הכל על ביטוח ועד הבית

ביטוח ועד בית הוא ביטוח שיש מי שיטען שלא צריך אותו ואם אתם מאלו שטוענים כך, כדאי שתכירו את החוק. מבחינה חוקית, כאשר אדם נפגע במהלך שהותו בבניין מגורים משותף, הוא רשאי לתבוע את דיירי הבניין. לרוב, הוא יתבע את חברי ועד הבית והבעיה היא שלפעמים התביעה הזו תהיה תביעה אישית. ביטוח ועד בית מגן על חברי ועד הבית מפני תביעות.

 

מה זה ביטוח ועד בית?

חברי ועד הבית לא מקבלים משכורת על העבודה שהם עושים ומייצגים את כל דיירי הבניין. אך הם בהחלט עושים עבודה מורכבת והם אחריים על גבייה, תשלום חשבונות וניהול תחזוקת הבניין בצורה שוטפת. ביטוח ועד בית הוא ביטוח המעניק כיסוי ביטוחי לחברי הועד מפני תביעות אפשריות.

ביטוח הבית

מי יכול לתבוע את ועד הבית?

אדם שנפגע במהלך שהותו במרחב השיתופי של הבניין, יכול לתבוע את דיירי הבניין לכך. מרבית הפעמים תביעה כזו מתנהלת מול חברי ועד הבית. בלא מעט מקרים מגדילים התובעים לעשות והם תובעים את חברי ועד הבית באופן אישי – מה שעלול לגבות מחיר יקר מידי. ביטוח ועד בית מונע מצבים כאלו ובמקרה תביעה של ועד בית בעל ביטוח, חברת הביטוח תשלם את העלויות המשפטיות ואת גובה הפיצויים הנדרש בהתאם לחוק.

 

מי משלם את עלויות הביטוח?

עלויות הביטוח לא אמורות להיות מושתות על חברי ועד הבית בלבד. בסופו של דבר וועד הבית מייצג את כל דיירי הבניין וכך, כל אחד מדיירי הבניין אמור להשתתף בעלויות הביטוח. אם תחשבו את עלות הביטוח תראו כי מדובר בסכום זעום לעומת המחיר שתידרשו לשלם במקרה של תביעה. אף דייר לא רוצה לסכן את עצמו ולא כדאי להתמהמה עם העניין.

ביטוח

מה חשוב לבדוק לפני רכישת ביטוח כזה?

ביטוח ועד בית יכול לכלול מגוון כיסויים והרחבות בהתאם לרצון דיירי הבניין המשותף. על פי רוב, לצד ביטוח ועד הבית רוכשים גם ביטוח מבנה משותף המכסה נזקים שנגרמו לרכוש המשותף. לפני רכישת ביטוח יש את הנקודות שחשוב לבדוק:

  • ממה חשוב לכם להיות מוגנים עם כיסוי ביטוחי והאם הכיסוי הביטוחי מספק או שיש צורך ברכישת כיסויים נוספים.
  • לאיזו חברת ביטוח מומלץ לפנות? חשוב לפנות אל חברת ביטוח אמינה הידועה בשירות לקוחותיה.
  • מה גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת בעת מימוש הביטוח?
  • מה גובה הכיסוי המתקבל במימוש הביטוח והאם הוא מוגבל למספר פעמים?
  • מהן ההחרגות על הפוליסה
  • האם הביטוח כולל הגנה מפני תביעת שיבוב?
  • האם ניתן לשלב עוד כיסויים ביטוחיים בהתאם לצורך.

בדיקה של כל הנתונים תסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר. חשוב לציין כי לכל חברת ביטוח תנאי ביטוח אחרים ולכן, חשוב לערוך השוואת ביטוחים עצמאית ולפעול בשיקול דעת. לצורך כך ניתן להיעזר בסוכן ביטוח מומחה בתחום זה.

ביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טופס מס
מיסים
5 כללי אצבע לתיאום מס

מדינת ישראל היא אחת המדינות שבהן יוקר המחיה גבוה יחסית. עם השנים התפתחה תופעה שבה עובדים שכירים מחפשים דרכים נוספות להתפרנס. בדרך כלל, עובדים כאלה עושים את הדבר היחיד שהם

מידע בבלוג
HOW PLUS VALUES ARE TAXED

A review of the taxation on stock market transactions was hoped for yesterday by the president of the Council Craxi and was immediately endorsed by some deputies of the independent

אירוע חברה
אירועים ומופעים
כמה יעלה לכם השכרת ציוד לאירוע?

כל אירוע באשר הוא מביא עימו התרגשות והכנות רבות. כחלק מההכנות הרבות שיש על מנת להוציא את האירוע בצורה מושלמת וראויה, תצטרכו בין היתר לסגור את מקום האירוע, להחליט אילו