הגיע הזמן שגם אתם תדעו דבר או שניים על החזרי מס

אתם חיים ועובדים בישראל מזה שנים רבות? רגילים לשלם כמעט תמיד את אותם מיסים מידי חודש? אם כך, כדאי שתדעו שאולי חלה טעות כלשהי ואולי השנה כן מגיעים לכם החזרי מס. בדרך כלל כל מה שקשור להחזרי מס נשמע לנו מאוד מאיים, כי זה קשור לרשות המיסים, ולמי מאיתנו יש אפשרות בכלל לפנות אליהם כדי לעשות כמה בירורים? ויחד עם זאת, כדאי לדעת שיש בישראל הרבה מאוד קבוצות של אזרחים שמגיעות להם נקודות זיכוי בנושא של החזרי מס, אז למה שלא תבדקו גם את המצב האישי שלכם? אם, לדוגמא, בשנה האחרונה הייתם מובטלים כמה חודשים, האם זה באמת נראה לכם הגיוני שלא קיבלתם משכורת אך עליכם לשלם את אותם המיסים כאילו כן הרווחתם כסף? כמובן שכל בר דעת מבין שזה מצב אבסורדי, אך בישראל זה קורה. הסיבה לכך ברורה: רשות המיסים מבחינתה היא גוף שאנחנו מתחשבנים איתו רק פעם בשנה ולא על בסיס חודשי. לכן רשות המיסים בכלל לא ידעה על אותם חודשים שבהם לא עבדתם, מה שהוביל לכך שהיא המשיכה לגבות מכם את אותם הסכומים. זו רק דוגמא אחת למצב שבו אתם יכולים להיות זכאים להחזרי מס, אז למה שתוותרו על כך?

איך כדאי לבדוק מה באמת מגיע לכם?

לא קל לענות על השאלה הזאת אך לפני הכול מודעות לנושא יכולה לעשות שינוי. כלומר, אם עד היום התנהגת כבת יענה בכל מה שקשור למיסים שאתם משלמים, הצעד הראשון יהיה לקחת את המושכות לידיים שלכם ולהבין שאם אתם לא תדאגו לעצמכם, אף אחד כנראה לא יעשה זאת. כלומר, רשויות המיסים מאוד טובות בלגבות את הסכומים שהן רוצות אך הן פחות טובות בלרדוף אחרי האזרחים כדי להחזיר להם כספים. לכן כדאי יהיה לבדוק האם אתם משתייכים לקבוצות שונות באוכלוסיה שיכולות ליהנות מהחזרי מס כמו לדוגמא: אנשים שעושים מילואים בצורה קבועה, נשים שילדו, הורים לילד נכה או כל קבוצה אחרת שלמעשה זכאים להחזרי מס מסוימים.

האם מדובר על סכומים גבוהים?

זו עוד שאלה מאוד מורכבת, כי זה תלוי במצה שעליו מדובר. כלומר, יש מקרים שבהם מדובר על חצי נקודת זיכוי אך יש גם מקרים שבהם מדובר על פטור מלא ממיסים, כמו במקרי נכות מעל 90%. לכן חשוב להבין שכל מקרה צריך להיבדק לגופו ולכל מקרה יש גם טפסים אחרים של בקשות שצריך לשלוח לרשות המיסים. קחו בחשבון, בין היתר, שיש לא מעט מקרים שבהם תוכלו להגיש בקשה להחזרי המס שלהם אתם זכאים גם שנים מאוחר יותר. זה אומר שאפילו אם לא הייתם מודעים לכל הכספים שמגיעים לכם ופתאום, אחרי שש שנים, התעוררתם – עדיין לא הפסדתם את זכאותכם. ברוב המקרים כל מה שקשור להחזרי מס זה עניין שאפשר להגיש לגביו בקשות גם בצורה רטרואקטיבית ואז כמובן שהסכום שפתאום יועבר לחשבונכם ייראה גדול. זה לא משנה כמה מגיע לכם או בגין מה, כי בכל מקרה אין שום סיבה שתוותרו על החזרי המס שלהם אתם זכאים.

באדיבות הגנה: החזר מס בקלות

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
3 דרכים פשוטות לחישוב אחוזים

הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, למדנו עליהם בבית הספר וגם תרגלנו אותם בלי סוף, הם נמצאים בכל מקום כל הזמן, אבל רובנו לא יודעים איך לחשב אותם, גם אם

המספר המנצח כיצד דיווח מס נכון יכול לעזור לך לשמור על יותר זכיות ברולטה
מיסים
המספר המנצח: כיצד דיווח מס נכון יכול לעזור לך לשמור על יותר זכיות ברולטה

דיווח מס נכון ממלא תפקיד מכריע במיקסום שמירת הזכיות ממשחקי רולטה מקוונים, במיוחד בהתחשב בהקשר של ישראל, שבה הימורים בקזינו אינם חוקיים, ואזרחים רבים פונים לפלטפורמות מקוונות כדי לעסוק בפעילויות