הביטוח לשכירים שבעוד 6 שנים ייתן לכם תשואה יפה

קרן השתלמות, היא מכשיר חיסכון לטווח בינוני, של 6 שנים ומעלה, ומיועדת לשכירים ועצמאיים. הקרן מקנה לחוסכים דרכה, הטבות מס, ובזכותן במקרים רבים, ממשיכים החוסכים לחסוך דרך הקרנות, לתקופות ארוכות יותר.

 

קרנות השתלמות

קרנות השתלמות, מנוהלות באופן אקטיבי או פאסיבי, על ידי מנהלי ההשקעות בבתי ההשקעות, הקרנות מספקות, הטבות מס, והטובות מבניהן, מספקות תשואות מרשימות, על פני זמן.

 

הפרמטרים לבחירת קרן השתלמות

כדי לבדוק את ביצועי הקרן, צריך להסתכל על התשואה שלה, לאורך זמן ממושך. ככל שטווח הבדיקה ממושך יותר, כך הנתונים המתקבלים, מובהקים יותר. באופן זה, היא נבחנת על פני טווח זמן, שקיימות בו עליות ומורדות, שוק חיובי, שוק חלש, משברים ועוד, העוזר לבחון את מצבה האמיתי.

 

מבחן התשואה ומבחן השארפ

שני מבחנים אלו, נותנים תמונה מלאה, על איכות קרן ההשתלמות. מבחן התשואה, בודק אלו קרנות סיפקו את התשואה הגבוהה ביותר. אתר משרד האוצר, ואתרים פיננסיים אחרים, אף מפרסמים את רשימת הקרנות, המובילות בתשואה. מבחן השארפ, לעומת זאת, בוחן את רמת הסיכון של הקרן. מדד זה בוחן למעשה, תשואה עודפת ביחס לתנודתיות, ונמדד על בסיס שנתי, ואף על בסיס של 10 שנים.

 

דמי ניהול

חברת הביטוח או בית ההשקעות, גובים על ניהול הקרן – דמי ניהול. דמי הניהול מחושבים כאחוז מהחיסכון, לכן ככל שהם גבוהים יותר, החוסך ירוויח פחות. דמי הניהול, משולמים גם כאשר קרן ההשתלמות בהפסד. כדי להחליט אם דמי הניהול משתלמים, צריך לערוך חישוב של התשואה של הקרן, פחות דמי הניהול.

 

מסלולי קרן השתלמות

לכל קרן השתלמות יש התמחות, שעל פיה נקבעים סוגי ניירות הערך העיקריים בהם משקיעה הקרן, ורמת הסיכון שלה. מסלול של מניות לדוגמה, נחשב למסלול המסוכן ביותר, אך הרווחי ביותר לטווח הארוך. מסלול זה, מתאים למי שחוסך למספר רב של שנים, ואינו זקוק לכסף בנקודת זמן ספציפית. לעומת זאת, מבוגרים החוסכים לקראת פרישה, צריכים מסלול עם פחות סיכון.

 

מעבר בין מסלולים

ניתן לעבור בין מסלולים שונים של קרנות השתלמות, ללא הגבלה. כל שנדרש הוא מילוי טופס להעברת מסלול בחברת הביטוח בה מתנהלת הקרן, והם יטפלו בהעברה. בחלק מהחברות ניתן אף, לנהל את הקרן דרך האזור האישי, באתר החברה. מעבר בין המסלולים פטור ממס, וכל הזכויות ואף הוותק נצברים ונשמרים ללא שינוי.

 

לסכום

קרנות השתלמות, מנוהלות על ידי מנהלי השקעות בחברות הפיננסיות השונות. כדי לבחון את קרן ההשתלמות, ניתן להשתמש במבחן התשואה, הבודק אלו קרנות סיפקו את התשואה הגבוהה ביותר, ובמבחן השארפ, הבוחן את רמת הסיכון של הקרן. בנוסף, כדאי גם להשוות את דמי הניהול הקיימים על הקרן. לכל קרן יש התמחות ורמת סיכון משלה.

למידע נוסף על הביטוחים השונים, תוכלו למצוא באתר https://erenfeld-ins.co.il.

הפרמטרים לבחירת קרן השתלמות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שעון ומטבעות
משכנתאות
3 סוגי משכנתא שחובה להכיר

עולם המשכנתאות הוא עולם גדול ורחב מאוד, שמכיל בתוכו לא מעט פרטי מידע שעלולים להציף אצלכם סימני שאלה גדולים ומעורפלים. כאשר אדם צעיר או מבוגר מחליט שהוא מעוניין לקחת משכנתא,

עסקאות עסקיות
טיפים פיננסים
מהי סליקה בנקאית וכיצד היא פועלת בעסקאות עסקיות?

סליקה בנקאית היא היבט חשוב בעסקאות עסקיות, במיוחד בענף הבנקאות. זה מתייחס לתהליך של הסדרת עסקאות פיננסיות בין בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. במילים פשוטות, סליקה בנקאית היא התהליך שבו בנק

למה כדאי להשקיע בנדלן בדובאי
נדל"ן
למה כדאי להשקיע בנדלן בדובאי?

זה לא סוד, ישראלים רבים בוחרים שלא לברר פרטים על עסקאות נדל"ן בארץ והם פונים מיד לשוק הנדל"ן של דובאי, כדי לבחון את ההיצע שקיים בו. בשורות הבאות נציג בפניכם