בעקבות האוצר של הרצל: מסע בהיסטוריה, תרבות וזהות

לפני כמה ימים סייענו לבן הזקונים שלנו בעבודת עומק שהיה צריך להגיש בבית הספר. מדובר בעבודה מרתקת שעסקה בבנימין זאב הרצל, מי שמוכר לכולנו כמנהיג הציוני שהביא להקמתה של מדינת ישראל. גילינו אינפורמציה מרתקת במהלך חיפושי המידע בנושא והחלטנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתעלה את המודעות בנושא ותכיר לגולשים ברחבי הרשת את האוצר ה"סודי" (הוא לא באמת סודי, פשוט לא כולם מכירים בו) של הרצל. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים המרתקים שלא הכרתם עד כה.

 

אוצר? איזה אוצר?

נציין בתחילה כי אין מדובר בתיבת אוצר נסתרת שמכילה פריטים יקרי ערך, אלא באוצר התיישבות היהודים. מדובר בחברת אחזקות שהייתה חלק מענף הבנקאות (זו נסחרה בבורסה לניירות ערך עד לשנת 2017). כיום מדובר בחברה פרטית שעוסקת בשני תחומים עיקריים:

  • השקעות פיננסיות בניירות ערך שנסחרים נכון לעכשיו בבורסה
  • הקמה, פיתוח וגם ניהול של כל מיני מתקנים ופרוייקטים שנוגעים לייצור של חשמל סולארי

האוצר של הרצל

מאיפה הכול התחיל?

כל הסיפור התחיל אי שם בשנת 1989 בבזל הרחוקה. הקונגרס הציוני הגיעה להחלטה כי הוא רוצה לייסד לראשונה בנק עברי. הוחלט לקרוא לבנק מיוחד זה "בנק אוצר התיישבות היהודים". מדובר היה באירוע מרגש במיוחד שהוביל לאיסוף של כ – 2 מיליון ליש"ט לצורך ההקמה (נציין כי באותם ימים, היה מדובר בסכום כסף נכבד מאוד).

הרצל החליט להקים את בנק זה, כדי להביא בסופו של דבר למימון של התיישבות יהודים בארץ ישראל. לדבריו, מי שמתיישב בארץ ישראל זקוק לאשראי ולא לנדבה מצד אנשים אחרים. אם תרצו להעמיק בסיפור זה, כדאי שתקראו את הספר שעלה לרשת בהקשר זה. כתבו בגוגל "הבנק" של הרצל ותגיעו לאתר הספר במהירות.

 

צריכים ריענון על התקופה ההיא? אין בעיה

אם אתם רוצים לקרוא את הספר, אך אינכם בקיאים בתקופה ההיסטורית ובכל המאורעות שקרו בזמנו ליהודים, עליכם להיכנס אל האתר שצוין לעיל. שם תוכלו למצוא מלבד לספר גם ציר זמן שיציג בפניכם את כל שאירע באותה תקופה. נציין כי ציר הזמן מתחיל משנת 1881, כך שתוכלו לקרוא אודות הפרעות שאירעו ליהודי רוסיה וההגירה העצומה של יהודים מרוסיה אל מערב אירופה וארצות הברית. מדובר באינפורמציה שחשוב להכיר, כדי להבין את שמתואר בספר.

האוצר של הרצל

אפשר גם להכיר אישים ומושגים

קריאה מעמיקה באתר תאפשר לכם להכיר באישים ומושגים שכל יהודי צריך להכיר. הנה כמה מהאישים שנתקלנו בהם וחשבנו שכדאי שתבחנו אם אתם מכירים אותם מקרוב:

  • בונדהיימר מקס
  • בנטוויץ' הרברט
  • בר אילן מאיר

אם תגלו שאינכם יודעים מי הם, דעו שזה סימן להיכנס אל האתר ולהעמיק בקריאה בו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית על האוצר של הרצל. כעת, יש לכם את הידע הבסיסי, כך שנותר לכם רק להעשיר אותו בקריאה מעמיקה.

האוצר של הרצל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חתימה על חוזה
עריכת דין
פינוי שוכר מהנכס – כל מה שצריך לדעת

בעלי דירה רבים נתקלו לפחות פעם בחייהם בדייר שמסרב לפנות את הדירה, אם זה בגלל סכסוך או בגלל בעיה כלכלית. המאמר הבא יסביר לכם על התהליך של פינוי שוכר מנכס

מפתחות
משכנתאות
זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים

סקרנים לדעת האם אתם זכאים למשכנתא מטעם המדינה? במאמר זה נסביר מהי זכאות למשכנתא, מהם היתרונות שלה ולמי היא מיועדת. מהי זכאות למשכנתא? מדינת ישראל מעוניינת לסייע לאזרחי המדינה לרכוש

ביטוחים
ביטוחים
אילו ביטוחים נדרשים לדירה?

בישראל ישנם מספר סוגי ביטוחים הנדרשים לבעלי דירות ולשוכרים. ביטוחים אלו יכולים לסייע בהגנה על אנשים ומשפחות מפני אובדן כספי במקרה של גניבה, שריפה או נזק אחר לדירה ולרכוש האישי.