אלו עסקים חייבים ביטוח וכמה זה יעלה לעסק שלכם

הקמת עסק דורשת השקעה כספית גדולה, זמן רב ולא מעט סיכונים מצד בעל העסק.

כמו כן, ניהול העסק עצמו כרוך באחריות גדולה וחשיפה לסיכונים מסוימים שעלולים למוטט כלכלית את העסק.

אין לנו דרך לדעת מה צופן העתיד, לא להכל ניתן להתכונן ויש נזקים שאנחנו לא יכולים לצפות אך כן נצטרך לשלם.

בדיוק לשם כך קיים ביטוח עסק – הדרך של בעלי עסקים להתכונן אל הלא נודע.

 

מהו ביטוח עסק?

ביטוח עסק הוא ביטוח המקנה הגנה כלכלית לעסק במקרה של נזקים מסוימים הכוללים שריפות, אסונות טבע, נזקי מזג אוויר, גניבות וכדומה. למעשה, ביטוח עסק זהו שם כללי לשורה של כיסויים שחלקם מכסים מפני נזקים באופן כללי ואחרים מפני נזקים ספציפיים.

 

איזה עסקים צריכים ביטוח עסק?

הכיסויים המוכרים ביותר במסגרת ביטוח עסק הם ביטוח מבנה, ביטוח תכולה ושאר כיסויים המגנים על עסקים במקרה של נזקים למבנה ולתכולה. מסיבה זו רבים טועים לחשוב שביטוח עסק חשוב בעיקר לעסקים המתקיימים במרחב הפיזי, ולעומת זאת עצמאיים המפעילים עסק וירטואלי לא זקוקים לביטוח עסק. זוהי כמובן טעות, שכן כל עסק מכל סוג שהוא חשוף לנזקים שעלולים למוטט אותו כלכלית, כולל עסקים המתקיימים במרחב הוירטואלי בלבד.

 

דוגמאות לכיסויים לפי סוגי עסקים

כאמור, את הפוליסה יש להתאים לסוג העסק. כך למשל, עסקים המאחסנים בשטחם פריטים יקרים במיוחד זקוקים להרחבה מיוחדת שתכסה נזק לפריטים אלו, בעוד עסקים אחרים יכולים לוותר על הרחבה זו. בהתאמה, עסק וירטואלי שלא מתקיים בנכס פיזי אולי יוכל לוותר על ביטוח מבנה ותכולה, אך יזדקק לביטוח סייבר שיגן עליו מפני תקיפות סייבר שעלולות למוטט את העסק.

נביא מספר דוגמאות לביטוחים שיש לעשות בהתאם לסוג העסק:

  1. ביטוח למסעדות ובתי קפה

עסקי הזנה כגון מסעדות ובתי קפה חשופים מאוד לשריפות וכן נזקים תברואתיים שעלולים להוביל לתביעות מצד לקוחות, שכנים של העסק ועוד. לכן חשוב להתאים את הביטוח לסיכונים, לפעילות העסק והיקף הלקוחות. כמו כן נדרש כיסוי להרעלה בצד שלישי.

 

  1. ביטוח מרפאות

במרפאות יש שילוב של ציוד יקר ערך וחשיפה לתביעות, מה שצריך פוליסה ייחודית המכסה את צרכיה הביטוחיים המלאים של המרפאה.

 

  1. ביטוח מפעלים

חשוב להתאים את הפוליסה לגודל המפעל ואופי פעילותו. יש להתמקד בתאונות עבודה, שריפות וביטוח תכולה בדגש על הציוד במפעל.

 

  1. ביטוח משרדים

יש לדאוג לכיסוי של פגיעה ברכוש ובפרט בציוד האלקטרוני ולהתייחס באופן מלא למאפייני המשרד.

 

כמה עולה ביטוח עסק?

אז כפי שוודאי הבנתם, ביטוח עסק מחיר אינו קבוע ונקבע בהתאם לסוג העסק, גודלו, פעילותו וכן הכיסויים וההרחבות הנדרשות בפוליסות. המחיר מתחיל בכ-1,000 ש"ח לעסק קטן, ועולה ככל שהעסק גדל והפיצוי שיזדקק לו העסק במקרה של נזק גדל. זוהי הוצאה שאמנם לא נעים לשלם, אך זה עוד יותר גרוע להזדקק לפיצוי ולא לקבל מכיוון שלא דאגתם לפוליסה המתאימה. מומלץ להתייעץ עם חברת הביטוח שלכם לגבי הכיסויים שאתם צריכים.

מבנה דירה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משכנתאות
כיצד הבנקים מחשבים את יכולת החזר המשכנתא?

מעוניינים לקחת משכנתא? כדאי שתדעו שהקריטריון החשוב ביותר לצורך קבלת משכנתא בתנאים טובים הוא היכולת להחזיר את המשכנתא. אז איך הבנקים יחשבו את היכולת שלכם להחזיר את המשכנתא ולמה חשוב

ייעוץ עסקי
מה זה רישיון עסק ומי חייב אותו?

רישיון עסק, הוא היתר או הרשאה רשמיים שניתנו על ידי רשויות שונות המאפשרים לאנשים או לחברות להפעיל עסק כחוק. זוהי דרישה מכרעת להתחלה ולניהול של כל פעילות עסקית בתחומי שיפוט

מבנה משיפוץ
נדל"ן
יתרונות וחסרונות בפינוי בינוי

בשנים האחרונות מתבצעים לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי באזורים שונים בארץ, שכן מדובר על פתרונות נפלאים למצוקת הדיור במדינת ישראל. זה נכון בעיקר לגבי פרויקטים של פינוי