האם אפשר לקבל החזרי מס מהפסדים?

ישנם מקורות רבים שהם מומסים על ידי חברת מס הכנסה. למעשה כל אדם משלם מס על עבודה כעצמאי, קבלת שכר, רווחים מניירות ערך, ריבית על פיקדונות, רווחים מהשקעות בחו״ל, מס שבח מקרקעין מנכסי נדל״ן שברשותו. ישנם מקרים לא מעטים שתשלום המס מתבצע בצורה אוטומטית. המעסיק מכה את ניכויי החובה מהמשכורות, וכך הבנק מבצע ניכוי מס ריווחי מההון הרווחים שבבורסה.

 

קבלת החזר מס מהפסדים משוק ההון 

במקרה זה, אם יש לך פעילות משמעותית בשוק ההון יתכן שמס הכנסה יהיה חייב לכם כסף. זה עשוי לקרות בדרך כלל בתרחישים שבהם לא ניצלתם המס על הרווחים. גם אם יש לכם יותר מחשבון אחד בבנק שהוא בפעילות יחד עם שוק ההון, וגם כאשר בחשבון יש לכם רווחים ובאחר יש הפסדים, או במידה ויש לכם רווחים בשור ההון אבל הפסדים במקום אחר, עליכם להגיש את הדוח לאותה שנת המס.

כך תוכלו לקבל בחזרה מס ששולם ביתר. במקרה ולא ידעתם, גם אם לא היו לכם רווחים כלל באותה שנת מס, הגישו את הדוח האישי על מנת שבשנים הבאות גם תוכלו לקזז את ההפסדים. במקרה ולא הגשתם את הדוח הזה, לא תוכלו לקזז את ההפסדים שלכם. 

 

קבלת החזר מס מהפסדים במקרקעין

מס שבח מקרקעין הוא מס משולם כאשר יש לכם רווחים במכירה של חנות, דירה, מגרש או למעשה כל נכס. אך מה. עושים במקרה של הפסד? במקרה של הפסד, דווחי למס שבח על ההפסד ואתם לא צריכים לשלם מס. חברים, ההפסד הזה שווה לכם כסף. את ההפסד הזה תוכלו לקזז מרווחי הון אחרים שיש לכם בנדל״ן, ולא די בכך, גם לקזז רווחים שנוצרו ממקורות אחרים. למעשה, באותה שנת מס אתם תוכלו לקזז מרווחים כמו הכנסה של עבודה. 

 

קבלת החזר מס מהפסדים בחו״ל

במקרה והשקעתם באפיק דיבידנד או ריבית בחו״ל, יהיה ניתן לקזז את הפסדים ממקור פסיבי. כל רווח שנובע למעשה מהכנסה פסיבית בחו״ל, תוכלו להעביר הפסדים של נוצלו לשנים הבאות. לשם כך יש צורך להגיש דוח שנתי בשנה אחרת, שלא תוכלו לנצל את ההפסדים האלו בשנים הבאות. הפסדים שנובעים משקעות שקשורות בנדל״ן למשל, או במקורות אחרים שנחשים הוניים ניתן לקזז מהפסד הוני גם בשנות הבאות.

אך זאת תוכלו לעשות רק אם הוגש דוח לשנה הבאה שבה נוצר הפסד. רבים נוטים להזניח את נושא ההפסדים לצורכי מס. גם מכיוון שמדובר בתהליך ארוך ובירוקרטי ואנשים נוטים להימנע מכך. אל תבזבזו את זמנכם וכנסו היום אל https://get-tax.co.il ונשמח לעזור לכם בכל דבר. 

 

לסיכום 

החזרי מס ברוב המקרים לא מבוצעים באופן אוטומטי, ולשם כך הם מצריכים ממכם פעולה אקטיבית. לכן, עליכם לבדוק האם תוכלו לקבל רק מההפסדים שלכם בחזרה. זאת תוכלו לברר עצמאית, או בעזרת מומחה בתחום שיוכל להדריך אתכם.

החזרי מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לחיצת יד
נדל"ן
הכל על השקעה במשרד בתל אביב

בשנים האחרונות עוד ועוד משקיעים בשוק הנדל״ן בוחרים דווקא בהשקעה במשרדים מאשר האופציה המוכרת לרכישת דירות מגורים. מחירי הדירות עולים בקצב גבוה הרבה יותר מקצב של שכר הדירה, זה בפני

גיהוץ כרטיס
טיפים פיננסים
5 פתרונות סליקה לעסקים הקיימים היום בשוק

כל בעל עסק כיום, צריך אמצעי סליקת כרטיסי אשראי. סליקת אשראי היא פעולה שמתבצעת באופן יום יומי, ולכן האמצעי חייב להיות נוח ומותאם לבעל העסק. קיימים בשוק כיום אמצעי סליקה

תכנית פרישה
טיפים פיננסים
צעד אחר צעד: כך תפרשו לפנסיה בראש שקט

פרישה היא אבן דרך משמעותית בחיים שעם תכנון ושיקול דעת מדוקדק יכולה להיות תקופה של שמחה והגשמה. כדי לפרוש עם שקט נפשי, חשוב לבנות גישה אסטרטגית, שלב אחר שלב. חשוב