחושבת באופן אוטומטי בפנסיה ולכן כדי להבטיח לעצמכם שעד סוף החיים תוכלו לחיות באותה רמת חיים אליה התרגלתם כדאי מאוד להתחיל להתעסק בתכנון הפרישה העתידית שלכם כבר מעכשיו. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שניתן להתחיל לקבל קצבה מהחיסכון הפנסיוני כבר מגיל 60, ושניתן להמשיך לעבוד בתנאים מסוימים גם אחרי גיל הפנסיה. אם אתם מעוניינים ליישם את אחת משתי האפשרויות הללו כדאי מאוד שתתכננו היטב את העניין כדי שתוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם.

 

לסיכום

תכנון פרישה חשוב ורלוונטי לכל אחד ואחת בשוק העבודה בישראל. חשוב מאוד לבצע את תכנון הפרישה מוקדם ככל האפשר למרות שנראה שגיל הפרישה מסתתר מעבר להרי החושך, וכמובן להיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שיבנו יחד אתכם את התוכנית הטובה והמתאימה ביותר עבורכם.

מחשבון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים
מיסים
האם אפשר לקבל החזרי מס מהפסדים?

ישנם מקורות רבים שהם מומסים על ידי חברת מס הכנסה. למעשה כל אדם משלם מס על עבודה כעצמאי, קבלת שכר, רווחים מניירות ערך, ריבית על פיקדונות, רווחים מהשקעות בחו״ל, מס