למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו?

כל עסק צריך רואה חשבון. לא משנה למה העסק שלכם, אתם ככל הנראה לא מבינים בחוקי המיסוי וביטוח לאומי. אל תהיו שאננים. ראה חשבון הוא גורם מפתח עבור כל עסק בכל גודל, אתם חייבים אותו, אחרת אתם עלולים למצא עצמכם בסיטואציות לא נעימות. 

 

למה צריך רואה חשבון?

כל עסק המתנהל בישראל צריך רואה חשבון. הצורך של כל עסק נקבע על פי האופי שלו. ישנם 4 סוגי התאגדויות משפטיות וכל אחת מהם זקוקה לשירותים של משרד רואי חשבון לטובת הסדרת נושאי התשלומים השונים והמיסוי המתבקש מול רשויות המדינה.

 

עובדים שכירים

זוהי למעשה הקבוצה הגדולה ביותר במשק. עבור רבים מהם לא קיים ממשק עם רואה חשבון באופן שוטף, אך חשוב להבין שרבים מהם זכאים להחזרי מס או הטבות אחרות שרואה חשבון יכול לסייע להם בקבלתם. עבור השכירים, המעסיק אמור להיות הגוף המתווך, אך מומלץ לבדוק ולעקוב אחר הכסף שלכם, פניה לרואה חשבון תסייע לכם בכך.

למה צריך רואה חשבון 

עוסק פטור

ההגדרה לעוסק פטור, קובעת שכל עצמאי שסך הכנסותיו השנתיות נמוך מ120,000 ₪ בשנה נכון לינואר 2024 לא צריך לשלם מע"מ. היות והוא לא משלם את המע"מ, הוא גם לא גובה מע"מ. בשל כך עוסק פטור לא מוציא חשבוניות אלא קבלות בלבד. הקמה של עוסק פטור היא תהליך המתרחש במשרדי מע"מ ,מס הכנסה וביטוח לאומי. עבור עוסק פטור משמש משרד רואי חשבון כגוף מייעץ ומסיע.

על עסק פטור יש חובת הגשת דוחות שנתיים לרשויות השונות וביניהן לרשויות המס. רואה החשבון מסייע בהגשת הדוחות מתוך מקום של מקצועיות. בנוסף רואה החשבון מבצע מעקב על ההתנהלות השוטפת של כלל ההכנסות וההוצאות בעסק. חשוב לציין שעבר עוסק פטור אין חובה להשתמש ברואה חשבון.

 

עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא עצמאי שהכנסותיו עולות על 120,000 ₪ . העוסק המורשה מחויב בתשלום מע"מ וגבייתו. העוסק הפטור מחויב בהוצאת חשבוניות לעסק והגשת דוחות למע"מ אחת לחודש או חודשיים. יש לו הזכות לבצע קיזוז על תשלום מע"מ בגין ההוצאות שלו. החובות החלים על עוסק מורשה זהות לאלו של העוסק הפטור בהתנהלות מול הרשויות השונות, אך בשל היקף הפעילות, הצורך שלו בניהול נכון מורכב יותר ולכן יש חשיבות לתמיכה של משרד רואי חשבון.

 

חברה בע"מ

חברה בע"מ היא ארגון שבו השליטה היא של בעלי מניות ולא של אדם אחד. זהו גוף כלכלי מורכב יותר ומצריך תהליכים שונים ובעלי מחויבות גדולה אל מול הרשויות השונות. החוק מטיל על החברה בע"מ מחויבויות שונות, אך מקל עליהן בכל הקשור לתשלומי המיסים שלהן. מבחינת החוק, כל חברה בע"מ מחויבת להיעזר בשירותים של רואה חשבון לצורך הכנת דוחות שוטפים, מאזנים, ניהול כלל החשבונות ועריכת ביקורות.

 

ואיך לבחור רואה חשבון?

רואה חשבון הוא בעל מקצוע חשוב ביותר לעסק שלכם. הוא ילווה אכם בכל הקשור לדבר העיקרי בעסק, ההכנסות וההוצאות שלכם. לכן חשוב שמשרד רואי חשבון שתבחרו יהיה מקצועי וידע להתנהל בתוך הסבך החוקי והבירוקרטי הנדרש. בכדי להחליט איך לבחור רואה חשבון, אפשר להמליץ על שלושה פרמטרים שכדאי לבדוק.

  1. המלצות – פנו לחבר בעל עסק בנפח הדומה לעסק שלכם, או במקצוע בו אתם עוסקים ובקשו המלצה על איש מקצוע מתאים.
  2. רישיון – וודאו שמי שתחליטו לעבוד איתו מחזיק ברישיון לביצוע עבודת ראיית חשבון
  3. פגישה אישית – מומלץ לפגוש את רואה החשבון שלכם. הוא יטפל לכם בדברים הרגישים ביותר, כדאי להבטיח שתהיה לכם שפה משותפת.

למה צריך רואה חשבון ואיך לבחור אותו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש יעוץ
מדדים וכלכלה
מה ההבדל בין יועץ עסקי ליועץ פיננסי?

כיום, ניתן למצוא בישראל ענפים רבים הקשורים לייעוץ, ביניהם תוכלו למצוא ייעוץ בענייני השקעות, ייעוץ כלכלי וכמובן גם ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי. בין סוגי העסקים הרבים שיש בארץ, אלו השולטים

אזורים מופשרים
נדל"ן
מה הוא שטח מופשר?

שטח מופשר הוא שטח המיועד על ידי הרשויות המקומיות בו מותרת הבנייה. שטחים אלו מוגדרים בדרך כלל בפקודות ייעוד או בתוכניות ייעוד קרקע, והם קובעים את סוגי המבנים שניתן לבנות,

פטיש
עריכת דין
איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

פיצוי פיטורים מוענק על ידי המעסיק לכל עובד אשר מפוטר, גובה הפיצוי הוא כתלות במשך הזמן שהעובד היה מועסק ובגובה השכר שלו. מרגע הפיטורים ניתן לקבל את הפיצויים, מה הוא

בניין מגורים
טיפים פיננסים
מה הוא סוכך מסך?

יש מגוון רחב של סוככים שניתן להשתמש בהם לחלונות שונים ברחבי הבית. כחלק מסדרת מדריכים שאנו כותבים בנושא, החלטנו לכתוב גם על סוכך המסך שנחשב לאחד הנפוצים בתחום. אם אתם