יתרונות וחסרונות בפינוי בינוי

בשנים האחרונות מתבצעים לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי באזורים שונים בארץ, שכן מדובר על פתרונות נפלאים למצוקת הדיור במדינת ישראל. זה נכון בעיקר לגבי פרויקטים של פינוי בינוי, כך שטבעי שגם אתם, בתור בעלי דירות בבניין הישן שלכם בירושלים, תוהים האם כדאי יהיה לקדם את העניין אצלכם.

 

כל היתרונות שמחכים לכם בפרויקט פינוי-בינוי

כשמדברים על פינוי בינוי בירושלים מדברים על הדרך הכי טובה שיש להשביח את הנכס וגם למצוא פתרון דיור נפלא. אם יש עיר שבה חסרות קרקעות פנויות, זו כמובן ירושלים, כי מי לא היה רוצה שתהיה לו דירה בעיר הקודש? הביקור אדיר אך בסופו של דבר האפשרויות מוגבלות ולכן פרויקטים של פינוי בינוי מהווים פתרון נהדר. בפועל הורסים את הבניין הישן עד היסוד ובמקומו בונים בניין חדש. אתם תוהים מה הבדל ולמה זה כל כך כדאי? היתרונות ברורים:

  • הדירה שכל בעל דירה יקבל תהיה גדולה וחדשה יותר
  • הבניין כולו יהיה יציב ועמיד פי כמה
  • יהיו הרבה יותר יחידות דיור עבור מי שרוצה לקנות, להשקיע או לשכור

ולכן, אם גם אתם שואפים ליהנות מדירה יותר מרווחת, יפה וגדולה, שווה לכם לבדוק האם גם בבניין שלכם זה אפשרי.

 

החסרונות בפינוי בינוי

עד פה הכול נשמע טוב ויפה ולכן אתם מעט סקפטיים? רוצים לדעת האם קיימים גם חסרונות שאיש לא מספר לכם עליהם? האמת היא שהחיסרון העיקרי זו חוסר הנוחות. חשוב להבין שפרויקט של פינוי בינוי זה לא משהו שיסתיים תוך יום-יומיים, כי מדובר כאן על הריסה של בניין ועל בניית בניין חדש מהיסוד. לכן טבעי שזה ייקח זמן ובזמן הזה אתם לא יכולים להמשיך לגור בדירה שלכם. בניגוד לפרויקטים של תמ"א 38 אשר לא מצריכים את הדיירים לעבור דירה, הרי שבפרויקט כמו פינוי בינוי יש צורך, כפי שמעיד השם, לפנות את המקום. מצד שני, אתם תקבלו דירה חלופית ואחרי שהכול יסתיים תוכלו לחזור לדירה שלכם, שתהיה גדולה, מרווחת והרבה יותר חדשה.

 

עם מי כדאי לבצע פרויקט של פינוי בינוי?

יש הרבה מאוד חברות שעוסקות בתחום הזה כי מדובר על רווח כלכלי גדול גם עבור היזמים עצמם. לכן טבעי שתהיה תחרות ושיהיו הרבה מאוד מומחים שירצו לעשות אצלכם בבניין פרויקט כזה, במידה וזה אכן אפשרי. עם זאת, לא כל החברות יכולות להציע שירות מספיק טוב ולא כולן עומדות בלוח הזמנים שעליו הן מתחייבות. לכן רצוי לברר כל מה שאפשר מראש, לראות שאתם יוצאים לדרך עם יזמים מקצועיים ועם מומחים שיוכלו לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אל תדחו את קידום הפרויקט כי אין ספק שפינוי בינוי זו אופציה שכדאי להשקיע בה כבר עכשיו.

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הליך בוררות
עריכת דין
מה העלות של הליך בוררות לעומת הליך משפטי?

כאשר מתגלע סכסוך משפטי בין שני צדדים, בין אם מדובר ביחידים או תאגידים, ישנן מספר דרכים ליישב את המחלוקת. שתי האפשרויות הנפוצות ביותר הן פנייה להליך משפטי בבית המשפט, או