כל מה שצריך לדעת על ביטוח משכנתא

הבנקים נותנים מדי שנה הלוואות משכנתא בהיקף עצום. כדי להימנע מסיכונים, הבנקים דורשים מהמלווים לרכוש ביטוח על הלוואת המשכנתא. ביטוח המשכנתא מורכב מביטוח חיים עבור הלווים וביטוח מבנה, למקרה שערך המבנה ייפגע בגלל שריפה, או נזקי טבע. חשוב להבין, כי למרות שביטוח המשכנתא הוא דרישה של הבנק – הוא מגן על הלווים לא פחות ומסייע להם להימנע ממצוקה כלכלית בעקבות קושי לשלם את החזרי המשכנתא.

 

שאלות ותשובות על ביטוח למשכנתא

  1. מה זה ביטוח חיים למשכנתא והאם הוא מחליף את ביטוח החיים הרגיל? ביטוח חיים למשכנתא מבטח את הלווים, כדי לוודא שגם במקרה של מוות, הבנק ימשיך לקבל החזרים על ההלוואה – מבלי להעמיס על המשפחה. ביטוח זה אינו מחליף את ביטוחי החיים הרגילים מפני שהוא אינו מיועד למשפחת הנפטר, אלא לכיסוי המשכנתא בלבד.
  2. מהו ביטוח מבנה למשכנתא? ביטוח כזה מיועד לכסות את ההוצאות במקרה שיידרש שיפוץ לנכס, להחזרתו לשווי המקורי שלו, בעקבות נזק שנגרם לו ע"י שריפה או פגעי טבע.
  3. מי צריך לקחת ביטוח משכנתא? כל מי שלוקח משכנתא
  4. מה גובה ביטוח המשכנתא הדרוש? סכום ביטוח החיים למשכנתא נקבע על פי אורך תקופת ההחזרים ולכן חשוב לקבל עזרה של יועצי משכנתאות לצורך חישוב נכון. לצורך חישוב ביטוח המבנה למשכנתא, משתמשים במושג שנקרא "ערך הכינון" כלומר – מהסכום שיידרש לצורך שיקום המבנה במקרה של נזק מקיף. מומלץ להיעזר בשמאי פרטי להערכות מסוג זה.
  5. לפי מה נקבעת עלות ביטוח החיים למשכנתא? עלות הביטוח משתנה מאדם לאדם לפי מצבו הבריאותי, גילו וההיסטוריה הרפואית שלו. בנוסף על כך עלות הביטוח משתנה עם השנים בהתאם ליתרת ההלוואה ולגיל המבוטח.
  6. ממה מושפע גובה ביטוח המבנה למשכנתא? הגורמים הקובעים את עלות הביטוח הם גודל הדירה והעלות המשוערת לבניה שלה מחדש במקרה של נזקים מקיפים.

בית מבוטח

איך מתייחסים להשוואה בין מחירים של ביטוחי משכנתא?

  • חשוב להפריד בין החלקים שנחשבים לתשלומי חובה – ביטוח חיים וביטוח מבנה, לבין התוספות של חברות הביטוח, שאינן נחשבות לחובה מבחינת הבנק, כמו ביטוח צד ג', אובדן כושר עבודה וכן הלאה.
  • יש לבקש מחברת הביטוח את סך עלויות הביטוח לכל אורך חיי המשכנתא ואת עלויות הביטוח ל-3 השנים הראשונות, כדי שתהיה לכם אינדיקציה טובה להשוואת מחירים וכדי להעריך נכונה את ההוצאות הצפויות בשנים הקרובות. לצורך תחשיב מדוייק מומלץ להסתייע בשירות תכנון פיננסי.

 

לקבל סיוע מאנשי מקצוע מנוסים

אין ספק שהנושא מורכב ומסועף ויש תתי נושאים רבים שחשוב להכיר ולהבין כדי לעשות את הבחירות הנכונות, שיגנו עליכם, על היקרים לכם ועל הנכסים החומריים שלכם. לשם כך מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיש להם את הידע והניסיון ויוכלו לכוון אתכם לבחירות הטובות ביותר עבורכם. בתוך כך זכרו – ביטוח משכנתא הוא כלי עזר חיוני וחשוב להשתמש בו על הצד הטוב ביותר.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר: http://klea.co.il.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
למה כדאי להשקיע בנדלן בדובאי
נדל"ן
למה כדאי להשקיע בנדלן בדובאי?

זה לא סוד, ישראלים רבים בוחרים שלא לברר פרטים על עסקאות נדל"ן בארץ והם פונים מיד לשוק הנדל"ן של דובאי, כדי לבחון את ההיצע שקיים בו. בשורות הבאות נציג בפניכם

הלוואה לעובדים כרוכה
הלוואות
במה כרוכה הלוואה לשכירים?

הלוואה לשכירים היא הלוואה הניתנת עד תקרה של 150,000 ₪. יוקר המחיה המאמיר מיום ליום, ללא העלאת השכר במשק, מוביל להתמודדות יום יומית בקרב שכירים רבים. לא כל אחד מצליח

עסקאות עסקיות
טיפים פיננסים
מהי סליקה בנקאית וכיצד היא פועלת בעסקאות עסקיות?

סליקה בנקאית היא היבט חשוב בעסקאות עסקיות, במיוחד בענף הבנקאות. זה מתייחס לתהליך של הסדרת עסקאות פיננסיות בין בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. במילים פשוטות, סליקה בנקאית היא התהליך שבו בנק