ביטוח בניין משותף חובה לכל הוועדים

מי שממלא את תפקיד וועד הבית בבניין משותף יודע היטב שיש לו אחריות לא קטנה. הדברים לא באמת מסתכמים רק בבחירת חברת הניקיון שתהיה אחראית על הברקת הלובי, שכן יש עוד הרבה עניינים לטפל בהם. מעבר לכך שוועד הבית הוא זה שפועל כאשר יש בעיה במעלית או כל תקלה אחרת, הוא גם הגורם שאחראי לתת את הדין אם מתרחשת תאונה כלשהי. לדוגמא, אם הוזמן גנן לטפל בגינה המשותפת של כל הבניין ובדרך לגינה הוא החליק ושבר את הרגל בגלל בלטה בעייתית בלובי, מישהו יצטרך לשלם על העניין. ברוב המקרים אותו גנן יבחר לתבוע את וועד הבניין, שכן וועד הבניין הוא זה שאחראי לתקינות של כל המתקנים במבנה. זו הסיבה שבגללה אם גם אתם מאיישים את התפקיד החשוב הזה, כדאי שתדעו שללא ביטוח בניין משותף לא באמת כדאי לכם להמשיך ולמלא את התפקיד. העניין שלא כל חברי הוועדים מבינים זו העובדה שגם ניתן לתבוע אותם אישית במקרה של תאונה או תקלה מסוימת. לכן, אם חשוב לכם לדאוג לעצמם ולדיירי הבניין כולו, אל תוותרו על ביטוח מתאים.

הסכם חתום ומפתחות

בחירת הביטוח הנכון

כמובן שכאשר מדברים על ביטוחים שונים לבניינים משותפים מגלים שלמעשה השמיים הם הגבול. כלומר, יש מגוון רחב של חברות שעוסקות בתחום הזה ולא מכל אחת מהן כדאי לקבל שירות. שנית, יש לא מעט סוגים של ביטוחים שניתן לעשות למבנה משותף והם שונים אלה מאלה בלא מעט נתונים. לדוגמא, עד כמה הביטוח שאתם הולכים לעשות למבנה שלכם מקיף? ואיזה מקרים הוא מכסה? בדרך כלל ההיגיון אומר שאם כבר עושים ביטוח למבנה, עדיף יהיה לעשות את הביטוח הכי מקיף שאפשר. רק כך תוכלו לדעת שגם במקרי שריפה, רעידות אדמה או פריצה – יהיה מי שיפצה אתכם ואת כל שאר בעלי הדירות בבניין.

חברת ביטוח טובה

בתור וועד הבית אתם בוודאי מרגישים אחריות לגבי בחירת הדיל הכי טוב שיש עבור ביטוח הבניין המשותף. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק היטב באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים, כי אם חשבתם לרגע שבכל מקום תקבלו את אותו הדבר, כדאי שתדעו שאתם טועים. יש חברות ביטוח הרבה יותר אמינות וטובות מאחרות ולכן יש לברר:

  • מה הוותק של חברת הביטוח בתחום?
  • האם הלקוחות האחרים שלה ממליצים עליה בחום?
  • האם החברה רצינית?
  • האם המחירים של הביטוח הדרושים לכם סבירים?

יש טעם להשקיע ולעשות השוואת מחירים לפני שחותמים על פוליסה כזו או אחרת. אומנם בסופו של דבר תתחלקו בעלות הביטוח עם שאר הדיירים בבניין, אך זה עדיין לא אומר שחובה לבחור את הביטוח הכי זול או יקר שקיים. בנוסף, בימינו השוואת מחירים כזו זה משהו שעושים מהר וללא כל קושי, אז למה אתם מחכים? 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון
טיפים פיננסים
האם שכיר יכול להוציא חשבונית? ואם כן איך?

שוק העבודה מלא בעובדים שמחלקים את זמנם בין עבודה אחת לאחרת. רבים לא מסתפקים במשכורת שמצליחים להרוויח במקום עבודה אחד, ועל כן בוחרים להשתכר מעבודה במקומות נוספים שיאפשרו הגדלה של

מיסים
האם גריל גז מוכר כהוצאה מוכרת לעסק?

כדי לענות על השאלה האם גריל גז יוכר כהוצאה מוכרת לצורך פעילות העסק יש להבין בכלל על מה משלמים מס, מה נחשב כהוצאה מוכרת ועוד.   על מה משלמים מס?