מהו גובה הפיצויים שצריך לשלם בגרימת תאונת דרכים

ניהול של תביעות נזקי גוף, לאחר תאונת דרכים, בדרך כלל דורש ייצוג של עורך דין מומחה בתחום, שיכול לנהל את הליך התביעה מול חברת הביטוח, באופן מקצועי ככל הניתן.

ככלל, עורך דין אשר מתמחה בתביעות תאונות דרכים מנוסה בהליך התביעה והוא מכיר את הפרוצדורה הנלווית אליו. לעיתים, יכול עורך הדין להעריך מראש את גובה הפיצוי שיתקבל בסופו של התהליך וזאת בעיקר לאחר שמומחה מטעם בית המשפט יחווה את דעתו בנוגע לגובה הפיצוי שעשוי להגיע ע"י התביעה.

הפיצוי ניתן בדרך כלל בהתאם לחומרת הפציעה ובנוסף לכך, ישנם עוד כמה מאפיינים שעשויים גם הם להשפיע על גובה הפיצוי.

בחישוב הפיצויים, נלקחים בחשבון גילו של הנפגע בתאונת הדרכים, גובה השתכרותו, שיעור הנכות שנקבעה עבורו (באם נקבעה) עקב התאונה ועוד.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נוצר מתוך המגמה לסייע לאנשים שנפגעו בתאונות דרכים. אדם שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, בדרך כלל יהיה זכאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח המבטחת את רכבו של הנהג הפוגע (ללא קשר למידת האשמה שלו בתאונת הדרכים).

 

תאונת דרכים אשר נחשבת גם כתאונת עבודה

ייתכנו מצבים בהם אדם נפגע כתוצאה מתאונת דרכים, בעת שחזר ממקום עבודתו או בדרך אליה. במצבים אלה, יכול הנפגע לתבוע הן את חברת הביטוח המבטחת את הרכב והן את המוסד לביטוח לאומי.

 

הפרמטרים שעשויים להשפיע על גובה הפיצוי בגין תאונת דרכים

  1. עוגמת נפש – מדובר בכאבים שמהם סובל הנפגע כתוצאה מהתאונה . בהגדרה זו נכללים חבלות פיזיות וכיו"ב.
  2. אובדן יכולת השתכרות – מצב שבו והנפגע איבד את יכולתו לשוב למקום עבודתו, כתוצאה מהתאונה שעבר. יש לציין, כי פרמטר זה דורש הוכחת סיבתיות מצד התובע, כלומר, שעליו להוכיח כי אובדן יכולת ההשתכרות שלו נגרמה כתוצאה מתאונת הדרכים.
  3. נכות /סיעוד רפואי – באם הנפגע סובל מאחוזי נכות, אשר דורשים סיוע עבורו בהתנהלות היומיומית. במצב כזה, הפיצוי שיינתן לנפגע עשוי לכלול גם הוצאות של טיפולים קבועים, שלהם הוא זקוק, בכדי לתפקד.

פיצויים הניתנים בגין תאונת דרכים עשויים להיות גבוהים, אך יחד עם זאת, יש בהם בכדי להגביל את יכולתו של התובע בתביעות אחרות בנוגע לאותה תאונה. לצורך העניין, אם יתבע הנפגע את חברת הביטוח ויזכה בפיצויים גבוהים, אזי יכולתו לתבוע גם את הנהג שהתרשל בנהיגתו – תהיה מוגבלת.

 

כיצד יכול התובע לפעול אם בית המשפט פסק לטובתו גובה פיצוי נמוך מדי?

באם בית המשפט יפסוק לטובתו של התובע – פיצוי נמוך מידי, התובע יוכל לערער על החלטת בית המשפט. אולם, בית המשפט עשוי לשנות את החלטתו רק במידה ונפלה טעות קיצונית בקבלת החלטתו. מסיבה זו, ישנה חשיבות גבוהה בקבלת ייצוג מקצועי של עורך דין תאונות דרכים, מומחה בתחום, שיכול לסייע לתובע למצות את גובה הפיצוי שיקבל, באופן מקסימאלי.

 

התיישנות תביעה של תאונת דרכים

בכל הנוגע לתביעות פיצויים בגין תאונות דרכים, יש לציין כי קיים חוק התיישנות, אשר לפיו, תביעות נזקי גוף בגין תאונות דרכים מתיישנות תוך שבע שנים מיום התרחשותה של תאונת הדרכים.

 

איש משפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רלוונטי שכירים ראשית
כללי
החזרי מס – האם זה רלוונטי גם לשכירים?

עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור להחזרי מס צריך לעניין רק אנשים שעובדים בצורה עצמאית ומנהלים עסקים פרטי? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. אומנם זה נכון ששכירים

מה חשוב שנבין לפני כתיבת צוואה?

כתיבת צוואה היא משימה חשובה המבטיחה שהנכסים והחפצים שלנו יחולקו על פי רצוננו לאחר שנפטרנו. למרות שזה עשוי להיראות כמו תהליך פשוט, ישנם מספר היבטים מרכזיים שאנשים צריכים לשקול לפני

בית ומטבעות
נדל"ן
סיבות להשתמש במתווך לסגירת עסקת נדל"ן

תהליך רכישת דירה הוא ארוך ומסובך. עוד לפני הרכישה, ניתקל בשאלות והתלבטויות רבות. בכל שלב אנו דואגים לעשות את הדבר הנכון, לטעות כמה שפחות ולמזער ככל האפשר הוצאות מיותרות. דרך