זה הכסף שצריך לשמור בצד לטיפולים מצילי חיים

בעולם אידיאלי, גישה לטיפולים מצילי חיים היתה זמינה ובמחיר סביר לכולם, אך למרבה הצער אין זה כך בעולם שלנו. המציאות היא שטיפולים מצילי חיים רבים מגיעים עם עלויות מוגזמות, ומותירים את המטופלים ומשפחותיהם להתמודד עם עומסים כלכליים בזמנים מאתגרים ממילא.

חיוני להבין את החשיבות של הפרשת כסף לטיפולים פוטנציאליים מצילי חיים, ולהבין ממה מורכב התקציב הזה למעשה. זה הכסף שצריך לשמור בצד לטיפולים מצילי חיים! כל המידע במאמר הבא.

 

מתי אנו עלולים להזדקק לטיפול מציל חיים?

האמת היא, שאנו אף פעם לא יכולים לדעת מתי זה ייפול עלינו. החיים הם בעלי נטייה להפתיע, ואנשים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם מצבים רפואיים שהם לא ציפו להם בשום פנים ואופן. כך למשל טיפול בגליובלסטומה הנחשבת למחלה נפוצה במיוחד בגיל השלישי, כולל הוצאות רבות שבהן תלויים חיי המטופל. זוהי סיטואציה דרמטית, אך נוכל להיות מוכנים אליה במידה ושמרנו כסף בצד.

טיפול מציל חיים

זה הכסף שצריך לשמור בצד לטיפולים מצילי חיים

כדי לשפוך מעט אור על הנושא, פירקנו לגורמים את התקציב שלו אתם עלולים להזדקק במצב של טיפול מציל חיים:

 

אשפוז בבית החולים:

אשפוז בבית החולים הוא לעתים תכופות חלק בלתי נפרד מהטיפול, והוא יכול לקחת חלק במהלכו, לפניו ואחריו. עלויות אשפוז הן גבוהות גם עקב השהייה בחדר, גם עקב הבדיקות השונות הדרושות, התרופות ועוד.

 

הטיפול הרפואי עצמו:

כל מחלה מצריכה טיפול רפואי מעט שונה, אך לרוב כשמדובר בטיפול מציל חיים העלויות הן גבוהות. כך למשל, טיפולי כימותרפיה למחלת הסרטן עשויים להסתכם במחירים גבוהים מאוד, ואלו לא תמיד מסובסדים ע"י שירותי הבריאות. מעבר לעובדה שכדאי לדאוג לביטוח בריאות הולם, עלינו גם לחסוך כסף בצד כדי להיות מוכנים למצבים שכאלו.

 

תרופות:

התרופות עצמן יכולות להוות חלק ניכר בתקציב שנצטרך לטובת הטיפול מציל החיים שלנו. במידה והתרופות אינן מצויות בסל הבריאות, זה אומר שניאלץ לשלם עליהן מכיסנו.

 

טיפולים משלימים ותומכים:

מחלות קשות לעתים דורשות גם טיפולים משלימים שמטרתם לתמול במטופל רגשית ופיזית. פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפולים פסיכולוגיים ועוד, עלולים להצטבר לעלויות גבוהות מאין כמותן, ויחד עם זאת – ללא טיפולים אלו המטופל עלול לשקוע למציאות עגומה במיוחד, ולא להיות מסוגל לחזור לעצמו. לכן חשוב לקחת בחשבון גם את הטיפולים הללו בעת החיסכון הכלכלי.

 

כל מה שמסביב:

כשאדם מתמודד עם מחלה קשה או עם מצב מסכן חיים, יש להבין שכל שגרת החיים שלו ושל סביבתו משתנה ללא היכר. במידה ואותו אדם היה המפרנס העיקרי של משק הבית וכעת אינו יכול לתפקד, הדבר ישפיע גם על בני משפחתו. לכן, חשוב לשים כסף בצד גם עבור משק הבית שאינו יכול לתפקד כראוי בתקופה מאתגרת שכזו.

כסף לטיפולים מצילי חיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דירוג האשראי
טיפים פיננסים
חוק נתוני אשראי

מאז שנת 2016, חוק נתוני האשראי קיים בארץ ישראל והוא נועד למטרת הערכת סיכוני אשראי, בין היתר. כשאדם מעוניין לקבל הלוואה, הוא בעצם צריך להוכיח שהוא יכול לעמוד בהחזרים שלה.