איך ניתן לקבל הלוואה למוגבלים בהוצאה לפועל

אנשים רבים במהלך החיים נאלצים לקחת הלוואה כאשר אין באמתחתם מספיק כסף על מנת לרכוש דבר מה.

אך ישנו מצב מורכב יותר, בו אדם נאלץ לבקש הלוואה לאחר שלא הצליח להחזיר את ההלוואה הקודמת.

האם יוכל לקבל הלוואה נוספת? כיצד?

 

מה הכוונה מוגבלים?

הכוונה למוגבלים באמצעים. אדם שהינו מוגבל באמצעים, בעצם חייב כסף לכמה מקורות ואין ביכולתו לפרוע את החובות כעת, ועד לתקופה של 4 שנים קדימה. כאשר מכריזים על אדם כ"חייב מוגבל באמצעים" מאחדים את תיקי החובות שלו, אדם מטעם הוצאה לפועל בוחן מהי ההכנסה החודשית שלו, נכסיו והונו, ולפיכך מחליט מה גובה התשלום אותו צריך להחזיר בכל חודש.

 

היתרון בהיותו מוגבל באמצעים

ראשית, לחייב מוגבל באמצעים יש סכום לתשלום נמוך בהרבה כל חודש, מאשר חייב שאינו מוגבל. שנית, בהינתן שהאדם אכן מחזיר את הסכום החודשי בכל חודש לא יינקטו נגדו פעולות קיצוניות כמו עיקולים. כך, האדם יכול להחזיר בקצב סביר את החוב ולחזור אט-אט למסלול, בלי שחייו יינזקו בצורה משמעותית.

 

הלוואות למוגבלים בהוצאה לפועל

זה יכול להיראות מעט תמוה כיצד אדם כזה יכול לקחת הלוואה – מדוע שיסכימו לתת לו בעצם? אך לעיתים זה הכרחי ונכון. מתן הלוואה למוגבלים מתרחש כאשר חייב מוגבל באמצעים נמצא במצב של חובות גדולים וקושי כלכלי כבד. זו הזדמנות פז עבורו לקום מהמצב הזה, לחזור לעמוד על הרגליים, ולפתוח דף חדש.

 

כיצד ניתן לקבל הלוואה זו?

בהתחשב באוכלוסייה המקבלת, להלוואה זו יש תנאים רגישים. כדי לקבל את ההלוואה יש צורך בערבונות. ברוב המקרים, ישנה דרישה של ערב אחד וכן עירבון של חלק מנכס. כך מקבל ההלוואה יכול להתחיל בתהליך שיקום כלכלי, ונותן ההלוואה יכול להיות רגוע כיוון שאם מקבל ההלוואה לא ישלם את החוב – הוא יקבל אותו מצד גורם שלישי או חלק מהנכס.

 

ומה לגבי נותני ההלוואה?

הלוואה למוגבלים בהוצאה לפועל קורית לרוב בתנאים נוקשים ומגבילים, לכן כדאי להשוות בין נותני ההלוואה – לעשות סקר שוק ולהבין ממי הכי כדאי לקחת את ההלוואה, למי יש ריבית נוחה, למי יש פריסה טובה, וממי אפשר לקחת הלוואה בסכום מתאים. ניתן לקחת הלוואה מבנקים שונים וכן מגופים חוץ-בנקאים. לכאן ולכאן יש יתרונות וחסרונות.

 

סיום סטטוס חייב מוגבל

כאשר אדם הגיע בשעה טובה למצב בו הוא החזיר את חובותיו בעזרת ההלוואה וכעת אינו חייב מוגבל יותר, הוא יכול לבטל את ההגבלות שחלו עליו. הוא יכול לעשות זאת דרך האתר "gov.il", שם ניתן להגיש בקשה ולצרף מסמכים רלוונטיים התומכים בבקשה.

 

לסיכום

זו לא נעים ואף יכול להיות מאתגר מאוד לחיות בתחושה של חייב. לעיתים, בעקבות נסיבות חיים מורכבות ו/או החלטות כלכליות שגויות, אדם נקלע למצב של מוגבלות כלכלית. לפעמים האדם לוקח הלוואה ולא מצליח להחזיר אותה ולכן זקוק לעזרה. כיום, ישנם פתרונות גם עבור מצב מורכב זה. בהצלחה רבה!

כסף

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסף
טיפים פיננסים
3 מחשבונים שכל אחד צריך

  אחרי שעזבנו את מערכת החינוך, אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמחשבונים הם כלי שלא רלוונטי עבורנו. התפיסה הזו שגויה, וחשוב להבין שיש הרבה מאוד דברים שאותם אנחנו צריכים לבצע בעזרת

הטרדה מינית בעבודה
כללי
כל סוגי ההטרדות המיניות בעבודה

להטרדות מיניות בעבודה פנים רבות. הטרדות יכולות להתבטא בפעולות מילוליות וכמובן גם בפעולות פיזיות. במידה והפנו לעברך הערות בעלות אופי מיני הנוגעות למראה שלך, הציגו לך תכנים מיניים או דיברו

דופק לב
ביטוחים
אופק המרכז לזכויות בע"מ -אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא רכיב משמעותי בקרן הפנסיה, ואשר נועד להבטיח קבלת תשלום במידה והמבוטח אינו יכול לכלכל את עצמו. במאמר הבא נסביר כיצד רוכשים ביטוח אובדן כושר עבודה, כיצד

טיפים ראשית
טיפים פיננסים
3 טיפים חשובים לפני הגשת בקשה להחזרי מס

רשות המיסים פועלת לגביית מס מתוך הכנסותיהם השוטפות של העובדים במדינת ישראל, אולם באופן אירוני למדי, היא נוטה שלא לבדוק באופן יזום האם גובה המס שנגבה הוא תקין. לאור העובדה