3 גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת קרן הפנסיה

אם אתם מתחילים לעבוד במקום חדש או שסתם הבנתם שהגיע הזמן קצת לדאוג לכסף שלכם, אחד הדברים הכי חשובים הוא קרן פנסיה. כיום לא מעט חברות מציעות לנהל לכם את קרן הפנסיה, ועליכם לבחור מתוכן את זו שתעשה את זה בצורה הטובה ביותר. אנחנו כאן כדי לעזור לכם במשימה הזו.

 

החשיבות של בחירת קרן פנסיה

השוואת קרן פנסיה היא דבר כל כך חשוב והסיבה לכך היא החשיבות הרבה שיש לפנסיה. הפנסיה היא חיסכון קבוע שאותו המעסיק שלנו מפריש מהמשכורת החודשית וזאת בכדי לשמור על הכנסה קבועה גם בזמן שבו כבר לא נוכל לעבוד. קרן הפנסיה היא אפיק ההשקעה שאליו הכסף הזה הולך להיכנס והיא הולכת להיות מקור ההכנסה שלכם לאחר הפרישה. הבחירה שלה חשובה במיוחד.

החשיבות של בחירת קרן פנסיה

הסדר עם מקום העבודה

הנתון הראשון שאותו כדאי לכם לבדוק הוא האם יש קרן פנסיה שיש לה הסדר עם מקום העבודה שלכם. הנתון הזה רלוונטי בעיקר כאשר אנחנו מדברים על חברות גדולות או מי שעובדים בשירות המדינה. הסיבה לכך היא שמדובר על הסדרים שלא בהכרח מופיעים באתרים של אותן חברות, אך בפועל הם יכולים להיות מאוד משתלמים. רואה החשבון במקום העבודה יוכל לספר לכם על כך.

 

דמי ניהול

הנתון השני שאותו צריך לבדוק הוא גובה דמי הניהול. חשוב להבין שדמי הניהול אמנם מהווים אחוז נמוך מהפנסיה, אולם לאור העובדה שמדובר על חיסכון של עשרות שנים הם יכולים בסופו של דבר להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר מכך. התמקחות על דמי הניהול היא דבר מבורך שיכול להניב לכם פירות נאים בשנים שלאחר מכן. אל תהססו לפסול קרן פנסיה בשל גובה דמי הניהול שלה.

 

אפיקי השקעה

הדבר האחרון שכדאי לכם לבדוק הוא מה אפיקי ההשקעה שבהם פועלת קרן הפנסיה הזו. כל עוד אתם צעירים כדאי לכם לקחת סיכונים גבוהים יותר, כיון שהסיכונים הללו יאפשרו לכם למקסם את רווחי הפנסיה. מנגד, ככל שאתם מתקרבים למועד שבו קרן הפנסיה שלכם אמורה להשתחרר כדאי לצמצם את הסיכונים ולשמור על המצב הקיים. קרן פנסיה צריכה להיות כזו שפועלת במגוון אפיקים.

 

ייעוץ מקצועי

כפי שהבנתם, הבחירה בקרן הפנסיה היא אחת הבחירות הכי חשובות בחיים שלכם מבחינה פיננסית. כדי לא להגיע למצב שבו לעת זקנה אין לכם דרך להתקיים בכבוד, עליכם לדאוג לקרן פנסיה טובה שתשמור על הכסף שלכם. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לפנות ליועץ מקצועי שמתמחה בתחום הפנסיות ויוכל למצוא קרן פנסיה שתהיה המשתלמת ביותר ביחס אליכם.

 

לסיכום

כאשר אנחנו ניגשים לבחירה של קרן פנסיה, יש כמה גורמים שצריכים להיות מול העיניים שלנו. הדבר הראשון הוא לבדוק האם יש במקום העבודה שלכם הסדר עם קרן פנסיה. בדקו גם את דמי הניהול.

ייעוץ מקצועי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה חשוב שנבין לפני כתיבת צוואה?

כתיבת צוואה היא משימה חשובה המבטיחה שהנכסים והחפצים שלנו יחולקו על פי רצוננו לאחר שנפטרנו. למרות שזה עשוי להיראות כמו תהליך פשוט, ישנם מספר היבטים מרכזיים שאנשים צריכים לשקול לפני

משכנתאות
משכנתאות
מה ההבדל בין המשכנתאות השונות?

בעת רכישת דירה, אנחנו נאלצים לקחת משכנתא. אבל משכנתא היא רק מושג כללי לעשרות סוגי משכנתאות שונות שניתן לבחור בהן. כל גוף בנקאי גדול מציע שלל משכנתאות עם ריביות והחזרים

מטבעות ובית
השקעות
אילו מכשירי ההשקעה האלטרנטיביים יש?

אם אתם מחפשים כיצד להשקיע את הכסף שלכם באופן רווחי באמת, בוודאי כבר שמעתם על האפיקים הקלאסיים, דוגמת ניירות ערך, אג"ח וכדומה. אבל, לצד אלה חשוב להכיר גם את ההשקעות