הוצאות משרד בעבודה מהבית

בשנים האחרונות עבודה מהבית הפכה להיות יותר ויותר פופולרית. תופעה זו צברה תאוצה אף יותר לאחר התפרצות וירוס הקורונה, ובצדק. כל מי שעבודתו מסתכמת במחשב יכול להרשות לעצמו לעבוד בנוחות וביעילות מהבית.

היתרונות של עבודה מהבית הם רבים כאשר הבולטים שבהם זה גמישות ונוחות, חסכון בזמן של נסיעות ועמידה בפקקים, פחות זמן מיותר שמתבזבז במשרד (כגון ישיבות ושיחות חולין) וכמובן איזון בין חיי העבודה לחיים הפרטיים.

אך לצד היתרונות הרבים, קיימים גם שני חסרונות בולטים: האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים עלול ליצור חוסר הפרדה בין השניים, יש צורך במשמעת עצמית גבוהה כדי לסיים את המטלות ולא לפזול לעיסוקים אחרים. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון כאשר עובדים מהבית הוא מהם ההוצאות המוכרות בעבודה מהבית?

 

ההוצאות המוכרות בעבודה מהבית

לפי מס הכנסה, הוצאה מוכרת תיחשב כזו אם היא הכרחית לעבודה ולייצור הכנסה. זה שעסק פועל מהבית אין זה אומר שאין לו הוצאות כמו כל עסק אחר, ואין סיבה שמס הכנסה לא יכיר בכך.

יותר קל להכיר בהוצאות העבודה מהבית כאשר העבודה מתבצעת בחדר ייעודי לשם כך. ישנם מספר מדדים אשר לפיהם מקובל למדוד את ההוצאות המוכרות: מדידה מדויקת של גודל חדר העבודה (לפי מ״ר) או גודל החדר כאחוז מסך הבית (וכך ניתן לבודד יחסית את חשבונות החשמל).

לאחר שיש מדד מדויק של חדר העבודה לעומת שאר הבית, ניתן לדרוש את ההוצאות המוכרות לפי החלק היחסי של החדר. ישנה מחלוקת בנוגע למה הן הוצאות המוכרות, אך ניתן לומר שיש כמה הוצאות אשר מקובלות (למעט במקרים פרטניים) לתשלום בעבודה מהבית: חשמל, ספק תקשורת (כמו למשל פרטנר סלולר), ארנונה, תשלום ועד בית, חומרי ניקוי ואפילו הוצאות שכירות.

על מנת לדרוש את הוצאת השכירות המשכיר צריך להשיג פטור ממס לגבי הנכס המושכר. במידה והדירה היא בבעלות העובד, מקובל לדרוש חלק יחסי מההוצאות על הריבית של משכנתא.

 

רישיון עסק

כפי שהזכויות על בית עסק חלות גם בעבודה מהבית, כך גם עליו לבצע חובותיו. בדומה לכל עסק שהוא, גם עסק אשר עובד רק מהבית צריך להחזיק רישיון עסק.

הקנס על עבודה מהבית ללא רישיון הוא גבוה ואף צפויים תהליכים משפטיים כלפי עסק שיעשה כך. כיצד מוציאים רישיון עסק? היכן שהבית ממנו העסק עובד, ניתן ללכת לעירייה ולקבל רישוי מהאגף המטפל בכך.

 

שימוש חורג

מכיוון שבימים כתיקונם בית מגורים נועד למגורים ולא לעסק, יש צורך במתן ״היתר לשימוש חורג״ כאשר עובדים מהבית. אישור זה ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ובלעדיו זו תהיה עבירה על החוק שתגרור קנסות ואף את סגירת העסק.

לרב האישור ניתן די בקלות, במיוחד אם מדובר בעבודה שקטה מהמחשב אשר אינה מפריעה לאיש. כאשר מדובר בהקמת להקה בבית אשר עושה רעש לשכנים – יהיה יותר מסובך להוציא את האישור.

 

שימוש בטלפון בעבודה מהבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלוואה לעובדים כרוכה
הלוואות
במה כרוכה הלוואה לשכירים?

הלוואה לשכירים היא הלוואה הניתנת עד תקרה של 150,000 ₪. יוקר המחיה המאמיר מיום ליום, ללא העלאת השכר במשק, מוביל להתמודדות יום יומית בקרב שכירים רבים. לא כל אחד מצליח

גיהוץ כרטיס
טיפים פיננסים
5 פתרונות סליקה לעסקים הקיימים היום בשוק

כל בעל עסק כיום, צריך אמצעי סליקת כרטיסי אשראי. סליקת אשראי היא פעולה שמתבצעת באופן יום יומי, ולכן האמצעי חייב להיות נוח ומותאם לבעל העסק. קיימים בשוק כיום אמצעי סליקה