חוק נתוני אשראי

מאז שנת 2016, חוק נתוני האשראי קיים בארץ ישראל והוא נועד למטרת הערכת סיכוני אשראי, בין היתר. כשאדם מעוניין לקבל הלוואה, הוא בעצם צריך להוכיח שהוא יכול לעמוד בהחזרים שלה. וחוק נתוני האשראי מגיע כדי לעשות סדר בבלגן, מי זכאי לקבלת הלוואה על פי חוק נתוני אשראי?

ארה"ב עובדת כבר לא מעט שנים בכפוף לשיטה המתבססת על דירוגי אשראי. דירוג האשראי הוא נגזרת כתוצאה מחקיקת חוק נתוני אשראי, שהם בעצם מאגרי מידע שיש בחזקת בנק ישראל. את מאגרי המידע האלו ניתן לדלות, ולרוב זה נעשה על ידי לשכת האשראי.

גורם נוסף אשר נחשף לנתוני האשראי שלכם, הוא ספק האשראי שלכם. במילים אחרות, גם גורמים אשר מהן אתם מבקשים ללוות כספים, או משכנתא. כיצד חוק נתוני אשראי משפיע על יכולתם של אנשים פרטיים ומוסדות לקבל הלוואות? בואו נבין ביחד.

 

מה אני צריך לדעת על חוק נתוני האשראי מאז 2016?

לא פעם, אנשים מבקשים לקבל הלוואות ונדחים, או מסורבים באופן זמני. אם סורבתם לקבל את ההלוואה שביקשתם, כך תפתחו דף חלק ותשנו את פני המציאות. אנחנו כמובן מתכוונים לכך שניתן לקבל הלוואה, למרות שסורבתם על ידי ספק האשראי.

מי הוא ספק האשראי ולמה שיסרב להעניק לכם הלוואה? ספק אשראי יכו להיות בנק משכנתאות, בנק רגיל, חברת ביטוח, בית השקעות שמלווה כספים, גורמי מימון חוץ בנקאיים ועוד. אם מדברים על גורמי מימון חוץ בנקאיים, הרי שאפילו בחברות הליסינג בדרך כלל יבדקו את דירוג האשראי שלכם.

 

דירוג האשראי הוא נגזרת של חוק נתוני האשראי – ממה יושפע?

כמו שאמרנו קודם לכן, דירוג האשראי הינו נגזרת של חוק נתוני האשראי. על פי החוק, בנק ישראל רשאי לשתף את לשכת האשראי בדוחות הנתונים שלכם. דוחות הנתונים האלו יכללו את ההתנהלות שלכם בבחינת האשראי. למשל, אם אתם חייבים בכספים רבים וקיימים אפילו צווי עיקול על שמכם, זה יעכב את יכולתכם לקבל הלוואה כספית.

כשדירוג האשראי יורד ונהפך לנמוך, למעשה אתם מסורבים לקבל את הכסף שביקשתם מספק האשראי. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ניתן לשנות את פני המציאות. אתם יכולים לפנות אל עורך דין דירוג אשראי. עורך דין לתיקון דירוג אשראי יקבל את הדוחות שלכם, ולאחר מכן יבדוק מה ניתן לשנות ולתקן בהם.

 

דירוג אשראי לא מעודכן עשוי להיות נמוך

חשוב להבין, לעיתים דירוג האשראי עשוי להיות שלא מעודכן. למשל, אם יש לכם הגבלות על חשבון הבנק, סיכוי סביר שזה ישפיע על דירוג האשראי שלכם. יחד עם זאת, במקרים רבים הגבלות החשבון מוסרות והדוחות לא מעודכנים בכך. כמובן, הכוונה לדוחות שנמצאים ברשות בנק ישראל ולשכת האשראי. צריכים תיקון BDI? פנו אל עורך דין לתיקון BDI בהקדם.

חוק נתוני אשראי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מבנה הרוס
ביטוחים
תוספות בביטוח דירה ששווה להכיר

ביטוח דירה שומר עליכם מפני נזק כלכלי של ממש, עקב ירידה בערך הדירה. כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בנוגע לכיסוי המתאים לכם, כדאי מאוד להכיר את כלל התוספות

דולרים
טיפים פיננסים
מהי החשיבות של תכנון פרישה ולמי זה רלוונטי?

החלום של כולם הוא לצאת סוף סוף לפנסיה אחרי עשרות שנים שוחקות ומתישות בשוק העבודה בישראל. אבל לא רבים יודעים שכדי לחיות בצורה מכובדת ונוחה בעשרות השנים שאחרי הפנסיה בהן

חתימה על קניית נכס
נדל"ן
מקומות שכדאי להשקיע בהם עם חברת msn נדלן

נדל"ן הוא שוק מורכב, ואף על פי כן- מדובר באחד השווקים היותר רווחיים ויציבים מבחינה פיננסית במדינת ישראל. השקעה טובה במקומות הנכונים- עשויה להניב לנו רווח קבוע ומשמעותי בהמשך חיינו,