דירוג אשראי לטווח ארוך למנפיקים

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי, באופן כללי הוא הערכת איכותו של האשראי של המנפיק. כאשר כותבים ומכינים דירוג אשראי ישנם פקטורים שונים הנכנסים לתמונה ומשפיעים על האמינות והבטחון של מעניק האשראי – ככל שדירוג האשראי גבוה יותר כך ישנו סיכון נמוך יותר בלקיחת האשראי.

ישנם תפקידים רבים לדירוג האשראי אבל העיקרי הוא האפשרות שדירוג האשראי מעניק לאמוד על הסיכונים השונים הקשורים במתן האשראי, האופן שבו הדירוג נוצר קשור לבחינה של עסקאות והתקשרויות פיננסיות בעבר של המנפיק ואת התנהלותו בסיטואציות מן הסוג הזה – האם עמד בהתחייבויות, באיזו מידה וכיוצא באלו.

 

במה שונה בחינת הטווח ארוך מבחינות הטווח הקצר?

כאשר מדרגים אשראי לטווח קצר או לטווח ארוך עיקר ההבדל הוא על אילו נתונים מסתכלים. כאשר מדובר על דירוג אשראי לטווח ארוך של מנפיקים, מדובר על הסתכלות על התחייבויות פיננסיות לתקופות הארוכות יותר משנה של המנפיק.

ככל שדירוג האשראי מפולח באופן מדויק יותר לסוג העסקאות שמעוניין מבקש הדירוג לבצע, אזי שהחיזוי והיכולת של הדירוג להיות מדויק יותר בסיטואציה קונקרטית הוא גבוה יותר.

מטבע הדברים, התחייבויות פיננסיות לטווח קצר ולטווח ארוך הן שונות בדברים רבים, ולכן, המטרה היא לבחון את ההתנהלות של המנפיק כך וכך. התחייבות לטווח ארוך מחייבת תכנון ואסטרטגיה שונים מאשר התחייבויות פיננסיות שונות לטווח קצר.

 

מהם הדירוגים השונים הרלוונטיים לדירוג אשראי לטווח ארוך?

כאשר מדובר על דירוג לטווח ארוך, הציון הגבוה ביותר שניתן להעניק לגוף הוא AAA, גוף המקבל ציון כזה הוא גוף שלאחר בחינה השוואתית של עסקאות עבר רבות ניתן לראות שיש לו מהימנות גבוהה ואיתנות כלכלית המאפשרת בטחון ורמת סיכון נמוכה יחסית בכל הנוגע לאשראי שלו.

הדירוג ממשיך מAAA ועד D. על אף שישנם דירוגים רבים גבוהים ב"צמרת" הדירוג, למשל AA או A, ישנם הבדלים חשובים, שכן למשל מנפיק שדירוג האשראי שלו A מעניק בכל זאת רמת בטחון נמוכה יותר וכן ישנה רגישות מסוימת המושפעת מן הסביבות הכלכליות ושינויים שונים הקשורים במרקם הכלכלי – דבר שפחות קורה בדירוגי AAA למשל.

עם זאת, ודאי שמדובר בדירוגים מאוד גבוהים. כאשר מדובר על דירוגים CC וD, שאלו הדירוגים הנמוכים ביותר, מדובר על רמות פירעון נמוכות והיסטוריה שכוללת אי עמידה בהתחייבויות פיננסיות שונות בעבר. המשמעות של דירוג כזה הוא שמדובר במצב של סיכון גבוה מאוד – דבר שצריך לשים לב אליו ושכלל אותו היטב במערך הסיכונים אם מחליטים שכן לשתף פעולה עם המדורג, משום שיש לכך השפעות רבות כדי לנסות ולהיעזר בשירותי ניקוי BDI שלילי.

 

סיכום

כאשר מדובר על דירוג אשראי לטווח רחוק, לרוב מדובר על אשראי לתקופות ארוכות, מה שכולל הרבה מאוד השלכות ולכן יש לקחת את הדירוגים האלו ברצינות יתרה.

אשראי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבעות
טיפים פיננסים
הגדלת הכנסות בגיל השלישי

הגיל השלישי מכונה גם הגיל המבוגר ולפעמים גם גיל הזהב. בגיל זה הכוחות כבר לא כשהיו ומבוגרים רבים עומדים בפני שוקת שבורה: הם לא יכולים לעבוד ולפרנס את עצמם, אך

הליך בוררות
עריכת דין
מה העלות של הליך בוררות לעומת הליך משפטי?

כאשר מתגלע סכסוך משפטי בין שני צדדים, בין אם מדובר ביחידים או תאגידים, ישנן מספר דרכים ליישב את המחלוקת. שתי האפשרויות הנפוצות ביותר הן פנייה להליך משפטי בבית המשפט, או

זהב, עלות
טיפים פיננסים
כמה עולה גרם זהב?

זהב הינה המתכת המבוקשת ביותר על פני כדור הארץ. הזהב משמש להכנת תכשיטים ופריטי אמנות ויש מי שמשתמשים בו גם לתעשיית הקוסמטיקה ואף המזון כקוריוז לקידום מכירות. הזהב הנוצץ תמיד

משכנתאות
כיצד הבנקים מחשבים את יכולת החזר המשכנתא?

מעוניינים לקחת משכנתא? כדאי שתדעו שהקריטריון החשוב ביותר לצורך קבלת משכנתא בתנאים טובים הוא היכולת להחזיר את המשכנתא. אז איך הבנקים יחשבו את היכולת שלכם להחזיר את המשכנתא ולמה חשוב