כל סוגי ההטרדות המיניות בעבודה

להטרדות מיניות בעבודה פנים רבות. הטרדות יכולות להתבטא בפעולות מילוליות וכמובן גם בפעולות פיזיות. במידה והפנו לעברך הערות בעלות אופי מיני הנוגעות למראה שלך, הציגו לך תכנים מיניים או דיברו באופן בוטה ולא מותאם – ייתכן ועברת הטרדה מינית בעבודה.

 

הטרדה מינית – מה היא?

בשנים האחרונות החלה מגמה מבורכת של הגברת המודעות להטרדות ופגיעות מיניות. בעבר, הטרדות מיניות נתפסו ככאלו רק אם הדבר טמן בחובו מגע פיזי. עם הזמן הוטמעה ההבנה שהטרדה מינית יכולה לבוא לידיי ביטוי גם באופן מילולי והתנהגותי, למשל הודעות בעלות אופי מיני, הצעות חוזרות ונשנות לקיום יחסי מין, הערות על רקע של העדפה מינית או מגדרית וכדומה.

כמו כן, ישנה סברה מוטעית כי הטרדה מינית מבוססת על תחושה סובייקטיבית של אלו שנפגעו, אך לא כך המצב. החוק בהקשר הזה הוא ברור ופועל לזכות הנפעים. במקרה של הטרדה מינית בעבודה, מומלץ לפנות לקבלת שירות של עורך דין בקיא בתחום ובעזרו לממש את הזכויות הניתנות בחוק באופן מיטבי.

 

על פי החוק, כל אחד במקום העבודה יכול להיחשב כמטריד?

התשובה הקצרה היא כן. במידה ומי מעובדים ביצעו התנהגות המוגדרת כהטרדה מינית – זאת הטרדה מינית בעבודה. בוסים או עובדים זוטרים, גבר או אישה, עובדי קבע או עובדות קבלן, כל אלו יכולים להימצא כאשמים בהטרדה מינית במקום העבודה בהינתן ונהגו כך.

 

סוגי ההטרדות המיניות בעבודה

כאמור, הטרדה מינית במקום העבודה מוגדרת ככזאת בין אם היא מילולית\התנהגותית ובין אם היא פיזית:

  • מעשה מגונה – מעשה שמטרתו סיפוק, גירוי או ביזוי מיני. דוגמאות למעשים מסוג זה הם אוננות בציבור, מגע בחזה או בישבן, נשיקה אינטימית כמו נשיקה על השפתיים או לחלופין נשיקה בלחי שבאה לאחר אמירה בעלת הקשר מיני, חיבוק בעל אופי מיני או חיבוק נטול אופי מיני אך שהגיע בהקשר מיני.
  • פניות חוזרות בעלות אופי מיני – פניות אלו כוללות התייחסות לאחרים כשההתייחסות מתמקדת בהקשרים מיניים. הפניות יחשבו כהטרדה מינית במידה ואלו אליהם פנו הראו שהם אינם מעוניין בפניות הללו.
  • הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני – אלו הצעות לקיום פעולות מיניות, פיזיות או מילוליות\התנהגותיות. הצעות אלו יחשבו כהטרדה מינית במידה ואלו שהופנו אליהם ההצעות הביעו חוסר רצון, אך ההצעות המשיכו להגיע. חשוב לסייג, במידה וקיימים יחסי מרות, לדוגמה מעסיק ומועסק, הצעות מהסוג הזה יחשבו כהטרדה מינית גם אם אלו שהופנו אליהם ההצעות לא הביעו חוסר רצון.
  • פניות משפילות על רקע מיני – אלו אמירות מבזות בהן יש התייחסות לאחרים בהקשר של מיניותם, מגדרם ונטייתם המינית. האמירות אינן חייבות להיות מופנות באופן ישיר לאלו אשר הוטרדו .
  • הפצת תכנים מיניים של אחרים ללא אישורם – הפצה של סרטונים, תמונות וכל תוכן המתמקד במיניות של אחרים ללא אישורים, מהווה הטרדה מינית.

הטרדה מינית בעבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון, עט וטפסים
מיסים
מי בודק את הפרטים במחשבון החזרי מס

אם אתם עובדים כשכירים אתם וודאי מודעים לכך שמדי חודש מיסים והפרשות מנוכים משכרכם באופן אוטומטי על ידי המעסיק בתלוש המשכורת שלכם. דרך מיסוי זו שונה מדרך המיסוי במדינות אחרות,