טיפים להקמת מטבח חוץ בגינה בלי לפשוט את הרגל

אחד הטרנדים החדשים והמובילים בתחום עיצוב הבית בשנים האחרונות הוא הקמת מטבח חוץ בגינה או במרפסת רחבה המאפשרת זאת.

אנשים רבים נהנים להעביר את שעות הפנאי שלהם בחוץ ובכך בנייתו של מטבח באזור זה מאפשרת להם להיות קרובים למוקד הכנת האוכל ולכלי האירוח הנדרשים.

 

למה צריך מטבח חוץ?

היתרון המרכזי של מטבח החוץ היא שהוא מגדיל את השטח הפרטי המשמש אתכם למחיה, למגורים ולאירוח.

בנוסף, על חלל המטבח אפשר לבצע הצללה, דבר שיגן עליו מפני הגשם והשמש. מטבחי החוץ נועדו לאנשים שאוהבים לארח בתדירות קרובה, לערוך אירועים ולהזמין חברים על בסיס קבוע.

 

איך מתכננים מטבח חוץ?

תכנון מטבח חוץ דומה מאוד לתכנון מטבח פנימי רגיל. עם זאת, יש לשים לב כי בשלב המעשי של הקמת המטבח, יש מספר נקודות אשר לא רלוונטיות במטבח רגיל וקריטיות למטבח החוץ:

התאמת העיצוב

למרות מיקום המטבח בחוץ הוא מהווה המשך של חלל המגורים הפנימי, לכן, מומלץ שהעיצוב יהיה תואם לאופי העיצוב של המרחב המקיף אותו כמו גם לחצר בה הוא ממוקם.

בחרו בצבעים ומרקמים שיתאימו לסגנון הקיים. בנוסף, התחשבו בנוף המקיף את אזור הבית. באזור מדברי ההמלצה היא לבחור צבעים בגווני כתום או טורקיז אשר יבלטו ברקע ההרים והחולות, ובאזורים בעלי צמחייה רבה מומלץ להשתמש בחומרים המעניקים אופי טרופי כמו הבמבוק.

 

תכנון המטבח

הקדישו לתכנון המטבח מאמץ ממש כמו לתכנון מטבח רגיל, שימו לב כי בעוד שהמטבח הפנימי מתוחם על ידי קירות, חלונות ודלתות, את המטבח החיצוני יש לתכנן מעט אחרת. מצד אחד, ישנו שטח בלתי מוגבל לתכנון המטבח בחוץ, אולם, מהצד השני יש לוודא כי אתם לא משתלטים על השטח בצורה לא יעילה.

בנוסף, שימו לב לא להעמיד מכשירים קרים לצד ציוד חם. למשל, אל תציבו מקרר או מקפיא ליד תנור או גריל זאת משום שהאוויר החם יגרום למכשירי הקירור לעבוד קשה ולצרוך חשמל רב יותר.

 

רשימת ציוד

היות ומדובר בציוד שהולך לשהות בחוץ, כדאי כבר בשלב הקנייה לקנות מוצרים ייעודיים המותאמים לאחסון בחוץ. במידה ותקנו ציוד המתאים למטבח פנימי אורח החיים שלו יתקצר והוא ישחק במהירות רבה יותר. כיום יש מגוון גדול של מוצרים המתאימים למטבח חוץ, כמו למשל מתקני גריל מיוחדים. אחת מהחברות המובילות בתחום מתקני הגריל היא חברת וובר המומחית בייצור מכשירי גריל ייעודיים לחצר. למידע נוסף בקרו אותנו באתר.

 

חומרים

הדבר האחרון שחשוב לשים לב אליו הוא שהחומרים מהם יבנה המטבח יותאמו לתנאי החוץ. על החומרים להיות עמידים אפילו יותר מהמטבח בפנימי. בחוץ חפצים עלולים לעוף ולהישבר ולכן עליהם להיות עמידים מספיק למול מפגעי מזק האוויר.

 

שף מכין בשר - אילוסטרציה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4  טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק
עסקים
4 טיפים שיעזרו לכם לבחור רואה חשבון לעסק

כל עסק צריך שיהיה לו רואה חשבון. בכל גודל לרואה החשבון יש חשיבות לעסק שלכם. ההתנהלות הנכונה, ההכוונה, היעוץ והטיפול עבורכם בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס ועוד, לא יכולים

אוטובוס ראשית
מדדים וכלכלה
חוזה העסקה – מושגים שחייב להכיר

מזל טוב, התקבלתם לעבודה. כעת עליכם לחתום על חוזה העסקה המפרט את תנאי העבודה שלכם והזכויות להם אתם זכאים. חוזי עבודה מנוסחים לרוב על ידי עורכי הדין של המעסיק בנוסח

שלמו מיסים בזמן והמנעו מכניסה לחובות
מיסים
שלמו מיסים בזמן והמנעו מכניסה לחובות

תשלום מיסים היא אחת מהחובות הבסיסיות ביותר של כל אזרח במדינת ישראל, מיד עם שחרורכם מהצבא אתם מחויבים לשלם את המיסים על מנת שלא תגיעו למצב שבו תיכנסו לחובות. המיסים