איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

פיצוי פיטורים מוענק על ידי המעסיק לכל עובד אשר מפוטר, גובה הפיצוי הוא כתלות במשך הזמן שהעובד היה מועסק ובגובה השכר שלו.

מרגע הפיטורים ניתן לקבל את הפיצויים, מה הוא ההליך ואיך לקדם אותו?

 זכויות של עובדים מעוגנות הן בחוק הישראלי והן בחוזה אותו חותם העובד בתחילת עבודתו עם המעסיק או עם החברה המעסיקה. בכל חודש המעסיק מחויב להפריש מהונו וממשכורתו של כל עובד הפרשות כספיות קבועות לביטוח לאומי, למס הכנסה ובין היתר גם לקופת פיצויי פיטורין, כך שכל עובד אשר מפוטר ממקום עבודתו זכאי לקבל תשלום כספי בהתאם לכמות חודשי העבודה שעבד ודמי הפיצויים שהופרשו לו בכל חודש על ידי המעסיק. כדי למצות את הזכויות שלכם לאחר פיטורים כדאי לפנות לעורך דין דיני עבודה שילווה בהליך.

 

קופת פיצויים

לרוב המעסיק יפריש את פיצויי הפיטורים העתידיים בכל חודש לקופה כגון קופת גמל, ביטוח פנסיוני או כלי כלכלי אחר. בפועל כאשר אדם מפוטר הוא רשאי למשוך את הכסף מהקופה בה הכסף מרוכז, כמובן שתהליך זה לוקח זמן ודורש הגשת טפסים רבים על ידי המפוטר ועל ידי המעסיק אך הוא באחריות העובד. ניתן לבחור למשוך את כל הכסף ישירות לאחר הפיטורים או לחכות עם חלק מהכסף ולמשוך בצורה הדרגתית. כלומר, אם אכן הופקד למועסק בצורה חודשית הוא יכול למשוך את הכסף מידית.

 

פיצוי פיטורים

ישנם מעסיקים אשר מחליטים לא להפריש בקביעות כל חודש ולכן כאשר אדם מפוטר ממקום עבודתו הכסף שיקבל כפיצוי פיטורים ממעסיק מסוג זה הוא כתלות בשכר החודשי שקיבל כל תקופת העסקתו והפיצוי מגיע ישירות לאדם מהמעסיק ולא על ידי משיכה מקופה פנסיונית או קופת גמל אשר מתבצעת באופן עצמאי על ידי העובד המפוטר.

תשלום פיצויים באופן זה, אשר בשונה מקופת גמל ניתנים על ידי המעסיק, הוא כתלות בהליך שנקבע על ידי המעסיק. גם העובד וגם המעסיק מחויבים בהגשת הטפסים הרלוונטיים ומעוגן בחוק התקופה שבה מחויב המעסיק לשלם את הפיצויים. כדאי להזכיר למעסיק על ידי עורך הדין או באופן עצמאי שישנו פיצוי גם במקרה בו המעסיק מאחר בתשלום הפיצויים לעובד המפוטר.

מועד התשלום המאוחר ביותר נקבע בחוזה העבודה שנחתם בין המעסיק והעובד ובחוק יש תוספת של 15 יום מעבר למועד זה. מעבר של מועד זה, כפי שצוין לעיל, גורר תוספת של דמי פיצוי. תקופת תשלום הפיצויים נספרת מיום הפסקת העבודה של העובד על ידי המעסיק.

כל עובד אשר מפוטר זכאי לפיצוי פיטורים אשר חתום בזמן כך שלא ניתן לשלם את הפיצוי מעבר למועד זה וזה יחשב כאיחור שלא כחוק. במידה ופיצוי הפיטורים שלכם נמצא בקופת גמל או קופה פנסיונית זכותכם לבחור מתי למשוך כספים אלו.

 

זכוכית מגדלת ומאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דירוג האשראי
טיפים פיננסים
חוק נתוני אשראי

מאז שנת 2016, חוק נתוני האשראי קיים בארץ ישראל והוא נועד למטרת הערכת סיכוני אשראי, בין היתר. כשאדם מעוניין לקבל הלוואה, הוא בעצם צריך להוכיח שהוא יכול לעמוד בהחזרים שלה.

חייל
מדדים וכלכלה
מדרגות מס לחיילים משוחררים

אחרי שנות שירות הצבאי, מעטות או רבות ככל שיהיו, צבא ההגנה לישראל והמדינה מנסים להעניק לחיילים המשוחררים שלה, שהעניקו להם ממיטב זמנם, מגוון הטבות וזכויות. זאת על מנת להפוך את